Gå til innhold

Ang. å ha med hunder bort på besøk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner bedre og bedre hvorfor så mange hater dyr når jeg leser hva frekke hundeeiere finner på... My God. Veldig trist for de med normalt renslige og veloppdragne dyr. Og barn... Har folk null kustus på ungene og lar dem rasere leiligheten min går faktisk de også beskjed om at enten tar du den ungen på fanget oghadde den der, eller så kan dere gå. Er ikke interessert i å få pusset ut og ødelagt tingene mine av hverken barn eller dyr. Husker datteren til en venninne gikk og spyttet i kaffekoppene til de voksne en gang. Moren bare smilte litt oppgitt. Det er vel samme typen menneske som tar med ikke husreine hunder uten invitasjon og i tillegg forventer at de skal ligge i sofaen der bare fordi de får det hjemme. Mitt hus, mine regler.

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Det er vel ikke verre enn å be dem om å holde bikkjene hjemme?

Jeg har bikkja mi med meg overalt, om ikke jeg får beskjed om å la han bli hjemme.

Han sover i senga mi og eier sofaen like mye som meg. Men det er forskjell på oss. Noen forguder dyra våre, andre har dem som pynt og for å ha noe å kontrollere, og noen er ikke glad i dem i det hele tatt.

Jeg forguder! Men enig at det er ekkelt hvis bikkja tisser inne hos andre... Hunden min kan skvette her og der her hjemme, men borte hos andre holder jeg han alltid i nærheten av meg, så jeg vet at han ikke stikker rundt hjørnet og skal markere seg,.for Jeg vet det KAN skje.

Du godeste. Og du presenterer det som normalt.

Nei, det er ikke meningen. Det er ikke normalt, men han gjør det, desverre. jobber med saken. wink.png

En sannsynlig årsak til at han skvetter inne er usikkerhet. Han skvetter da for å omgi seg med egen lukt for det kjennes tryggere. "Hjemme".

Du kan 1: sette kommando på tissing: si "tisse" (el et annet valgfritt ord) når han gjør det ute. Ros avmålt. ha en fast tisseplass utenfor huset.

2: Kutte ut all markering ute på tur, be han gå å tisse når han skal gjøre fra seg. Kutt ut snusing og markering overalt, det er helt unødvendig. Gå rett og slett lenger unna grøftekantene. 3: Inne er det ro. Tren han på å ligge på plassen sin, evt få utvalgte plasser. Da har du kontroll på han. Samtidig er du flink hundeeier som aktiviserer hunden din mentalt og fysisk UTE. Slik at inne er en plass for kun å slappe av. Innendørs mental trening kan du gjøre såfremt du markerer tydelig at øvelsene/treningen er ferdig med at han får gå å legge seg.

Vask alle områder han har tisset med eddik, eneste som tar vekk lukten for hundens del.

Ser du sier du jobber med det, men slengte på noen gratistips som du kan vurdere i tilfelle;)

Anonym poster: 84ddc1ad9445819e48c136b4fd6fdc8e

En enda større sannsynlighet er at hunden markerer fordi han ligger i sofa,seng og eier ting på lik linje med mennesket. Antagelig eier den mennesket også.

Hunden vil ikke slutte å markere før mennesket blir flokkleder

Dette er kanskje det dummeste jeg har lest, faktisk dummere enn Skeptisimo sitt innlegg. Det er HELT unaturlig at en hund markerer inne fordi den får ligge i sofaen og sengen, og markering har ingenting med om den ser på mennesket som flokkleder eller ikke. De aller fleste hunder jeg kjenner får ligge i sofaen når de er hjemme, mange i sengen også innimellom, deriblant min egen, men ingen av dem er da urenslige av den grunn, ærlig talt!

En hund som markerer inne bør man ta med til dyrlegen, det er unormal sykelig adferd.

Hm, skjønte ikke helt alle svarene her..

Men, jeg vet at hunden min markerer hjemme når han er alene fordi han er nervøs. Han var vant til å være slene 8 t om dagen da jeg jobbet, aldri vært noe problem. inntil jeg bodde hos foreldre og besteforeldre en periode... Der ville ikke besteforeldre høre på hva jeg sa, og lot ALDRI hunden min være alene. Ba jeg dem sette han i buret, nektet de for det var så "synd" på han. ++ Så nå har han blitt helt nervøs for å være alene og skvetter fra seg på ting og tang. Det er ikke noe fysisk galt med hunden min, så noe dyrlegetur pga dette trengs nok ikke ;)

Og at jeg har han i sofaen har absolutt ingenting med tissinga inne å gjøre. Han vet godt hvem som er lederen i huset, men jeg behandler ikke hunden min som en liten dritt som "SKAL VÆRE NEDERST PÅ RANGSTIGEN", som så mange skal fremheve her inne alltid i disse diskusjoner. Har er en del av familien som alle oss andre.

Men vi trener, og tissinga inne skal det bli slutt på :)

Og skjønte ikke spm ditt sug lut, men jeg tar ikke med hunden min hjem til andre hvis jeg ikke får lov..

Om du tror en hund nederst på rangstigen behandles som dritt har du fullstendig misforstått alt som har med lederskap å gjøre. Min personlige mening er at å ha en hund som er en del av familien på lik linje med mennesker er også helt feil og misforstått snillisme.

En hund som vet hvor sin plass i flokken er, en hund som slipper å være flokkleder, det er en lykkelig hund

Endret av ellen-propellen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...