Amneris Skrevet 4. mars 2013 #1 Del Skrevet 4. mars 2013 ...Akk ja, der har du meg og lille. Svangerskapsforgiftning. Jeg smaker fremdeles på ordet, hva vil det si? Hva vil det bety? Selv om det så langt er en mild form er jeg fratatt et aktivt liv frem til lille kommer. Men hei! Nå har jeg masse tid til å sitte på nett... Helt siden uke 12 er det dette legene har vært redd for. Blodtrykket har ligget på grensa (rundt 140/85) og 1 pluss i prot. Ingen krise, men nok til at jeg har blitt fulgt både tett og nøye. Fordelen har vært at vi har fått hilse på og beundre lille hele fire ganger før uke 24 Og alt ser bra ut! Men nå den siste uken har blodtrykket steget kraftig. Rundt 160/110, kommer litt an på hvilken måling man legger størst vekt på. Jeg har nå startet på "gammelmann medisin". Trykket må ned. Og jeg kan ikke gjøre annet enn ingen ting! Sitte helt i ro, ikke stresse, ikke jobbe, ikke engang rydde huset. Heldigvis har jeg husfar, som fikser det meste Stakkar, han får kjørt seg... Så her sitter jeg da. Jeg har alt for mye tid til overs og kan ikke bruke den på noe særlig fornuftig. Jada, såklart er det fornuftig at jeg tar vare på helsa og lille i magen. Dere forstår hva jeg mener. Her skal jeg helst sitte til 17 juni. Det er lenge til. Noen med erfaring fra tidlig svangerskapsforgiftning? Gikk du tiden ut eller måtte det settes igang? Gi meg gjerne en solskinnshistorie - jeg trenger de nå for jeg er redd. Anonym poster: 8fb2e5f2920baef2b1d969f15b4ec8ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025750-uke-25-og-svangerskapsforgiftning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #2 Del Skrevet 4. mars 2013 Kjenner det ikke fra egen erfaring, men fra min svigerinne. De oppdaget det veldig tidlig (på første kontroll). Hun gikk til daglige kontroller fra uke 22 ca (fikk vel lungemodning i uke 24). Fikk tett oppfølging og de vurderte hver dag å ta ut barnet, men de gjorde ikke det så da takket morkaken for seg til slutt og det ble en enorm blødning. Da ble babyen tatt med ks i uke 26. Babyen overlevde, men har trolig en del (ikke altfor alvorlige) senskader. Du har jo nå kommet over i en fase av svangerskapet der de har gode sjanser for å redde babyen. Antar du har fått lungemodningssprøyte slik at de kan ta babyen på kort varselv ved behov for det? Masse lykke til! Anonym poster: bbb222fb54e1aa3e7a976612ee5e8c8d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025750-uke-25-og-svangerskapsforgiftning/#findComment-145120203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amneris Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 4. mars 2013 Kjenner det ikke fra egen erfaring, men fra min svigerinne. De oppdaget det veldig tidlig (på første kontroll). Hun gikk til daglige kontroller fra uke 22 ca (fikk vel lungemodning i uke 24). Fikk tett oppfølging og de vurderte hver dag å ta ut barnet, men de gjorde ikke det så da takket morkaken for seg til slutt og det ble en enorm blødning. Da ble babyen tatt med ks i uke 26. Babyen overlevde, men har trolig en del (ikke altfor alvorlige) senskader. Du har jo nå kommet over i en fase av svangerskapet der de har gode sjanser for å redde babyen. Antar du har fått lungemodningssprøyte slik at de kan ta babyen på kort varselv ved behov for det? Masse lykke til! Anonym poster: bbb222fb54e1aa3e7a976612ee5e8c8d Hei, og takk for svar Flott det gikk bra med din svigerinne og barnet. Nei, jeg har ikke fått noen lungemodningssprøyte enda, antar det er for at det fremdeles er en såkalt mild form. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025750-uke-25-og-svangerskapsforgiftning/#findComment-145120282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
endeligsøsken Skrevet 13. mars 2013 #4 Del Skrevet 13. mars 2013 Hei jeg hadde det fra omlag samme uke som deg. I uke 30 /31 ble jeg lagt inn til observasjon. Der fikk jeg lungemodningsprøyter og beskjed om å stort sett bare ligge...jeg ble liggende til uke 34 da det ble tatt ks. Jeg fikk en frisk og flott gutt. Jeg er nå gravid i 1.trimester og spent på hvordan ting utarter seg denne gangen. Du må ha masse lykke til. Du har jo fått medisiner og du følges tett opp, så dette går nok helt fint. Jeg har vært litt obs på kosthold prøver å unngå mye salt og sukker helt fra starten av denne gangen...drikke vann og slappe av... Krysser fingre for dere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025750-uke-25-og-svangerskapsforgiftning/#findComment-145148443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spire nr.2 <3 Skrevet 3. juni 2013 #5 Del Skrevet 3. juni 2013 ...Akk ja, der har du meg og lille. Svangerskapsforgiftning. Jeg smaker fremdeles på ordet, hva vil det si? Hva vil det bety? Selv om det så langt er en mild form er jeg fratatt et aktivt liv frem til lille kommer. Men hei! Nå har jeg masse tid til å sitte på nett... Helt siden uke 12 er det dette legene har vært redd for. Blodtrykket har ligget på grensa (rundt 140/85) og 1 pluss i prot. Ingen krise, men nok til at jeg har blitt fulgt både tett og nøye. Fordelen har vært at vi har fått hilse på og beundre lille hele fire ganger før uke 24 Og alt ser bra ut! Men nå den siste uken har blodtrykket steget kraftig. Rundt 160/110, kommer litt an på hvilken måling man legger størst vekt på. Jeg har nå startet på "gammelmann medisin". Trykket må ned. Og jeg kan ikke gjøre annet enn ingen ting! Sitte helt i ro, ikke stresse, ikke jobbe, ikke engang rydde huset. Heldigvis har jeg husfar, som fikser det meste Stakkar, han får kjørt seg... Så her sitter jeg da. Jeg har alt for mye tid til overs og kan ikke bruke den på noe særlig fornuftig. Jada, såklart er det fornuftig at jeg tar vare på helsa og lille i magen. Dere forstår hva jeg mener. Her skal jeg helst sitte til 17 juni. Det er lenge til. Noen med erfaring fra tidlig svangerskapsforgiftning? Gikk du tiden ut eller måtte det settes igang? Gi meg gjerne en solskinnshistorie - jeg trenger de nå for jeg er redd. Anonym poster: 8fb2e5f2920baef2b1d969f15b4ec8ce Hvordan går det med deg?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025750-uke-25-og-svangerskapsforgiftning/#findComment-145403342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå