Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, alt må jo komme samtidig.

Men jeg er altså så tett i nesa at jeg nesten ikke har sovet på 3 netter. Dro på apoteket i dag, og snakka med en farmasøyt (som ikke var norsk, men prata ganske ok norsk)

Jeg forklarte problemet, og at jeg følte saltvannspray ikke hjalp. Hun sa jeg kunne bruke Rhinox, men da kun på kvelden før jeg skulle sove, ikke overstige dagsdosen eller lenger enn 10 dager, og så saltvannspray resten av dagen.

For tannkjøttbetenelsen fikk jeg Hextril, og den inneholder alcohol.

Er bare litt redd for komunikasjonssvikt, og at kanskje ikke hun kjenner så godt til de norske "reglene".

Er dette trygge produkter å ta, til tross for alkohol?

Jeg vil jo bare min lille det beste <3

Fortsetter under...

Kanskje en telefon til tannlegen??

Sår i tannkjøttet føler jeg liksom trenger å gå sin gang.... Bruk Zendium som ikke inneholder "såpe", det irriterer mindre enn feks colgate. Men du skal vel bare skylle med Hextril? Eller hva er det for noe?

Vi ringte tannlegen, og hun sa en type skyllevann, men hun sa vi måtte bare høre med apoteket, for de vet best ift. graviditet og slikt.

Det er ikke pakningsvedlegg med Hextril, men ja, det er for å skylle :)

Ja, jeg tenkte det jeg også at det skulle få gå sin gang, men det ble bare værre og værre, og har sånne store, hvite prikker på tannkjøttet/innsiden av kinnet, og klarer så vidt å gape :)

Endret av Anniken20

generelt er det vel slik at fosteret har akkurat like høy promille som deg, så dersom du skyller med vannet, og ikke drikker det, så får ikke du promille, og dermed heller ikke fosteret. og det må jo være greit, vi kan jo bruke antibac.

Annonse

Jeg vet ikke noe om det i munnen, men ang nesespray så skal otrivin være greit, så lenge man ikke overstiger anbefalt dose. Vet at det er litt uenighet om dette, men jeg bruker det innimellom selv for å forebygge bihulebetennelse. Bruker da den for barn, som inneholder samme virkemiddel men i lavere dose. Synes den hjelper ganske bra. Bruker den stort sett om natta, men også noen ganger i en side på dagtid (hjelper enormt å åpne litt på en side :-)

Rhinox er kanskje det samme som otrivin?

Jeg prøvde hextril men ble helt rar å øm i tunga resten av dagen. Ble anbefalt corsodaily munnskyllevann. Og d hjelper meg. Misfarger heller ikke tennene. Men jeg har ikke slike sår da. Sliter med rødt å hovent tannkjøtt . Corsodyl bør ikke brukes i lengre periode da d gir misfarging.

Endret av Klar for nr2 **med spire**

Hei det høres ut som de hvite prikkene kan være munnskold, er de smertefulle ved berøring? Jeg har hatt det en del ganger og corsodyl har funket for meg.. Da drypper jeg en q tips i corsodylen Odd legger den rett på det hvite, det svir veldig før det Lindgren og da lindrer det lenge.. Tror heller ikke den lille mengden kan være skadelig.. Håper det kan hjelpe :)

Vi ringte tannlegen, og hun sa en type skyllevann, men hun sa vi måtte bare høre med apoteket, for de vet best ift. graviditet og slikt.

Ja, jeg tenkte det jeg også at det skulle få gå sin gang, men det ble bare værre og værre, og har sånne store, hvite prikker på tannkjøttet/innsiden av kinnet, og klarer så vidt å gape :)

Tusen takk for mange svar her!

Ja, jeg begynner å lure på om det er noe annet enn bare tannkjøttbetennelse, for har kanskje hatt det i en ukes tid, og jeg klarer ikke å spise på den siden i det hele tatt :/

Tannlegen nevnte vel corsodaily eller noe slikt, tror jeg..

Jeg prøvde hextril men ble helt rar å øm i tunga resten av dagen. Ble anbefalt corsodaily munnskyllevann. Og d hjelper meg. Misfarger heller ikke tennene. Men jeg har ikke slike sår da. Sliter med rødt å hovent tannkjøtt . Corsodyl bør ikke brukes i lengre periode da d gir misfarging.

Ja, jeg blir også helt øm på tunga, den "prikker" i mange timer etter har jeg har brukt det... Kanskje jeg skal prøve corsodaily :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...