strekkmerketrollet Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Hei Er det noen her som har erfaring med barnepass av 5åring? Vi er barnevakt for en gutt på 5år, en til to dager i uka. Da henter vi han i bhg og har han til vi leverer han i bhg dagen etterpå. Han har med seg klær, og som regel så sender jeg med de skitne klæra. Om de er veldig skitne, så vasker jeg dem. Ellers så glir han selvfølgelig inn i resten av familien når han er her. Han får middag/kveldsmat og frokost, legger seg sammen med de andre barna vi har på samme alder, og vi kjører ham på fritidsaktiviteter. Han er en veldig god gutt Selv om aktivitetsnivået er stooort..hehe. Så kommer spm mitt. Hva mener dere er rett å ta i betaling for noe sånnt? Grunnen til at vi passer han er at moren er alene og jobber turnus. Noen tanker?
SnartToGull Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Er det en venn eller et familiemedelem hadde jeg ikke tatt i mot penger. Hun er sikkert avhengig av deres hjelp for å få jobbhverdagen til å gå rundt. En annen gange er det kanskje dere som trenger hjelp til noe. Og siden dere har barn på samme alder, så er det kansje en berikelse for dem også,å få en ekstra lekekamerat på besøk! Om det derimot er noen ukjente som har "annonsert" at de trenger noen til å passe, da hadde jeg tatt betaling som en selvfølge...
jentemamma Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Hvordan relasjon har dere til moren da? Dersom det var slekt/venner hadde jeg ikke forventet betaling
strekkmerketrollet Skrevet 5. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2013 Vi "kjenner" de fra før, da gutten og to av våre barn går i samme bhg. Men vi passer fordi hun annonserte flere ganger om barnevakt men ikke fikk tak i noen. Da sa vi at vi kunne ta d på oss.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 14. april 2013 #5 Skrevet 14. april 2013 Vi jobber turnus begge to, og trenger noen ganger hjelp enten ettermiddag/kveld eller natt. På ettermiddag er det å hente i bhg, legging og være hos oss til jeg er hjemme kl 2315. På natt er det bare å sove her, vi er hjemme ca 0730. Vi har brukt ei jente på 14, og har gitt henne 300 for natt og 400 for ettermiddag. Hun har vært strålende fornøyd. Er ikke store timebetalingen, men for henne som er ung er det jo mange penger:-) Blir jo litt annerledes i og med dere er voksne, og det er snakk om lenger tid, men tenker at i og med hun er alenemor i turnus har hun vel ikke allverdens å rutte med. Og hun bør jo ha litt igjen for å ha vært på jobb og? Hva med ca 500? Timebetalingen er ikke så høy, men kan jo se på de litt som å ha en lekekamerat på besøk og? Mulig jeg fremstår som gjerrig nå, men var iallefall sånn jeg tenkte:-)
Giss Skrevet 18. april 2013 #6 Skrevet 18. april 2013 Jeg ville tatt litt for å dekke maten osv og så lagt på en hundrelapp eller to. - Men jeg tror jeg først ville spurt henne hvordan hun hadde tenkt seg den økonomiske siden av det. Hun har jo helt sikkert ikke en million i banken så hun har nok også tenkt over hvor mye hun kan gi. Jeg ville ikke ha lagt meg fast på en pris uten å snakke med henne først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå