Gjest Lykkeliiten Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Vært på min første vaginale UL. Legen trodde jeg var ca 5 uker på veg. Jeg trodde 6-7. så en liten plommesekk bare:) Nå er det bare og vente på blodprøve resultat av HCG på mandag! Blir spennende )
Engeln Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Hei! jeg var i går på innvendig ul, og legen så egentli ikke noe, bare en liiten oppklaring der inne, men ingen hjertelyd eller foster eller noe. Han sa det så ut for han at jeg va 4(-5) uker. mens jeg selv mener jeg var 5-6 uker, siden befruktningen skjedde ca 7 feb. Men han sa at hadde jeg vært nermere 6 uker skulle han sett fosterlyd og det. Så er litt bekymret her.. Fant di noe lyd hos deg? Hvor stor var fostersekken/oppklaringen hos deg?
Gjest Lykkeliiten Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Hørte ikke noe lyd jeg heller. Så bare en liten svart flekk. Jeg fikk beskjed om og komme tilbake om et par uker, da ville jeg nesten garantert høre hjertelyd Plommesekken var på 5-6 mm. Hun sa alt var normalt så er nok ingenting og bekymre seg over
Engeln Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 okei, det var jo bra da:) hyggelig lege du fikk da, han jeg hadde skremte meg egentli bare mere. jeg skal tilbake nå på mandag å ta en ny UL. bare håper det da vises et lite hjerte som slår. <3 jeg trodde forøvrig at livmoren skulle være på størrelse med en tennisball i uke 5, så jeg trodde det skulle være mulig å se noe ivertfall om ikke annet! men nå vet ikke jeg helt hva det er man egentli ser og i det hele tatt..vet du? det som vistes på meg var også bare et lite område på størrelse med en negl.
Gjest Lykkeliiten Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 Hadde nok litt for store forventninger jeg også, denne ventetiden i starten er en piine rett og slett! Skal kunne se en bitteliten hvit "prikk" med hjertebank:) Har bare lyst til og legge meg og sove, og våkne igjen om 2 uker Er det ditt første barn? Har du noen symptomer nå? Krysser fingrene for at det går bra med begge oss!
Engeln Skrevet 5. mars 2013 #7 Skrevet 5. mars 2013 hehe...ja d er det. å dagene går jo så syykt sakte! driv jo å teller å leser det samme 10 gang daglig! okei..ja så ingen prikk her..gjor du? nei har en jente på snart 7 år fra før, og dette er mitt 5 svangerskap. en provosert abort, en SA og en MA. enn du? er det som er, har vært fullpakket med symptomer di andre gangene fra Før testen slår ut positiv(og jeg får positiv allerede flere dager før forventet mens). tretthet, ømme bryster, ekstrem kvalme, bekkenløsning osv.. og denne gangen har jeg kun vært litt trøtt, men masse menssmerter.. ? sååeh, vet ikke helt.. har du symptomer? ja vi håper alt går bra til!!
Gjest Lykkeliiten Skrevet 5. mars 2013 #8 Skrevet 5. mars 2013 Ikke sant Nei, de så ingen prikk hos meg heller. Dette er mitt første svangerskap, så jeg er overnervøs for alt mulig Kjenner jeg en liten "stikkning" i magen er det rett på nettet og søke masse med en gang Blir gal! Er overnervøs for SA iallefall, har brukt nesten 4 år på og bli gravid, så håper virkelig jeg ikke mister Har litt mensensmerten, ømme bryst, og blir veldig fort varm når jeg beveger meg
Engeln Skrevet 5. mars 2013 #9 Skrevet 5. mars 2013 vært prøver i 4 år ja..gikk det naturlig for seg da eller måtte dere få hjelp? for en lykke det måtte være å eendelig bli gravid da!!!! ja det der me å lese å søke kjenner jeg meg igjen i, det tror jeg egentlig samtlige gjør..og ja, det er til å bli gal av haha! når var det du hadde termin? da har vi ganske like symptomer nå da.. men hadde vært ekstra fint hadde man fått kjenne litt på kvalmen( LITT vell og merke hører det er et godt tegn på at ting går bra, men om det stemmer eller ikke vet jeg jo ikke helt da..
Gjest Lykkeliiten Skrevet 5. mars 2013 #10 Skrevet 5. mars 2013 Det gikk naturlig for seg Måtte ta 4 tester, for kunne ikke tro jeg faktisk hadde blitt gravid Har ikke satt termin enda, skal på min første ordentlige lege time den 15 med veiing, helsesjekk osv Men vil tippe det blir i starten av november Har hørt det samme ang. kvalmen jeg også. Håper jeg blir litt kvalm selv
Engeln Skrevet 5. mars 2013 #11 Skrevet 5. mars 2013 ja det forstår jeg! herre.. gratulerer så mye!!! :) 4 år..er lenge det..! lenge siden du fant ut at du var gravid? hva fikk deg til å teste? okei, jeg tipper jeg og har i starten.. rundt 2 nov gammel er du? er selv 26 år
Gjest Lykkeliiten Skrevet 5. mars 2013 #12 Skrevet 5. mars 2013 Takk! Snart 2 uker siden. Hadde mensensmerten uten mens, det har jeg ofte, men varte ekstra lenge denne gangen. Er 21 år Alltid vært glad i barn, hatt lyst på barn siden jeg var barn selv omtrent, heheh
Engeln Skrevet 7. mars 2013 #13 Skrevet 7. mars 2013 okei, ja samme her.. og har enda menssmerter, men d er vist et bra tegn, så da er jeg glad til du får svar på hcg på mandag, var det slik? og når ska du på neste ul? vi får holde hverandre oppdatert!
Forglemegei Skrevet 7. mars 2013 #14 Skrevet 7. mars 2013 Da har vi blitt befruktet omtrent samtidig FCN86;) 7.feb:)Bare vært prøver i noen få måneder, så føler jeg har stålkontroll på syklusen. Jeg var på ul i dag, og er akkurat 6+0, og det samme målte han. Fikk se ett lite bankende hjerte, vet ikke helt om jeg forventet det.. Jeg har hatt veldige høye hormonverdier, og de sier jo at det ikke er noe poeng i ul før hormonnivået er på visse stadier.. Tror det varierer veldig fra person til person..
Engeln Skrevet 7. mars 2013 #15 Skrevet 7. mars 2013 hehe, se der ja ja tror jeg er 5+6 idag. åh, gratulere, så hærlig da! håper jeg får se det samme på mandag..
Gjest Lykkeliiten Skrevet 7. mars 2013 #16 Skrevet 7. mars 2013 Ja, det må vi! Jeg får svar på mandag ja:) neste ul blir om 10 dager , så kommer vell til å gå rundt som et nervevrak innen da
Gjest Lykkeliiten Skrevet 12. mars 2013 #17 Skrevet 12. mars 2013 Da har jeg fått bekreftet at HCG nivået har doblet seg Ny UL Onsdag den 20 på meg:)
kribe Skrevet 12. mars 2013 #18 Skrevet 12. mars 2013 Var på Ul i uke 4 og ingenting å se. Ble selvsagt redd og legen fortalte meg lite. Men har forhørt meg litt i etterkant og man kan egentlig ikke forvente å se noe før uke 7 (kanskje tidligere, men lurt å vente slik at man ikke blir skuffa/redd). Kan vel variere litt fra person til person. Jeg får målt hcg stigning nå og håper på UL i uke 7-8:) og å se et bankende hjerte som varer til noevember:)
Nr2PåVei<3 Skrevet 12. mars 2013 #19 Skrevet 12. mars 2013 Gleder meg så sinnsykt til ul i morgeb uke 11+3!!! meen.. er så klart litt redd å da.. har ingen symptpmer igrunn var på ul for 4 uker siden skulle fa være 7+2 , men gyn mente jeg bare var knappe 6 uker.. fikl de bankende hjerte da så blir spennende å se i morgen hvor langt han mener jeg er nå for da jeg var på ul sist var det 5 uker siden jeg hadde sex sist, før jeg ble gravid så ja.. håper jeg ikke blir satt tilbake mer en 1 uke hvertfall !!!
Engeln Skrevet 12. mars 2013 #21 Skrevet 12. mars 2013 Da har jeg fått bekreftet at HCG nivået har doblet seg Ny UL Onsdag den 20 på meg:) så bra da! ) blir spennende med ul da:)jeg var på ul i går.. det gikk vell ikke helt så bra.. legen mente forteret bare tilsvarte at jeg var 5 uker på vei.. noe som er umulig. og da vil det si at jeg kanhe har hatt en MA.. skal på ny ul på mandag, å da får jeg vite om ting er i orden eller ikke.. grusomt å måtte gå enda en uke i uvisshet..
Gjest Lykkeliiten Skrevet 12. mars 2013 #22 Skrevet 12. mars 2013 Huffda :/ Får krysse fingrene og håpe på det beste! Du må fortelle hvordan det gikk:)
Engeln Skrevet 18. mars 2013 #23 Skrevet 18. mars 2013 Huffda :/ Får krysse fingrene og håpe på det beste! Du må fortelle hvordan det gikk:) vi så en liten peanøtt på 7-8 mm med et bankende hjerte!!! <3 jeg ble helt i sjokk!! Skal inn på ny ul om 3 uker, så får vi bare håpe det fortsetter å utvikle seg. men alt så bra ut per nå. :) snakk om mirakel og lettelse...! Nå er neste ul på deg på onsdag, blir spennende. Gleder meg til å høre hvordan det står til!
Gjest Lykkeliiten Skrevet 18. mars 2013 #24 Skrevet 18. mars 2013 Såå bra! Hvor mange uker er du på veg nå? Skal på UL på Onsdag jeg, gleder meg, men gruer meg litt også. Håper virkelig jeg får se noe også Jeg er 8+0 på Onsdag hvis jeg har regnet riktig:)
Engeln Skrevet 18. mars 2013 #25 Skrevet 18. mars 2013 Såå bra! Hvor mange uker er du på veg nå? Skal på UL på Onsdag jeg, gleder meg, men gruer meg litt også. Håper virkelig jeg får se noe også Jeg er 8+0 på Onsdag hvis jeg har regnet riktig:) legen mente 6+3. men da har jeg blitt gravid uten å ha sex..hehe.. så jeg forholder meg til det jeg selv har regnet som er 7+3. ja det får du helt sikkert, blir spennende:) må oppdatere meg etter ul! når ble du befruktet tror du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå