Gå til innhold

Hva syns dere om stor tv på barnerommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått ny tv og bestemte i impuls at vi skulle skru opp den gamle flatskjermen (42 tommer) på endeveggen på barnerommet. Rommet er stort - ca 20 kvadrat. Eer av rom er 4 år :)

Hun hadde besøk i går og det var stor stas med "kino"og spill på xbox kinect.

Men sannheten er at jeg har skikkelig bismak på det å ha tv på barnerom. Det er litt harry og jeg liker bedre et rom som er fylt med kreative ting. Tanken nå er at mannen skal bygge et skap rundt den som kan være lukket nåt tv ikke brukes og at vi skal male fronten med tavlemaling slik at det får en funksjon.

Skal jeg være helt ærlig så har mamma i huset et kinect spill med personlig trener. Har ikke kunnet bruke det før pga plassmangel og nå tenkte jeg at jeg kune snikelåne jentas rom til trening en gang i blant ;)

"Skandale" eller ok?

Anonym poster: 89ca1607ea407819b2092b6456410ec0

Skrevet

Jeg synes det er en stor uting å ha tv på barns rom,spesielt små barn.Hvorfor denne ekskluderinga?hun stenger seg inne, dere blir stengt ute...

nei, akkurat det synes jeg ingenitng om!

Anonym poster: f61633e34dc0f8095f0dc41c731989bd

Skrevet

Fysj! Nei!

Anonym poster: 74a91cce59c0c2a5aae0842440a233cc

Skrevet

Nei nei nei.. Er greit når barnerommet begynner å tilhøre en 12-åring eller så.

Anonym poster: 0bade85044aee86a55bec127c855d32c

Gjest yrild
Skrevet

Jeg synes tv normalt skal være noe man ser med voksne, det samme med spill. Så jeg ville aldri hatt tv på barnerommet, ei heller på kjøkkenet eller vårt eget soverom.

Men skap til TV`en hjelper noe da :-) Blir ikke så i fokus hele tiden!

Skrevet

Jeg synes det er en stor uting å ha tv på barns rom,spesielt små barn.Hvorfor denne ekskluderinga?hun stenger seg inne, dere blir stengt ute...

nei, akkurat det synes jeg ingenitng om!

Anonym poster: f61633e34dc0f8095f0dc41c731989bd

Skjønte ikke helt det med ekskludering, men er ellers enig :) Vi kan jo være sammen med henne på rommet også :) Og arne tv ser hun i stua. Det er kun for film og kinect. Kinect ar hun forøvrig ikke prøvd før i går, men jeg syns det er en bra tilng med slike fysisk aktive spill.

HI

Skrevet

Gutten min på 8 år har en stor tv på rommet sitt. Kjenner barnet mitt, og har ingen problemer med dette. Tv kan kun brukes til spill, og er kun ibruk når kompiser er her. Sitter aldri lenger enn en time om gangen. Gutta storkoser seg :)

Anonym poster: 5aed239ff462993547fd6bf4880d0794

Skrevet

Jeg får dårlige vibber av tv på barnerom. Vi har meget god økonomi. Men tv på barneromma har vi ikke. Så handler ikke om økonomi. Men et foreldrevalg.

Anonym poster: 2b4f67b05ee3c137aefd0c2767070313

Skrevet

Så lenge det er du som bestemmer når den skal være på eller av, er det vel greit? Kjekt å få ha kino og xbox med venninner på rommet?

Men som sagt, så lenge det er du som styrer når den får være på, og ikke barnet kan slå det på som hun vil selv og at det blir stående på "hele dagen."

Skrevet

Jeg synes det er greit jeg, med tanke på hva dere har tenkt det brukt til. Og lurt med skapet:-) Vi har tv på loftsstuen, rett utenfor barnerommene, og den blir stort sett brukt av ungene. Både til å se TV og spille Playstation. Veldig greit når jr på 5 har kompis på besøk og de vil spille, f eks;-)

Anonym poster: 869f99ca3450899643e4ad448ea3c86e

Skrevet

Så lenge det er du som bestemmer når den skal være på eller av, er det vel greit? Kjekt å få ha kino og xbox med venninner på rommet?

Men som sagt, så lenge det er du som styrer når den får være på, og ikke barnet kan slå det på som hun vil selv og at det blir stående på "hele dagen."

