Gå til innhold

Hva har hjulpet på kvalme hos dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sorry, ikke noe som funker i lengden. Finnes div kjerringråd, ta en titt i den øverste tråden med masse info, så er det bare å prøve ivei.

Men, har funnet ut at lavt blodsukker er dumt, så det hender at å få i seg litt sukker hjelper på den akutte kvalmen.

Annonse

Med første var jeg helt overveldende kvalm i 2-3 mnd, klarte nesten ikke gå fordi jeg ble så kvalm av gynginga, og begynte å gråte når noen prøvde å få meg til å spise.

Denne gangen går det mye bedre, og grunnen til det er nok fordi jeg er mer bevost på hva jeg spiser og har mer kunnskap om ernæring og kosthold (studerer ernæringsfysiologi).

For meg hjelper det å unngå fet mat og mat som gir rask blodsukkerstigning. Fullkorn og magert kjøtt går det mye i, gjerne knekkebrød med kjøttpålegg og sånt. Spiser jeg noe med mye sukker for å få opp blodsukkeret, så hjelper det en liten stund, men så kommer alt opp etter kort tid. Prøver også å passe på å ikke spise store måltider, kommer det opp. Prøver å drikke litt og veldig ofte, for drikker jeg et stort glass så kommer det rett opp igjen, og tar gjerne med seg middagen.

Pære er en fin løsning om jeg ikke har anledning til å spise ordentlig med en gang. Og farris kan hjelpe litt, og litago som 'lettere sjokolademelk' (ikke så mye sukker i).

Til tross for at jeg prøver å passe på alt dette hele tiden så kaster jeg somregel opp flere ganger til dagen, men da fungerer jeg iallefall ganske greit mellom slagene, så det er likevel ganske stor forbedring fra sist :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...