Gå til innhold

Er det greit at jeg som huseier nekter leieboer å henge opp ting på veggene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klart du kan nekte, men husk å ha det med i kontrakten. Ville hengt opp nok bildelister i alle rom, nok knagger i gang og på bad, tavle på kjøkkenet og gardinstenger.Om alle skal begynne å spikre, så blir det jo ikke seende ut. Verst er det med de som henger bildene høyt på veggen. Umulig for neste leieboer å skjule hullene da.

Anonym poster: ecf7042924398387feed7c298fc35f0c

Skrevet

Nettopp derfor vi unngikk ferdigmalt panel når vi gjorde om leiligheten (vanskeligere å pusse opp igjen). Vi har brukt rimelig, slitesterkt materiale som er (forhåpentligvis) lett å pusse opp igjen og igjen. Vi tar høyde for at vi må gjøre det innimellom. Vil virkelig at folk skal trives å bo der lenge enn at det stadig er gjennomtrekk av folk. Ber dem si ifra hvis de tenker på å bolte fast noe ;)

Anonym poster: b693dcd5c6547bfd498c512e071d7a55

Skrevet

Da hadde hvertfall ikke jeg ville leid hos deg.

Skrevet

Du kan selvsagt nekte leieboer å spikre og bore i veggene dine. Det går fint an å henge opp bilder uten å lage hull i veggen.

Du kan jo kjøpe inn noen sånne monteringsstrips fra 3m,

https://www.amentio.no/amentio/default.asp?KatID=001121

de tåler ganske tunge ting og setter ikke merker. Så har du et tilbud til leieboeren din, samtidig som du ikke virker kjip.

Skrevet

Jeg har leid flere steder hvor det ikke er lov å bode/spikre i veggene, og for meg har det aldri vært problematisk:) Ikke har hyblene/leilighetene vært så store at det har vært enormt med ledig veggplass heller, så det har kanskje noe med det å gjøre........

Er det virkelig vanlig med haugevis av bilder (eller andre ting) spikret opp på veggen da? Jeg har ikke egentlig så mye spikret opp på beggen i huset nå heller.....Har noen bilder av ungene stående på en sjenk og massevis festet med magnet på kjøleskapet:)

Selvfølgelig må de få innrede hybelsen, men de trenger ikke nødvendigvis ødelegger vegger av den grunn. Ideen med fiskesnøre synes jeg var god. Eller bildelist som en her sa.

Hvem sa noe om haugevis? HI sa hun vil nekte dem å henge opp noe i det hele tatt, ikke at hun ikke vil ha ti hull på stueveggen.

Syns det er helt greit å nekte de å lage hull.

Skjønner virkelig ikke hva folk skal med alle disse bildene?

Jeg bor i ett 3etasjes hus og har ETT bilde i stua. Eneste grunnen til at jeg har hengt det opp er at de vi kjøpte av hadde 12 små bilder på et lite sted og det såvikke så pent ut med 12 hull. Hadde det ikke vært for det ville jeg ikke hengt opp noe bilde.

Hva er det dere henger opp egentlig?

Hvem har sagt noe om mange bilder? Du har ett, hvorfor skulle ikke leieboer også få ha det?

Anonym poster: b87bae12db5647dbc7aaf4ccd9197783

Ja jeg har ett. Og hadde du lest hele innlegget er det fordi jeg måtte henge det opp for å dekke 12 hull etter de som bodde her før meg. Hvis ikke måtte jeg jo ha byttet hele veggen

Skrevet

Min søster leide en leilighet i mange år som det ikke var lov å henge opp noe på veggene.. De brukte da takllistene.. Hengte opp kroker der med fiskesnøre til å henge bilder og speil i.. Ble faktisk ganske stilig. :)

Anonym poster: f07b433dd79481ff20298a6c00a8df63

Skrevet

Synes ikke det er ok hvis en leieboer ikke får henge opp noen ting. En leieboer vil jo gjerne gjøre hjemmet "sitt" personlig selv om han bare leier. Hadde synes det var fryktelig trist om jeg ikke fikk henge opp noen bilder av barna mine etc. Hadde ikke følt det som et hjem, men som et hotell etc. Synes ikke man kan nekte leieboer dette, men alt med måte. Trenger ikke bruke hele veggen, men et par bilder synes jeg bør være lov. Synes synd i leieboere jeg, fytti så mange krav det stilles, og siden leiemarkedet er så hardt så kan huseier kreve både det ene og det andre, helst skal de være single,uten barn, uten dyr, ikke røyke, ikke være hjemme i helgene, ha fast jobb, være rolig, osv osv osv!!

Anonym poster: e834067d292349759799f818b98be691

Skrevet

Selvfølgelig kan du det. Naboene mine som leide leilighet hadde kontrakt fra helvete. Huseierne var begge advokater og hadde gjort veldig godt forarbeid. I kontrakten sto det at det ikke var lov til å sette ting i vinduskarmen. Dette var så klart skrevet for å beskytte seg selv, i tilfelle leieboerne skapte problemer. I praksis så hadde leieboerne både blomster og pynt i vinduet.

Gjest meg mamma?
Skrevet (endret)

Syns det er helt greit å nekte de å lage hull.

Skjønner virkelig ikke hva folk skal med alle disse bildene?

Jeg bor i ett 3etasjes hus og har ETT bilde i stua. Eneste grunnen til at jeg har hengt det opp er at de vi kjøpte av hadde 12 små bilder på et lite sted og det såvikke så pent ut med 12 hull. Hadde det ikke vært for det ville jeg ikke hengt opp noe bilde.

Hva er det dere henger opp egentlig?

Jeg har 4 lamper på veggen, speil, klokke, hyller og endel bilder, fordelt på forskjellige rom. Om du har ett bilde på veggen er jo opp til deg, men kan det tenkes at andre ønsker noe annet. Synes det er sært av huseier og nekte leieboer og henge ting opp, det er jo tross alt hjemmet til leieboer og de betaler for og bo der, og mange leier samme sted i flere år.

Men synes man kan be leieboer om og ikke lage unødvendige hull, og helst prøve og bruke hull som er der fra før. Aldri i livet om jeg ville hatt ting hengendes i fiskesnøre fra taklista

Endret av meg mamma?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...