Den kommer kun til å bli brukt ved spesielle anledninger. Det er derfor jeg egentlig syns den tar mye plass for liten grunn. Jeg forsøker å overtale mannen om å ta den ned igjen :)

HI

Skrevet

Lurt med skap og tavle foran :) Her har vi tv kun i stua og slik skal det fortsette.

Anonym poster: 59b934ab3bf53b0c0bb8e1f1ec55f756

Skrevet

Tv er for stua. Enkelt og greit. Ei venninne av meg gjorde den store tabben med å plassere tv og Playstation på barnas rom. De måtte spørre om lov og foreldrene var de som skrudde på og av. MEN barn er lettlærte og det gikk inne lange tiden før barna skjønte hvordan de skulle skru på og bytte spill/film. Endte med at de satt oppe langt på natt med tv på. Skrudde av lyden så de ikke skulle bli hørt og dekte til tven slik at den ikke skulle lyse når foreldrene tittet inn før de la seg.

Foreldrene begynte å spionere på barna når de ikke fant ut hvorfor de var så sure, gretne og trøtte alltid. Fant raskt ut grunnen

Anonym poster: 379f836c77e9619788222d58d174e12d

Skrevet

Hvis dere har den "stue" eller lignende til så ville jeg satt det der.

Jeg hadde tv på rommet da jeg var 13-18 år...dog litt eldre men vil ikke at mitt barn skal ha tv på rommet når det blir eldre.

Det med små barn så sover de mye dårligere hvis de har tv på før de legger seg

Da jeg hadde tv så kunne jeg sitte på oppe å se på tv til neste morra....dumt sumt dumt uansett alder

Anonym poster: df24905a4e3a4bcb77eed627d36d40ca

Skrevet

Det hadde ikke fått innpass her i huset iallfall.

Skrevet

Jeg er ikke fan av TV på barnerommet. Er heller ikke fan av TV i stua :)

Vi har et eget TV rom (vi er heldige som har et ekstra rom :))

Anonym poster: b5009cddcfb33a22f73d184c695e1e65

Skrevet

Synes ikke noe om tv på barnerom, uavhengig av str. Men skal en først ha tv der, så er vel ikke str avgjørende.

Skrevet

Her i huset får ingen tv på rommet. Eller nå har to nesten tv på rommet, siden de nekter å ha dør på rommet sitt, og tv stua er utenfor døra.

Det er kun vi voksne som har tv på rommet, og det er ikke for oss sånn egentlig. Det er der når vi har syke barn, om enten ungene vil se på noe i fred og ro, og jeg kan duppe av ved siden av eller jeg må ha noe jeg holde meg våken av. Kronsik syke barn i hus, så den tvn er gull verdt i perioder. Slik som nå, har en spysyk unge i hus. Virker som det meste har gitt seg, så vi skal finne senga med en film. Overmadadrassen står til tørk i dusjen, gulvet er vasket, nytt sengetøy er tatt på så jeg gleder meg til å kanskje slappe av litt......

Anonym poster: 71ee52cb6130df13bc59672793310910

Skrevet

Jeg er litt sånn to-delt. Er ikke imot det, men alt med måte. Det kommer an på hvordan en har det ellers også.

I huset her er det en 1.klassing og meg. Vi har ganske stort leilighet men litt dårlige løsninger så vi har 2 store soverom og en stue som egentlig er passe stor. Derimot er planløsningen slik at en ikke kan ha egen tv avdeling i stuen, så om noen ser tv er stuen opptatt for å si det sånn..om noen skjønner;)

Siden vi har god avstand fra sofa til tv kjøpte jeg nytt stort tv i oktober og 42 tommeren ble hengt på rommet til 1.klassingen.

Det har aldri skjedd at han har sett film der inne alene, da vi bruker gjøre slike hyggelige ting sammen. Så jeg skjønner om noen reagerer på om dette brukes for å ekskludere barna fra fellesrom. Han har Wii på rommet og den har han vel brukt kanskje 7-8 ganger siden oktober sammen med kompiser. I tillegg har de sett kanskje 4-5 filmer, og han og søskenbarna har sett barnetv der når vi har hatt besøk og sittet i stuen og pratet.

Som sagt er aldri tv på om han er alene på rommet, da ser vi tv i stuen. Tv har aldri vært på om kveldene heller.

Jeg vet om et barn som har tv på rommet og aldri får se barnetv i stuen-. Når det blir sånn er jeg totalt imot det. Barna bor også i huset og stuen anser jeg som fellesrom.

Anonym poster: 57396f99cf21407f3e4c8aa35478e5db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...