Gå til innhold

Krever forsikringsselskap at man har kvitteringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini klarte å kaste ned veska mi fra 3 til 1 etg, så både kamera, telefon og ipad er knust. Jeg har ikke kvittering på noe av dette, da jeg har klart å rote dem bort! :(

Er det slik at forsikringsselskapene krever at man har kvittering for at man skal få tilbake noe av beløpet, eller kan jeg ta sjansen på å melde inn skade uten disse?

Anonym poster: f789c1f152ee24728a1926e8ec12cfd5

Skrevet

Det fleste slike ting handles fra butikker/nettbutikker hvor navnet ditt blir registrert når du kjøper dem (pga garantien) og de kan skrive en bekreftelse på at du har handlet dem.

Ellers kan du vise kontoutskrift fra når du kjøpte dem, summen du betalte for dem er jo trukket fra kontoen.

Anonym poster: 9a021891ea39ceeb8e6b253d1d05c8b6

Skrevet

Som over meg sier, så finnes dette i butikkens systemer.

Jeg ta aldri vare på kvitteringer, men etter at en venninnes hus brant og jeg fikk høre om hvordan de måtte krangle for å få tilbake på innboforsikring (Type: Det er ikke normalt å ha så dyre klær osv.), har jeg tatt bilde av ALT jeg eier og har bildene lagret på nett.

Anonym poster: 0709d9a2cc6be3605e0f4ec65b5348ee

Skrevet

Problemet er at Ipad og kamera har jeg kjøpt i utlandet, og selv om navnet er registrert husker jeg faktisk ikke hvilken butikk det ble kjøpt på. Nå ser jeg jo litt av idiodien av å handle slike ting utenlandt... Men man lærer vel av sine feil :(

Anonym poster: f789c1f152ee24728a1926e8ec12cfd5

Skrevet

Det enkleste er gjerne å ringe forsikringsselskapet, forklare hva som har skjedd og spørre hva som er vanlig praksis hos dem - tror det varierer litt fra selskap til selskap :-)

Skrevet

Da kofferten til 650 kr gikk i stykker på ferie og vi måtte kjøpe ny forlangte de både kvittering, vitnemål på skaden og å få se på den gamle kofferten (den var selvfølgelig kastet i nærmeste søppelkontainer i Spania..).

Anonym poster: a25a1a575b93f3afd4543648f6d1a2e4

Skrevet

Vi har hatt vannskade i kjelleren og måtte ikke vise en enste kvittering. Det holdt å ta bilde av den ødelagte tingen og vise til ny pris i butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...