Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #1 Skrevet 4. mars 2013 For kort tid siden begynte datteren min å klage på at hun så dårlig på tv, på tavla på skolen osv. Var hos optiker med henne idag. Og fikk litt sjokk! Hun så veldig dårlig!! Etter testene de utførte sa se at hun var nærsynt med minus -7 til -8 i evnt brillestyrke. Pga såpass høye verdier henviste optikeren henne til øyelege, hun skal dit om få dager (fikk hastetime grunnet de høye verdiene). Hvor dårlig ser hun egentlig? Pappaen hennes har drøye -5 på sine linser, og han ser nesten ikke en dritt uten dem!! Er datteren min nesten blind eller? Skulle nesten tro det! Eller kan ma ikke sammenlikne på den måten? For to år siden hadde hun perfekt syn... Synes liksom dette kom så brått på.... Noen med synspunkter? Anonym poster: b050eb55682acedb87b9d9a1af7be497
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #2 Skrevet 4. mars 2013 Wow, det er jo nesten å være blind gitt! Rart at dere ikke har merket det før nå da. pleier hun ofte å gå i ting, skuler når hun ser, snoffler rundt i leker ol? Nå fikk jeg litt "oi" i meg, det er jo sabla mye!!! Anonym poster: a363923b78d776a4251d1b5e45a864df
Monajenten Skrevet 4. mars 2013 #3 Skrevet 4. mars 2013 Min datter har pluss da, men har nå +7 på ene øyet. Vi har fått beskjed hos øyelegen at det ikke kan sammenlignes med voksnes styrke, så hun ser nok bedre enn om din mann hadde brukt samme styrke. Men kjempefint at de tar tak i det så fort som mulig, det er viktig! :-)
BareMas Skrevet 4. mars 2013 #4 Skrevet 4. mars 2013 Hun er nok langt fra blind, så lenge hun ka oppnå godt syn med korreksjon. Når man er blind har man en permanent skade på synsnerven. Kjempeflott at optikeren henviste til øyelege og at dere får komme inn fort, for dette var jo en drastisk endring på kort tid! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #5 Skrevet 4. mars 2013 Har spurt henne litt om hvordan hun ser. Hun sier hun ikke ser noe på tavla på skolen. Hun kan ikke lese skilt langs veien, men ser farge og form. Hun ser ikke tekst på tv, men ser personer, dyr osv. Hun går i 2.kl, er svært flink på skolen, og har muligens skjult litt av det dårlige synet ved at hun feks ikke "trenger" å følge så nøye med på tavla, hun lærer fort og med en gang... Men man kan jo ikke skjule seg bak sånt veldig lenge... Det er kun de siste ukene hun har klaget på synet, muligens hun ikke helt har skjønt greia? Hun er jo " bare" 7 år. Men hun pleier alltid å være flink til å si ifra hvis noe plager henne... Huff, ble litt satt ut av hele greia, men nå får hun ihvertfall hjelp! HI Anonym poster: b050eb55682acedb87b9d9a1af7be497
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå