Gå til innhold

noen her som har barn som har hatt bilyd på hjertet?

Anbefalte innlegg

Var hos legen på nyåret med vesla på snart 3. Legen hørte en bilyd på hjertet, men sa det var veldig vanlig hos barn med feber. Han ville at vi skulle komme tilbake en dag hun hadde vært feberfri en stund.

Idag hørte han fortsatt bilyden. Ikke som en vanlig blodgjennomstrømningslyd, men mer som en virvelvind.

Blir jo litt bekymret for skatten min. Får håpe vi fort får time hos barnelegen.

Noen som har opplevd noe liknende?

Fortsetter under...

Sønnen min hadde det fra han ble født. Han ble etter hvert sendt til undersøkelse på sykehus, hvor de tok EKG og ultralyd. Alt bra. Legen har kommentert at han hører det litt fremdeles, han er nå nesten seks år. Tror det er helt uproblematisk!

Ja, gutten min på 4 år har bilyd.

Ble oppdaget på helsestasjon når han var 6 mnd.

Ble utredet med ultralyd når han var 8 mnd og da ble det funnet en liten lekkasje på en hjerteklaff. Helt uproblematisk og mest trolig noe han vil vokse av seg.

Skulle allikevel følges opp, så når han var 2 år var vi hos hjertespesialist og der ble han "friskmeldt". Lekkasjen var der fortsatt, men var trolig blitt mindre siden sist. Så det ble konkludert med at han vil vokse det av seg.

Leger som lytter på han nå hører fortsatt bilyd, men gjør såklart ikke noe videre med det.

Bilyd på hjertet er langt mer vanlig enn vi tror. Mange vet ikke en gang at de har det. Og for de aller, aller fleste er det helt uproblematisk.

Ja, ble oppdaget på 5 års-kontrollen og vi ble henvist til sykehuset. Var kjempebekymret, men det var ingenting i veien med henne. Bilyd er ganske vanlig hos barn fikk jeg fortalt, men sjeldent farlig. Greit å få det sjekket ut. Hørte han den når han lyttet på ryggen også eller bare foran på brystet?

Anonym poster: 79a7c4eca0bf1b2ffed50f2c6ddc12f9

Gutten min hadde en bilyd på hjertet da han var et år gammel. Da hadde han vært forkjølet for et par uker siden. Et par uker senere var lyden borte.

Det er jo veldig lett å se på barnet om det er sykt eller ikke. Bli hun fort sliten ved lek? Fort blålig på lepper og fingre? Er hun mer slapp enn energisk? Hvis du ikke kan svare ja på dette, har du sannsynligvis en frisk liten jente, og trenger ikke å bekymre deg :)

Og bare for å nevne det: Onkelen min oppdaget et hull i hjertet da han var over 50. Han hadde levd med det hele livet - ingen problem. Han ble operert og har fortsatt livet som før :)

Lykke til!

Min eldste har en permanent bilyd, helt ufarlig, men hun kan ikke bli dykker. Ble oppdaget da hun var 4.

Den neste ble født med bilyd, men hadde vokst det av seg da hun ble 3.

Mest sannsynlig er det ikke noe å bekymre seg for. :) Jeg syntes det var både litt skummelt, men veldig spennende med undersøkelse hos kardiolog. De var flinke å forklare.

Annonse

puff takk for svar. Ble litt lettere nå.

Da han lyttet på henne tidligere i år, sa han at han hørte det bare på brystet. Dette var veldig vanlig ved bilyd som kom av feber. Han nevnte ikke noe idag, Han lyttet på henne både foran og bak mens hun satt på en stol og en gang på brystet mens hun lå på benken.

Hun virker ikke syk. Hun er en aktiv 3 åring :)

Men vi har merke til at hun liker å legge seg ned for å slappe av. Vi har lagt merke til det, kanskje vi er redde for ME ;) siden jeg har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...