Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Har sagt opp deler av stillingen min, for å søke jobb nærmere der jeg bor. Har jobbet 68 timer i mnd, å skal nå kun jobbe annenhver helg, 28 timer i mnd. Har jeg krav på dagpenger da? Søker selvfølgelig andre jobber nå, men tenkte det er greit å ha litt penger for det tapte imens. Skal ta på meg noen vakter innenfor et vikarbyrå. Skjønner ikke helt skjemaene på nav, siden jeg ikke kan sende med skriflig oppsigelse? Å heller ikke sluttdato? Opplysninger som må være med i dokumentene: Arbeidsforholdets start- og sluttdato Ukentlig arbeidstid Sluttårsak (dersom du har sagt opp selv som alternativ til å bli oppsagt grunnet innskrenkninger, må dette dokumenteres) Oppsigelsestid Dato for oppsigelsen Har du ikke oppsigelse/sluttattest, eller har du hatt redusert eller varierende arbeidstid, må du legge ved skjemaet "Bekreftelse på sluttårsak" - NAV 04-08.03. Var i permisjon fram til oktober 2012, dette spiller kanskje også inn på utbetalingen? Er dette noe jeg må legge en slags dokumentasjon på, eller ligger det inne hos nav? Anonym poster: 48d8b28236bb4e2ec629fc1ba2cd605e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Du må være mer enn 50% arbeidsledig fra tidligere stillingsprosent (?) for å ha krav på dagpenger. Tar du vikarbyråvakter må du være obs på at dagpenger for en hel periode på 14 dager kan falle bort om du jobber f.eks. 3 dager en uke. Anonym poster: 5f4ddc0c396b1ba0965a50a1e62e70bd
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Har sagt opp deler av stillingen min, for å søke jobb nærmere der jeg bor. Har jobbet 68 timer i mnd, å skal nå kun jobbe annenhver helg, 28 timer i mnd. Har jeg krav på dagpenger da? Søker selvfølgelig andre jobber nå, men tenkte det er greit å ha litt penger for det tapte imens. Skal ta på meg noen vakter innenfor et vikarbyrå. Skjønner ikke helt skjemaene på nav, siden jeg ikke kan sende med skriflig oppsigelse? Å heller ikke sluttdato? Opplysninger som må være med i dokumentene: Arbeidsforholdets start- og sluttdato Ukentlig arbeidstid Sluttårsak (dersom du har sagt opp selv som alternativ til å bli oppsagt grunnet innskrenkninger, må dette dokumenteres) Oppsigelsestid Dato for oppsigelsen Har du ikke oppsigelse/sluttattest, eller har du hatt redusert eller varierende arbeidstid, må du legge ved skjemaet "Bekreftelse på sluttårsak" - NAV 04-08.03. Var i permisjon fram til oktober 2012, dette spiller kanskje også inn på utbetalingen? Er dette noe jeg må legge en slags dokumentasjon på, eller ligger det inne hos nav? Anonym poster: 48d8b28236bb4e2ec629fc1ba2cd605e Du trenger ikke fylle ut dette skjemaet når du har sagt opp selv forresten, for da har du uansett 8 uker karantene. Anonym poster: 5f4ddc0c396b1ba0965a50a1e62e70bd
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Takk for svar! Ja tenkte meg det var sånn, bare lurt å ha dagpengene itilfelle det ikke skulle bli noe særlig med vikarvakter, det er jo så usikkert. Hvilke punkter må jeg fylle ut da, vet du det? Anonym poster: bc2278acbc54b41e093b029ea8079d92
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Takk for svar! Ja tenkte meg det var sånn, bare lurt å ha dagpengene itilfelle det ikke skulle bli noe særlig med vikarvakter, det er jo så usikkert. Hvilke punkter må jeg fylle ut da, vet du det? Anonym poster: bc2278acbc54b41e093b029ea8079d92 Hvis du har hatt en fast stillingsprosent så tror jeg ikke du trenger å fylle ut dette, da legger du bare ved kopi av oppsigelsen din hvor du har skrevet at du sier opp deler av stillingen din. Anonym poster: 5f4ddc0c396b1ba0965a50a1e62e70bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå