Gå til innhold

Noen her som har høns (i byen)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst på høner! Bor i et boligområde, har stor hage.

Kan man få kjøpt ferdige hønsehus? De må jo være oppvarmet så de ikke fryser om vinteren.

HVa må man tenke på?

Er det mye jobb?

Hva slags høner er best?

Fortell!

Anonym poster: 7b2a60e9d82245a7b1dbca578ee7a376

Skrevet

Høner lukter veldig, så ville vært litt skeptisk til å ha dem i et boligfelt...

Men veldig koselig, og eggene smaker mye mye bedre pluss at man kan spise dem med god samvittighet :)

Anonym poster: e0290db73523efcf279661d2c35b5878

Skrevet

Ja, tenk så koselig å gå og samle sine egne egg!

Jeg måtte vel spurt naboen først, men lukten bærer vel ikke så veldig langt av sted.

Skrevet

Tror dessverre det er stor sjanse for at dette prosjektet blir toppet av naboklager...

Hønsene er jo ikke noe problem, men for å få egg må du ha en hane og han er ofte et stort problem!,

De aller fleste av dem er noen døgnville galende idioter. Hadde naboen hatt hane som meldte om morgen kl 2 og 4 på natten samt dagen lang ville ikka han levdlenge for å si det slik...

Skrevet

Man må ikke ha hane for å få egg, det er kun hvis man vil ha befruktede egg som det blir kyllinger av.

HI

Skrevet

Man må ikke ha hane for å få egg, det er kun hvis man vil ha befruktede egg som det blir kyllinger av.

HI

Det er jo den største sjarmen med å ha høneshus da :-)

For meg er det viktig å få noen kyllinger av og til, at jeg får ferske egg til frokost er bare en bonus :-)

Skrevet

HI

Det er jo den største sjarmen med å ha høneshus da :-)

For meg er det viktig å få noen kyllinger av og til, at jeg får ferske egg til frokost er bare en bonus :-)

Å, har du høner? Fortell litt, da?

Har du mange? Har du hane - galer den mye?

Hva gjør du når du skal reise på ferie?

Skrevet

Det er jo en type småhøner som ikke bråker da. Husker ikke hva de heter. Det er en type hønr som er litt små. Så de på et dyreprogram en gang, sånn hvilket dyr passr oss

Skrevet

*dytt*

Skrevet

Sjekk med kommunen om det er lov i ditt nabolag. Høner bråker ikke, om man har en harmonisk flokk. Men det blir fort mus pga hønseforet.

Skrevet

Sjekk med kommunen om det er lov i ditt nabolag. Høner bråker ikke, om man har en harmonisk flokk. Men det blir fort mus pga hønseforet.

ja jeg er litt usikker på dte med skadesyr. Tenker særlig på rotter, det har vi allerede hatt i området.

HI

Skrevet

Skadedyr, mente jeg

Skrevet

ja jeg er litt usikker på dte med skadesyr. Tenker særlig på rotter, det har vi allerede hatt i området.

HI

Og der glemte jeg å trykke på anonym-knappen, men så er det vel ikke et veldig privat tema heller, så det er ikke så farlig ;-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har du sjekket ut mer om det er lov med høns i boligfeltet ditt ? Jeg savner mine høner. Bor på småbruk så har god plass til dem, men vi ble så plaget med mus som kom inn i veggene på huset vårt på vinteren at vi sluttet med høns.

Hvis man tar litt forhåndsregler som museband på huset, katt, renhold, feller og passe på hvor man har pelletsen så kan man sikkert begrense musene litt.

Masse fine raser å velge mellom :) Jeg hadde silkehøner, Brama og noen salige blandinger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...