Twintipp og himmelblå Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Jeg er en av de som er moderat glad i hunder. Mine nærmeste sine hunder er ok. "Problemet" er at de har relativt små hunder og de har som jeg skjønner festblære. Nesten alle små hunder jeg vet om skvetter inne i ny og ne og enda verre driter innendørs. I går hadde mine venninner med seg hunden sin til meg. Den gjorde sitt fornødne på teppet her og skvettet i gangen. Jeg har ikke ord for hvor forbanna jeg blir inni meg. Hvorfor forstår ikke folk som har bikkjer at mange av oss andre ikke ser den samme sjarmen i deres lodotter? Og langt mindre bare fnyser av sekretering innendørs. OG håravfall i ulike rom den befinner seg. Altså, de tisser ute og, men da hender det at de treffer pelsen og den er stiv av gammelt piss, som igjen er naturlig at skal ligges og gnis i sofaer?? Jeg hadde ikke tatt med meg en urenslig baby bort til de, sluppet den løs på gulvet uten bleie og latt det stå til om den bæsjer eller tisser på gulvet?? Og i tillegg hatt på den hønsefjær den kunne lagt igjen overalt hos besøket? Og åttpåtil HVIS den hadde tisset eller bæsjet ikke tørket opp om den traff seg selv og latt den vandre rundt som en bombe og gni seg inntil alt?! Jeg synes det er urenslig samme hva. Og lurer i grunnen svært mye på hvorfor folk tror andre synes dette er greit??
Gjest sug lut Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Det er ingen grunn til at voksne hunder skal skvette inne. Og har man en hund med det problemet tar man den selvsagt ikke med til andre.
Lisjtuppa Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Hvorfor tillater du folk å ta med hundene sine i ditt hjem? Jeg har hunder selv, de er ikke med på besøk hos andre og ingen andre hunder får komme inn til oss ( bortsett fra evt. Hundepass en ajelden gang)
skinnfilla Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Det er ikke vanlig i det hele tatt! Ingen voksne bikkjer skvetter og driter inne med mindre de har et problem. Små eller store....
Dini Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Unnskyld meg, men ÆSJ! Kjenner ingen med hunder som ikke er reinslige.. Hadde de ikke hatt renslige dyr hadde de ikke kommet inn i mitt hus!
Drammensjente Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 Dette høres ut som en merkelig hundeeier.....
*Lissi* Skrevet 5. mars 2013 #7 Skrevet 5. mars 2013 Heldigvis allergi her i huset, så slipper slike "lodotter"...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #8 Skrevet 5. mars 2013 Vi har utehunder, og til og med de er renslige når de er innendørs. Uff sier jeg bare! Anonym poster: 18d52ad6e8dc904a9c845b4a9631dcf3
Twintipp og himmelblå Skrevet 5. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 5. mars 2013 Allergi, den var jommen ikke dum.. ;-) Altså, det er ikke en hundeeier det er snakk om, det er opptil flere. Alle de småbikkjene har uhell innendørs relativt ofte. Jeg synes jo hundene er søte, men har småangst for sekretering på tepper o.l. Har kun beige tepper og det ligger nå to sorte ringer etter x antall skrubberunder på det ene teppet her.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #10 Skrevet 5. mars 2013 Du får stramme de opp! Har miniatyr hund og flere større hunder, ingen får da gjøre fra seg inne!! Æsj!!! Forsto det som atmdetmvarmetmproblem hos tidligere eier med denne miniatyren, men det pelte vi av på to dager Denne er allergivennelig, røyter ikke, nesten ikke pels, MEN på besøk tar vi den aldri med om det ikke er ok for vertskapet. Anonym poster: 9d3afb029688ab7ac92bf556a02f24bb
Gjest sug lut Skrevet 5. mars 2013 #11 Skrevet 5. mars 2013 Allergi, den var jommen ikke dum.. ;-) Altså, det er ikke en hundeeier det er snakk om, det er opptil flere. Alle de småbikkjene har uhell innendørs relativt ofte. Jeg synes jo hundene er søte, men har småangst for sekretering på tepper o.l. Har kun beige tepper og det ligger nå to sorte ringer etter x antall skrubberunder på det ene teppet her. Det kommer av at altfor mange eiere av småbikkjer ikke behandler dem som bikkjer. Ikke sosialiseres de og ikke oppdras de. Jeg kjenner til noen med miniatyrhunder som ikke er ute hele vinteren, så de har "innedo" på sykehuskladd i gangen - uæh!!!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #12 Skrevet 5. mars 2013 Om problemet er så stort må du jo bare si ifra til dem det gjelder da. Det blir jo ikke noe bedre av og syte her blir det vel? Jeg forstår den frustrasjonen inderlig godt, men den hunden var på besøk hos meg kun en gang og etter tissing i sofaen sa jeg ifra. Eieren kom forøvrig og rensa sofaen for meg også:-) Anonym poster: f848aef21df88aec0b0abfec586be5b0
Twintipp og himmelblå Skrevet 5. mars 2013 Forfatter #13 Skrevet 5. mars 2013 Allergi, den var jommen ikke dum.. ;-) Altså, det er ikke en hundeeier det er snakk om, det er opptil flere. Alle de småbikkjene har uhell innendørs relativt ofte. Jeg synes jo hundene er søte, men har småangst for sekretering på tepper o.l. Har kun beige tepper og det ligger nå to sorte ringer etter x antall skrubberunder på det ene teppet her. Det kommer av at altfor mange eiere av småbikkjer ikke behandler dem som bikkjer. Ikke sosialiseres de og ikke oppdras de. Jeg kjenner til noen med miniatyrhunder som ikke er ute hele vinteren, så de har "innedo" på sykehuskladd i gangen - uæh!!! Ha ha ha... Det er jo der kjerneproblemet ligger. Ja, det er galskap satt i system! Fikk heldigvis tak i min far på jobb i denne aggresjonssekvensen jeg nå er inne i, og kalte vel egentlig stakkaren for forbanna idiot dersom han anskaffet seg en hund til. ( den forrige døde for litt tilbake). Ingenting er som aggressiv datter som har skuret tepper i flanellspysj når ho egentlig skulle bruker frimorgenen på hjernedød tv-underholdning! Hey Ho Let`s go!
Bananahammock Skrevet 5. mars 2013 #14 Skrevet 5. mars 2013 Dette må være noe av det rareste jeg har hørt. Jeg har aldri i hele mitt liv opplevd at noen har tatt med seg hunden sin på kaffeslaberas. Ikke engang min mor gjør det når hun kommer til meg. Jeg har heller aldri opplevd at en dressert hund har gjort fra seg inne, liten som stor. Jeg hadde faktisk ikke sluppet dem inn, jeg.
Twintipp og himmelblå Skrevet 5. mars 2013 Forfatter #15 Skrevet 5. mars 2013 Allergi, den var jommen ikke dum.. ;-) Altså, det er ikke en hundeeier det er snakk om, det er opptil flere. Alle de småbikkjene har uhell innendørs relativt ofte. Jeg synes jo hundene er søte, men har småangst for sekretering på tepper o.l. Har kun beige tepper og det ligger nå to sorte ringer etter x antall skrubberunder på det ene teppet her. Det kommer av at altfor mange eiere av småbikkjer ikke behandler dem som bikkjer. Ikke sosialiseres de og ikke oppdras de. Jeg kjenner til noen med miniatyrhunder som ikke er ute hele vinteren, så de har "innedo" på sykehuskladd i gangen - uæh!!! Ha ha ha... Det er jo der kjerneproblemet ligger. Ja, det er galskap satt i system! Fikk heldigvis tak i min far på jobb i denne aggresjonssekvensen jeg nå er inne i, og kalte vel egentlig stakkaren for forbanna idiot dersom han anskaffet seg en hund til. ( den forrige døde for litt tilbake). Ingenting er som aggressiv datter som har skuret tepper i flanellspysj når ho egentlig skulle bruker frimorgenen på hjernedød tv-underholdning! Hey Ho Let`s go! Ja, aggresjonen gikk utover skriveferdighetene!:-O
SmellyCat Skrevet 5. mars 2013 #16 Skrevet 5. mars 2013 Jeg hadde ikke latt de ha med slike hunder på besøk til meg. Det er ingen selvfølge å få ha med seg lodotten sin inn i andre folks hjem, og jeg forbeholder meg retten til å si nei når det passer meg. En urenslig vil jeg i hvertfall ikke ha på kaffebesøk.
Twintipp og himmelblå Skrevet 5. mars 2013 Forfatter #17 Skrevet 5. mars 2013 Dette må være noe av det rareste jeg har hørt. Jeg har aldri i hele mitt liv opplevd at noen har tatt med seg hunden sin på kaffeslaberas. Ikke engang min mor gjør det når hun kommer til meg. Jeg har heller aldri opplevd at en dressert hund har gjort fra seg inne, liten som stor. Jeg hadde faktisk ikke sluppet dem inn, jeg. For meg er det nesten unormalt å oppleve en hund som ikke har uhell! Står ikke og applauderer når gneldredottene kommer jeg heller, men nå får jeg sette hardt mot hardt:-)
LuiLii Skrevet 5. mars 2013 #18 Skrevet 5. mars 2013 Ærlig talt, dette er dårlig hundeoppfølging samt usedvanlig dårlig folkeskikk!! Og har du flere rundt deg som behandler hundene likt så er det hårreisende! Det er kun medisinske årsaker som gjør at noen hunder evt ikke klarer å holde seg. Andre årsaker går på eier(e). De må klare å lufte hunden(e) så de slipper å gjøre fra seg inne! Skal man ha med hunden bort får man lære den å ligge på en anvist plass eller ha med seg bur den er vant til å ligge i. Du skal da ikke finne deg i å ha andres hunder i sofaen hvis du ikke vil det!! Har med hundene bort jeg så lenge det er ok for vertskapet. Kjempefin miljøtrening for hundene. Men de får ligge ved beina mine eller en annen plass jeg henviser dem til.
Bustetroll Skrevet 5. mars 2013 #19 Skrevet 5. mars 2013 Det er vel ikke verre enn å be dem om å holde bikkjene hjemme? Jeg har bikkja mi med meg overalt, om ikke jeg får beskjed om å la han bli hjemme. Han sover i senga mi og eier sofaen like mye som meg. Men det er forskjell på oss. Noen forguder dyra våre, andre har dem som pynt og for å ha noe å kontrollere, og noen er ikke glad i dem i det hele tatt. Jeg forguder! Men enig at det er ekkelt hvis bikkja tisser inne hos andre... Hunden min kan skvette her og der her hjemme, men borte hos andre holder jeg han alltid i nærheten av meg, så jeg vet at han ikke stikker rundt hjørnet og skal markere seg,.for Jeg vet det KAN skje.
Bananahammock Skrevet 5. mars 2013 #20 Skrevet 5. mars 2013 Det er vel ikke verre enn å be dem om å holde bikkjene hjemme? Jeg har bikkja mi med meg overalt, om ikke jeg får beskjed om å la han bli hjemme. Han sover i senga mi og eier sofaen like mye som meg. Men det er forskjell på oss. Noen forguder dyra våre, andre har dem som pynt og for å ha noe å kontrollere, og noen er ikke glad i dem i det hele tatt. Jeg forguder! Men enig at det er ekkelt hvis bikkja tisser inne hos andre... Hunden min kan skvette her og der her hjemme, men borte hos andre holder jeg han alltid i nærheten av meg, så jeg vet at han ikke stikker rundt hjørnet og skal markere seg,.for Jeg vet det KAN skje. Oi...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #21 Skrevet 5. mars 2013 Seriøst? Du har opptil flere venner som har hunder som ikke er husreine? Og i tillegg er så så sinnsvakt frekke at de tar med slike hunder på besøk til andre? Jeg er veldig glad i dyr, men det er få hunder som får komme på besøk hit, fordi jeg har hund og katt selv, og synes det er sitsomt med flere. Og en hund som tisset inne hadde ALRI fått komme, da hadde jeg sagt rett ut at dy som ikke er husreine skal ikke inn i mitt hus, den får bli hjemme eller vente i bilen, eller være bundet ute i hagen. Punktum. Normale mennesker har full forståelse for det. Jeg spør aldri om å få ta med hunden til andre nn de jeg vet er veldig glade i hunden min, og om de skulle si "helst ikke" finner jeg selvsagt en annen løsning, jeg ber da ikke om et utgreiing på hvorfor! Skeptisimo, din hund hadde ikke fått kommet innenfor min dør. Det er helt unormalt at voksne hunder tisser inne. Ingen av mine venner med hund ville ansett dette som normalt. Anonym poster: 8dbb4367b9cf8f8e0bf0c66cdb0cc804
