Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg innlagt på kk, og har fått satt ballongkateter. Jeg er 37+3 i dag, og satt i gang pga svangerskapskløe. Jeg har fått beskjed på at det kan ta flere dager, ballongen skal være der 24 t hvis den ikke faller ut selv. Og så er det modningspiller hver 6. time hvis jeg fortsatt ikke er moden...

Men jeg brgynte ganske raskt med vonde sammentrekninger etter at ballongen var i, så kanskje det betyr at det er noe som funker da?

I følge jordmor er det normalt, og sammentrekningene gir seg ofte....

Ganske spent på å få se den lille gutten, selv om det nok ikke blir i dag hvertfall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende :-)

Krysser fingrene for at det skjer noe raskt og du slipper å gå i flere dager :-)

Skrevet

Spennende :-) lykke til :-) håper du slipper å gå så lenge før det blir resultater da :-)

Skrevet

Lykke til. :-) håper det går fort.

Skrevet

Det gav seg etter en times tid med de kraftige sammentrekningene... Gjennom kvelden og natten, bare hatt murring of kynnere. Men i dag når de undersøkte var ballongen på vei ut, så legen tok vannet! Så da slapp jeg modningspiller :-) nå venter jeg på rier igjen :-P

Skrevet (endret)

Fortsatt lykke til :)

Endret av Pus med støvler venter # 2
Skrevet

Åh! Nå synes jeg alle rundt meg får, men ikke jeg.. :P Har enda ikke nådd termin, men er likevell leeeei. Men lykke til med fødselen i alle fall :D Husk å oppdatere når du har født!

Skrevet

Så kjekt : ) Masse lykke til : )

Skrevet

Hjelpe meg det er travelt å ha baby... :P

Lille Jacob ble født 6/3 kl. 23:00! Her kommer en liten fødselshistorie fra en alt i alt veldig fin fødsel!

En times tid etter at vannet ble tatt fikk jeg klyster av jordmor på føden. Det fikk fart på sakene og jeg begynte med skikkelige åpningsrier ganske raskt etterpå. Det gikk jevnt og trutt fremover, jordmor sjekket at jeg fikk mer og mer åpning, og fra kl. 14:30 til kl. 18 ca, gikk jeg fra 4 cm til 9 cm, og klarte meg helt fint uten noen form for smertelindring.

Derifra gikk det litt sakte for min smak, riene ble vondere og jeg begynte å få trykketrang, men fikk beskjed om å knipe igjen for gutten var fortsatt bak en liten "kant" og lå litt skeivt i bekkenet. Slik fortsatte det frem til 22-tiden og jeg ble mer og mer sliten... Jordmor mente at nå var han kommet langt nok ned, og ba legen undersøke, men han var ikke enig. Så kom det en overlege (mistenker at jordmor ikke stolte på første legen, som var litt ung :P) og sjekket og han sa endelig JA, du kan trykke nå! Det var sååå deilig å endelig få presse når jeg hadde knepet igjen i flere timer!

Jeg trykket på en god stund og han kom lengre og lengre ned, men lå fortsatt littegranne skeivt i bekkenet, noe som gjorde gutten stresset mot slutten. Jordmor ble bekymret og sa at "nå må han ut, ellers kommer legen og tar han med tang eller sugekopp". Så på min "siste rie" fikk jeg presset han ut, rett før legen (som hadde fulgt med på skjermen med målingene i et annet rom) kom løpende inn i rommet med utstyret sitt.

Han bare såg at gutten låg og skreik mellom beina mine, og sa "ja så flott, han er ute" og så gikk han igjen!

Jacob veide 3070 g (ganske bra for å være nesten 3 uker før termin, synes jeg :D) og han var 49 cm lang!

Han er en veldig god gutt som er flink til å ta brystet!

Skrevet

Hjelpe meg det er travelt å ha baby... :P

Lille Jacob ble født 6/3 kl. 23:00! Her kommer en liten fødselshistorie fra en alt i alt veldig fin fødsel!

En times tid etter at vannet ble tatt fikk jeg klyster av jordmor på føden. Det fikk fart på sakene og jeg begynte med skikkelige åpningsrier ganske raskt etterpå. Det gikk jevnt og trutt fremover, jordmor sjekket at jeg fikk mer og mer åpning, og fra kl. 14:30 til kl. 18 ca, gikk jeg fra 4 cm til 9 cm, og klarte meg helt fint uten noen form for smertelindring.

Derifra gikk det litt sakte for min smak, riene ble vondere og jeg begynte å få trykketrang, men fikk beskjed om å knipe igjen for gutten var fortsatt bak en liten "kant" og lå litt skeivt i bekkenet. Slik fortsatte det frem til 22-tiden og jeg ble mer og mer sliten... Jordmor mente at nå var han kommet langt nok ned, og ba legen undersøke, men han var ikke enig. Så kom det en overlege (mistenker at jordmor ikke stolte på første legen, som var litt ung :P) og sjekket og han sa endelig JA, du kan trykke nå! Det var sååå deilig å endelig få presse når jeg hadde knepet igjen i flere timer!

Jeg trykket på en god stund og han kom lengre og lengre ned, men lå fortsatt littegranne skeivt i bekkenet, noe som gjorde gutten stresset mot slutten. Jordmor ble bekymret og sa at "nå må han ut, ellers kommer legen og tar han med tang eller sugekopp". Så på min "siste rie" fikk jeg presset han ut, rett før legen (som hadde fulgt med på skjermen med målingene i et annet rom) kom løpende inn i rommet med utstyret sitt.

Han bare såg at gutten låg og skreik mellom beina mine, og sa "ja så flott, han er ute" og så gikk han igjen!

Jacob veide 3070 g (ganske bra for å være nesten 3 uker før termin, synes jeg :D) og han var 49 cm lang!

Han er en veldig god gutt som er flink til å ta brystet!

Gratulerer så mye:):) Kos dere masse:)

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen ♡

Skrevet

Gratulerer så mye! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...