to små prinsesser Skrevet 8. mars 2013 Forfatter #26 Del Skrevet 8. mars 2013 Huff! jeg føler med deg! Det er så stressende det med mat og tanken på om de får i seg nok mat. Min gutt ble født stor, nesten fire kg! Nå på 6 mnds kontrollen veide han ikke mer enn 7,2 kg. Det er ikke så mye vektoppgang på 6 mnd. Men han følger kurven sin (den han "landet" på etter lite vektoppgang etter fødsel). HS sier jeg ikke skal stresse med det. men frem til han var 3,5 mnd var jeg og veide han minst 1 gang i uken på helsestasjonen, ikke fordi Hs tok meg inn til kontroll, men fordi jeg bare MÅTTE for min egen del. Nå stresser jeg ikke med det lenger, han utvikler seg fint og er tidlig ute motorisk sett. Så han får bare være en liten gutt tenker jeg Kanskje du skulle sette mindre krav til deg og babyen din? Særlig til deg selv? JEg vet ikke. Men det virker voldsomt stressende å hele tiden tenke på hvor mye ml babyen får i seg.. Du har nok rett i at jeg må stresse ned. Jeg gjør jo det ikke enkelt for meg selv ved at jeg skriver opp hvert måltid og antall spiste ml... Maken til dum... :-p Jeg holder på å tøffe meg opp til å legge vekk det. Har gitt meg selv en uke til også MÅ jeg slippe taket. Da vil snuppa være 2mnd. Jeg har også vært til ukentlig veiing, men det skal jeg også trappe ned på. Hadde lagt på seg 230g på 8 dager nå sist. Jeg tror noe av problemet mitt er at jeg har en forventning til antall ml og tid vi skal benytte på måltidet før måltidet starter. Da kan fallhøyden bli stor... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025989-f%C3%B8ler-meg-som-en-elendig-mor/page/2/#findComment-145132507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 8. mars 2013 Forfatter #27 Del Skrevet 8. mars 2013 Jeg syns det hjelper å snakke med helsesøster. De vet hvor tungt det er etter fødsel, hormonell og sliten. Hun gav meg gode råd, men nesten viktigere var det at hun trøstet meg med at det er helt normalt det vi føler. Vi vil jo alle det aller beste for våre små Jeg har ikke hatt noen store "problemer" i barsel tiden, men har grått mine tårer alikevel. Jeg skammer meg ikke av den grunn. Tror det er viktig å være ærlig, hvis en skjuler følelsene å later som om alt er perfekt får en igjen for det før eller senere. Få mannen til å steppe opp (hvis du er gift..) her i huset tar han seg av de store barna, handling og matlaging omdagen. Jeg har lagt bort klokka mi og har fokus på ro og trygghet for min lille.Tror de blir stresset av at mor stresser. Det er sikkert hardt for magen å stadig prøve nye mme og flasker, med medisiner og malt. Velg en type og hold på den. Det har vært snakk om dette før her på forumet, og nesten alle syns de første 3 mnd var tøffe. Felles skjebne, felles trøst Jeg er gift og mann min tar seg av største jenta mi. Men han jobber sent. Starter senere på jobb for å levere henne i bhg slik at vi får sove på morgenen. Så matlaging etc må jeg bare ta. Synd man skal finne trøst i at andre også sliter, men det er vel slik vi er lagd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025989-f%C3%B8ler-meg-som-en-elendig-mor/page/2/#findComment-145132518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 8. mars 2013 #28 Del Skrevet 8. mars 2013 Huff! jeg føler med deg! Det er så stressende det med mat og tanken på om de får i seg nok mat. Min gutt ble født stor, nesten fire kg! Nå på 6 mnds kontrollen veide han ikke mer enn 7,2 kg. Det er ikke så mye vektoppgang på 6 mnd. Men han følger kurven sin (den han "landet" på etter lite vektoppgang etter fødsel). HS sier jeg ikke skal stresse med det. men frem til han var 3,5 mnd var jeg og veide han minst 1 gang i uken på helsestasjonen, ikke fordi Hs tok meg inn til kontroll, men fordi jeg bare MÅTTE for min egen del. Nå stresser jeg ikke med det lenger, han utvikler seg fint og er tidlig ute motorisk sett. Så han får bare være en liten gutt tenker jeg Kanskje du skulle sette mindre krav til deg og babyen din? Særlig til deg selv? JEg vet ikke. Men det virker voldsomt stressende å hele tiden tenke på hvor mye ml babyen får i seg.. Du har nok rett i at jeg må stresse ned. Jeg gjør jo det ikke enkelt for meg selv ved at jeg skriver opp hvert måltid og antall spiste ml... Maken til dum... :-p Jeg holder på å tøffe meg opp til å legge vekk det. Har gitt meg selv en uke til også MÅ jeg slippe taket. Da vil snuppa være 2mnd. Jeg har også vært til ukentlig veiing, men det skal jeg også trappe ned på. Hadde lagt på seg 230g på 8 dager nå sist. Jeg tror noe av problemet mitt er at jeg har en forventning til antall ml og tid vi skal benytte på måltidet før måltidet starter. Da kan fallhøyden bli stor... 230 gram på 8 dager er jo kjempe bra! Håper for din del at du klarer å legge fra deg forventningspresset ditt snart Det går seg til, det gjør det alltid! Prøv og ikke stress slik med det! Kos deg ekstra nå i helgen og la forventningene ligge til mandag. Alle fortjener litt pause innimellom.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025989-f%C3%B8ler-meg-som-en-elendig-mor/page/2/#findComment-145133934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå