Gå til innhold

Første UL gjennomført!:)

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliiten
Skrevet

Åjaa :P Det skal jeg!:) 1 dag i siste mens var den 23 jan, det er jeg ganske sikker på. Og i følge terminkalkulatoren er jeg 7+5 idag :P Skal ikke til fastlege før den 3 april, så håper jeg får termin da :)

Har heldigvis kommet meg over den overnervøse perioden nå, så kan endelig "slappe av" litt :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åjaa :P Det skal jeg! :) 1 dag i siste mens var den 23 jan, det er jeg ganske sikker på. Og i følge terminkalkulatoren er jeg 7+5 idag :P Skal ikke til fastlege før den 3 april, så håper jeg får termin da :)

Har heldigvis kommet meg over den overnervøse perioden nå, så kan endelig "slappe av" litt :o)

okei:) ja da er det ikke langt imellom oss :) gøy det! hvordan er formen? symptomer?
Gjest Lykkeliiten
Skrevet

Hehe, terminene blir nok ikke så langt fra hverandre, nei:)

Er kvalm, men må ikke kaste opp.. Er mer lettere brekninger :P Så blir jeg veldig varm så fort jeg beveger meg nesten + ømme bryst. Og litt mensensmerter i ny og ned:)

Fikk en veldig intens smerte her om dagen som skremte meg litt, men har ikke blødd så håper det gikk bra:)

Hvilke symptomer har du nå da?

Skrevet

puppene er veldig vonde, reagerer sterkt på lukter, trøtt, griner leeett, mensmurringer og er ekstremt kvalm..Hele døgnet! vet ikke hva jeg skal gjøre med det heller, for er jo enda lenge til uke 13, og jeg fungerer ikke til daglig nå, klarer ingenting. å da blir det problematisk når man har barn, skole, kjæreste, hus og hjem og itillegg skal begynne å flytte om 10 dager...

hm.. har også hatt veldig vondt til tider, men alt var jo fint på ul idag, så går nokk sikkert helt fint hos deg og :)

Gjest Lykkeliiten
Skrevet

Såpass ja :o har hørt at salt kjeks skal hjelpe mot graviditet kvalmen, har ikke prøvd selv men ;) hvis man spiser litt salt kjeks før man sovner, skal visstnok morgenkvalmen bli "bedre" :D har også hørt at jo kvalmere man er, jo friskere blir barnet!:)

Ja, får håpe dagen i dag går suuuuuper fort :D

Gjest Lykkeliiten
Skrevet

Da har jeg vært på UL igjen og fikk se hjertet slå, fosteret var 9 mm og alt så normalt ut<3 Såååå letta nå :D

Skrevet

Da har jeg vært på UL igjen og fikk se hjertet slå, fosteret var 9 mm og alt så normalt ut<3 Såååå letta nå :D

så braaaaa :D <3 hmm...da tror jeg spirene våre er like store ganske så nøyaktig! :D hvor langt mente legen du var på vei?
Skrevet

Min første ul i dag! 9+6 og 34 mm lang, med et bankende hjerte :-)

Gjest Lykkeliiten
Skrevet

Jaa :D legen mente jeg var 6+6 :) alslått termin 10 november :D fikk du noe termin?:)

Skrevet

Jaa :D legen mente jeg var 6+6 :) alslått termin 10 november :D fikk du noe termin? :)

nei siden det ikke stemmer me når jeg kunne bli gravid og str på fosteret så skulle vi avvente me å fastsette til neste ul. :) skal du på flere eller blir neste ul i uke 18 el når det er vanlig?
Gjest Lykkeliiten
Skrevet

Når blir neste ul hos deg da?:) Nå venter jeg til uke 18 :) ved mindre jeg plutselig skulle få blødninger da. Så da er det vell bare og vente :D gleder meg til magen begynner og vokse!

Skrevet

Når blir neste ul hos deg da? :) Nå venter jeg til uke 18 :) ved mindre jeg plutselig skulle få blødninger da. Så da er det vell bare og vente :D gleder meg til magen begynner og vokse!

skal om 2,5 uker, gleder meg! :) har du begynt å få mage til nå eller?
Gjest Lykkeliiten
Skrevet

Ok, lykke til! :) Har ikke fått noe mage enda nei..Håper den popper ut snart :D Har du fått mage?

Skrevet

Ok, lykke til! :) Har ikke fått noe mage enda nei..Håper den popper ut snart :D Har du fått mage?

nei ikke noe spesielt.. bare litt press ved trusekanten og litt oppblåst. :P når hadde du siste mens? 28 dagers syklus?
Gjest Lykkeliiten
Skrevet

Jeg mente det var den 23 jan. Men det stemmer ikke utifra det legen sa, så jeg vet faktisk ikke :S 26-28 dagers syklus :)

• 4 uker senere...
Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Jeg bare lurer på hvordan dere får alle disse ultralydene? Jeg var hos legen i går, er uke 5+1 og jeg fikk bare beskjed om å komme tilbake for første kontroll i uke 12....

Jeg er 3. gangs gravid, har mistet flere ganger og er over 40.

Skrevet

Hvis du har mistet flere ganger så SKAL du bli fulgt bedre opp!

Risikoen for å miste er høyere når man har mistet mer en 3 ganger.

Er ikke legen din interessert i å følge deg bedre opp så hadde jeg bytta hele dritt legen.....

Reis tilbake å forlang at du skal inn på sykehus til tidlig UL.

Dessuten så er det mange som får medisiner når de har mistet flere ganger, bl.annen crinone som er en progesteron krem som skal føres inn i kjeden. Dette skal forebygge abort.

Jeg er 8 uker på vei og har allerede hatt 2 UL og skal tilbake om en drøy uke og jeg får crinone.

Ikke fordi jeg har mistet men fordi jeg egentlig ikke kan få barn og de ønsker å gjøre det de kan for at jeg ikke skal miste, da jeg mest sansynlig ikke blir gravid igjen hvis jeg mister.

Nei stå på ditt! :-) Reis tilbake og forlang å bli henvist videre!

Skrevet

Du burde helt klart blitt tilbudt tidlig UL ja! Jeg er bare 28 år og mistet 1 gang tidligere i år. Fikk likevel henvisning til tidlig UL da jeg ble gravid like etterpå, så skal i vei på mandag når jeg er 10 uker.

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Hvis du har mistet flere ganger så SKAL du bli fulgt bedre opp!

Risikoen for å miste er høyere når man har mistet mer en 3 ganger.

Er ikke legen din interessert i å følge deg bedre opp så hadde jeg bytta hele dritt legen.....

Reis tilbake å forlang at du skal inn på sykehus til tidlig UL.

Dessuten så er det mange som får medisiner når de har mistet flere ganger, bl.annen crinone som er en progesteron krem som skal føres inn i kjeden. Dette skal forebygge abort.

Jeg er 8 uker på vei og har allerede hatt 2 UL og skal tilbake om en drøy uke og jeg får crinone.

Ikke fordi jeg har mistet men fordi jeg egentlig ikke kan få barn og de ønsker å gjøre det de kan for at jeg ikke skal miste, da jeg mest sansynlig ikke blir gravid igjen hvis jeg mister.

Nei stå på ditt! :-) Reis tilbake og forlang å bli henvist videre!

Takk for svar :-)

Jeg ringte legen min nå og ba sekretæren om henvisning til gynekolog. Ønsker å gå hos gynekologen som jeg gikk til med de to andre barna mine, som nå er 18 og 12 år. Denne gynekologen jobber ikke lenger på sykehuset men har startet for seg selv, håper ikke det har noe å si og håper jeg kommer inn der.

Følte meg veldig avvist av legen jeg var hos (vikarlege for min fastlege som er langtidssykemeldt), hun spurte meg ikke om noe, bare sa gratulerer og sees da du er i uke 12......

Håper dette ordner seg :-(

Skrevet

Hu kan helt fint henvise deg til en privatpraktiserende gyn! :-)

Jeg har blitt henvist til privat gyn maaaange ganger tidligere.

Vil hun ikke sende deg videre så går du til en annen lege.

Man må ikke bruke fastlegen for å komme til lege :-)

Og skulle det vise seg heeelt umulig så kan du alltids ringe gyn for det og bestille time selv.

Blir litt dyrere men verdt det.

Må du kontakte gyn på egenhånd så må du sende inn en klage på legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...