Gå til innhold

Hva gjorde dere som hjalp mot kolikk hos baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille her er ti dager gammel og sliter med vondt i magen, det kommer etter hvert måltid og varer 1-2 timer før hn rett og slett sovner av utmattelse. Hn får mme, ha 1 fra apoteket, og minifom uten at det hjelper særlig. Hva gjorde du som hjalp for din baby ??

Anonym poster: ac4dfe9c658022404affef32d4dee353

Skrevet

Det er nok ikke kolikk, mer uferdige tarmer når barnet er så lite. Kanskje du bør prøve en annen mme? Evt sukkervann...

Anonym poster: 12c419b739355120a55340791b8c103a

Skrevet

Synes minifom hjalp litt i perioder, da kom noe av lufta ut ihvertfall. Ellers var det å bære babyen på underarmen (ligger på magen på underarmen din slik at armen presser mot magen) men det var mye gråting ja. Gikk over ved ca 3 mnd.

Anonym poster: cacac1656f8b78950921997e66373cb3

Skrevet

Sukkervann. Minifom gjorde ting verre her

Anonym poster: f181aa4afbeab3ac291bde8e4568712d

Skrevet

Jeg kuttet ut melkeprodukter i ammeperioden/nutramigen mme.

Skrevet

Bæresjal (berget armene og ryggen vår) og kiropraktor.

Skrevet

Manuell terapeut hjalp min gutt, men han var større enn ditt barn da.

Anonym poster: d1a4b8836bb771cacdaedddfcc5e026f

Skrevet

Kamillete med litt sukker var redningen her.

Anonym poster: 4571d5a8c7f6c417c850de52c31e7ced

Skrevet

Litt varm kamille-te med sukker.Ga på flaske,all luften kom ut og baby sov i 3 t puhhh.Det eneste som hjalp oss gjennom 3 mnd.Husk at de bruker sukkervann som smertestillende på nyfødt-intensiven.

Anonym poster: 0ef9582d0a5a589f9f52cc1b9e03b021

Skrevet

Ofte har små babyer veldig trang endetarmsåpning, så de har vanskelig med å prumpe og bæsje.

To ting som hjalp barna mine veldig var rett og slett å masere rompe hulet. :) Du tar en klut over tommelen også lager du små lette sirkelbevegelser på rompehulet, da hjelper du barnet å slippe lit på trykket.

Du kan også ta en Q-tips med litt salve på bare før enden litt inn i rumpa. IKKE langt. (En gang jeg gjorde det komm det en salut som sto i veggen, bokstavelig talt. Men sønnnen min ble veldig fornøyd for å få det ut!)

Skrevet

Justerte kosten til streng diett (utrolig kjedelig med samme mat hver dag), varm klut på magen og masserte i sirkler, lot henne spise når hun ville og så mye hun ville.

Skrevet

Hadde prøvd med en mer skånsom mme, evt melkefri mme som nutramigen (forferdelig smak dog som mange babyer må venne seg til). Minifom før hvert måltid, sukkervann som lindring ved behov, har også hørt flere sverge til kamillete. Sykle med beina til babyen, massere magen i sirkelbevegelser MED klokka for å følge tarmenes naturlige kurvninger. Masse bæring og nærhet, bæresjal kan være en god redning.

Vær snille og generøse med hverandre som foreldre, pass på å dele på de tøffe tidene. Det å være i jobb og sove hele netter er en ekstrem luksusferie ifht å være hjemme med kolikkbaby i månedsvis.

Anonym poster: 4791082fad8f17c79b653673df5d34bf

Skrevet

Her var det ingenting som hjalp dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...