Gå til innhold

Negative erfaringer med efedrin for å slanke seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er desperat nå, og må gå ned i vekt. Er nesten så jeg vurderer amfetamin! :o men har lest litt om efedrin da, og har tenkt til å teste dette. Vil jeg endre personlighet? Som ved rus? Andre erfAringer med dette?

Anonym poster: 294048ec02f2aec272c4512a80278364

Skrevet

Har du vurdert å kutte kaloriinntaket og begynne å trene?

Skrevet

Ei venninne av meg brukte det, og gik med konstant høy puls.

Men hun gikk ned i vekt og hadde masse masse energi...

Anonym poster: a36dda70708e506a4edd50ce3fac6cb1

Skrevet

Selvfølgelig, og jeg gjør begge deler. Men har så mange kilo å ta av, så kanskje det går litt raskere med efedrin?

Hi

Anonym poster: 294048ec02f2aec272c4512a80278364

Skrevet

Hva er effedrin? Noe som finnes i hostesaft?? Ta ei skje om dagen mener du? Er det ikke på resept?

Anonym poster: fd061abfef5fa90d5b678ac9388a50c8

Skrevet

Jeg brukte det da jeg bodde i USA. Hadde utrolig mye energi, men det ble plagsomt. Jeg skalv og ble klønete. Hvis jeg tok de pillene på tom mage så ble jeg helt sprø og dårlig. Jeg vil ikke anbefale det. Fordi jeg syns det ble ubehagelig.

Anonym poster: 13afb025e60b6186229efd06acd4c62f

Skrevet

hehe, du skal helle i deg en del efedrin for at det skal ha en slankende effekt. Og det spørs om du får så mye efedrin av legen;)

Anonym poster: 03432f87f4a0843ea0d35a1a73b881e2

Skrevet

Hva er effedrin? Noe som finnes i hostesaft?? Ta ei skje om dagen mener du? Er det ikke på resept?

Anonym poster: fd061abfef5fa90d5b678ac9388a50c8

Du får kjøpt slankepiller med efedrin på det illegale markedet, akkurat som doping o.l. er mulig å få tak i.

http://www.antidoping.no/internett/medisinsk-info/dopingmidler-metoder/efedrin/

Har en venninne som kjøpte fra Sverige og prøvde, hun ble full av energi men ble selv skremt av konstant hjertebank. Hun følte hjertet slo altfor fort, dobbeltslag osv og ble engstelig for at det skulle bli noe galt med hjertet. Hun turte ikke fortsette ta dem fordi det var så ubehagelig med den hjertebanken.

Jeg hadde aldri verden turt å prøve, selv om jeg er ganske desperat etter å kvitte meg med noen kilo selv..

Anonym poster: a571c953628eb1ec0f2a643d50097379

Skrevet

Jeg fikk ikke sove og begynnte å se syner...ekkel følelse

Anonym poster: 475323a99e386b07680e34a7f54ba5fd

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vel, mange har dødd av plutselig hjertestans mens de brukte efedrin for å slanke seg. Du kan jo høre med dem...

Skrevet

Vektklubb.no da kan du både spise mat og gå ned en kilo i uka!

Anonym poster: 475323a99e386b07680e34a7f54ba5fd

Skrevet

Det anses som relativt trygt ved lav dosering, men vektnedgangen er marginal. Dessuten kan det affektere hjertet på en veldig negativ måte om du skulle ha hjerteproblemer du ikke kjenner til.

Min konklusjon er at det slett ikke er verdt bryet. Det er ulovlig i Norge, ganske ubehaglig å bruke, samt kan gi hjerteproblemer. Synes du det er verdt det for kankskje en ekstra halvkilos vektnedgang i uka?

Slutt å se etter en mirakelmedisin, og ta fatt i hovedproblemet her: Du må endre matinntaket ditt!

Anonym poster: 48d3a20fb3e5b8f59243c6467c896bd3

Skrevet

Efedrin som slankemiddel må være noe av det tåpeligste jeg har hørt om på lenge. Dog er ikke slik misbruksproblematikk helt ukjent.

Efedrin er en vasopressor som brukes på kritisk syke og under narkoser for å opprettholde blodtrykk, puls og volumet som hjertesirkulerer (cardiac output).

Samt ved luftstrømsobstruksjon hvor slimavsvelling er vesentlig.

Det virker via frisetting av noradrenalin.

Ellers dilaterer det luftveier og stimulere nervesystemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...