Twintipp og himmelblå Skrevet 5. mars 2013 Forfatter #22 Skrevet 5. mars 2013 For meg er det virkelig noe som er riv ruskende galt når en hund eier sofaen på lik linje med et menneske. Hund er et dyr, ikke en sofagris. Hadde du synes det var greit hvis jeg kledde av meg og skvettet i huset ditt, hvorpå mannen min tørket opp etter meg, fordi det kan skje? ( ja, satt på spissen). Hadde du gledet deg til besøk av meg da? Hvem vil ha ting i huset sitt som pisser ned kroker og kriker?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #23 Skrevet 5. mars 2013 Min hun dligger i sofaen her hjemme, det er for meg en selvfølge. Det er like mye en selvfølge at jeg kun tar ham med til folk jeg vet liker ha hund på besøk, og at han der IKKE får ligge i sofaen. Han er en normal intelligent hund, han har ingen problem med å skille på regler borte og regler hjemme. Og han har selvsagt aldri skvettet, tisset eller gjort fra seg inne. Hadde noe slikt skjedd hadde jeg dødd av skam! IKKE normalt. Hvis jeg spør noen om det er greit å ta med hunden (de som ikke er så glade i dyr spør jeg ikke engang, det er bare frekt!) ville jeg sagt noe ala "er det greit at Bris blir med? Full forståelse for det hvis det ikke passer så godt altså, da finner jeg på noe annet med ham". Hvis en person da sier nei så spør jeg ikke igjen. Tror ikke jeg noengang har spurt om å få ta ham med til noen som ikke til stadighet spør etter ham og om han ikke snart blir med på besøk når jeg tenker meg om... Er nemlig ikke så glad i å ha besøk av andre folk sine hunder her, så liker ikke å spørre i tilfelle noen skulle føle det vanskelig å si nei. Anonym poster: 8dbb4367b9cf8f8e0bf0c66cdb0cc804
Twintipp og himmelblå Skrevet 5. mars 2013 Forfatter #24 Skrevet 5. mars 2013 Jeg er nok litt farget av at hjernen min automatisk assosierer hunder med krekar som tisser hjemme hos meg. Hadde de ikke gjort det skulle jeg vært den første til å be de. Med mindre de er elleville monster som bjeffer og uler så kaffen skvetter.. Kjenner til en hund ( hunden til en veterinær), den er så veloppdragen og vakker. Bjeffer ikke når folk kommer eller vi kommer. Tisser ikke inne, adlyder sin eier og er bare skjønn. GID flere kunne vært som den.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #25 Skrevet 5. mars 2013 Jeg er nok litt farget av at hjernen min automatisk assosierer hunder med krekar som tisser hjemme hos meg. Hadde de ikke gjort det skulle jeg vært den første til å be de. Med mindre de er elleville monster som bjeffer og uler så kaffen skvetter.. Kjenner til en hund ( hunden til en veterinær), den er så veloppdragen og vakker. Bjeffer ikke når folk kommer eller vi kommer. Tisser ikke inne, adlyder sin eier og er bare skjønn. GID flere kunne vært som den. Du har nok vært ytterst uheldig, for normale hunder tisser ikke inne, og ligger stille uten å lage lyder. Hmm, eller kanskje er det ikke så normalt som jeg tror, og det er derfor nesten alle vil ha besøk av min hund? Den er veldig rolig, ligger stile på gulvet (tar med et teppe så den slipper å ligge direkte på et hardt kaldt gulv), bjeffer helt bokstavelig aldri, og ville aldri vurdert å tisse inne. Anonym poster: 8dbb4367b9cf8f8e0bf0c66cdb0cc804
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå