Prøverpåentil Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 Hva bruker du? Er det vanligst med no smørkremgreier eller kremost type?
Prøverpåentil Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2013 Vil gjerne ha en oppskrift fra noen og
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Ja, kremost er best. Blander smør og melis sammen med Philadelfia ost og et par t-skjeer vaniljesukker. Anonym poster: 192c43f972ccf7aea0fb7ec3f37f7510
Pixy Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 Definitivt en med kremost ja! Gulrotkake med bare melisglaur er nedtur
Renapur Skrevet 3. mars 2013 #6 Skrevet 3. mars 2013 1 boks med ananas og mandarin kremost, bland i ca 300 g melis, du kan ha i 3 ss smeltet smør om ønsket trenger ikke vaniljesukker i denne blandingen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #7 Skrevet 3. mars 2013 Jeg synes ikke ostekrem er noe godt, så jeg lager krem av pisket eggehvite, melis og sitronsaft. Anonym poster: 25ab97712f33cd96d39618a6600defe1
Himmel og hav Skrevet 3. mars 2013 #8 Skrevet 3. mars 2013 Ostekrem, uten tvil. Nå liker jeg et tykt lag krem på, så til en liten langpanne så lager jeg: 200g Philadelphiaost 100g mykt smør (ikke margarin - yuk!) 250 g melis 1 ts vaniljesukker og sitronsaft Pisk sammen, lenge, så det blir luftig og lett, smak til med sitronsaft slik at det brekker den søt- og feitsmaken litt.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. mars 2013 #9 Skrevet 3. mars 2013 Ostekrem, uten tvil. Nå liker jeg et tykt lag krem på, så til en liten langpanne så lager jeg: 200g Philadelphiaost 100g mykt smør (ikke margarin - yuk!) 250 g melis 1 ts vaniljesukker og sitronsaft Pisk sammen, lenge, så det blir luftig og lett, smak til med sitronsaft slik at det brekker den søt- og feitsmaken litt. Mmmmm!! Nesten så jeg vurderer å dra på statoil og kjøpe inn til kakebaking...sukk... Har du hele oppskriften?
fikas Skrevet 3. mars 2013 #10 Skrevet 3. mars 2013 Fillern, jeg som har sjesset på gulrotkake i flere dager... Det skal definitivt bakes til uka!!
Himmel og hav Skrevet 3. mars 2013 #12 Skrevet 3. mars 2013 Ostekrem, uten tvil. Nå liker jeg et tykt lag krem på, så til en liten langpanne så lager jeg: 200g Philadelphiaost 100g mykt smør (ikke margarin - yuk!) 250 g melis 1 ts vaniljesukker og sitronsaft Pisk sammen, lenge, så det blir luftig og lett, smak til med sitronsaft slik at det brekker den søt- og feitsmaken litt. Mmmmm!! Nesten så jeg vurderer å dra på statoil og kjøpe inn til kakebaking...sukk... Har du hele oppskriften? Selvfølgelig Her er kaka: 4 egg 3 dl sukker 3 dl mel 2 ts natron 2 ts kanel 1/4 ts salt 1 ts vaniljesukker 1,5 dl olje 4-5 grovrevne gulrøtter Pisk eggedosis, ha i resten. Liten langpanne, 190 grader, midt i ovnen 30 - 50 minutter (den gamle ovnen min trengte 50, den nye steker den på ca 30, så prøv deg fram.)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. mars 2013 #13 Skrevet 3. mars 2013 Hohoho tror jeg må bake i morgen! Takk Hever den mye? Tror du jeg kan prøve å ha den i en rundform?
Himmel og hav Skrevet 3. mars 2013 #14 Skrevet 3. mars 2013 Hohoho tror jeg må bake i morgen! Takk Hever den mye? Tror du jeg kan prøve å ha den i en rundform? Den hever ikke så veldig mye, så prøv deg fram
Prøverpåentil Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #15 Skrevet 3. mars 2013 Namnamnam takk folkens. Blir nok baking imorgen her:D
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 4. mars 2013 #16 Skrevet 4. mars 2013 Hohoho tror jeg må bake i morgen! Takk Hever den mye? Tror du jeg kan prøve å ha den i en rundform? Den hever ikke så veldig mye, så prøv deg fram Forresten...mykt smør...romtemperert Bremykt?
Himmel og hav Skrevet 4. mars 2013 #17 Skrevet 4. mars 2013 Hohoho tror jeg må bake i morgen! Takk Hever den mye? Tror du jeg kan prøve å ha den i en rundform? Den hever ikke så veldig mye, så prøv deg fram Forresten...mykt smør...romtemperert Bremykt? For eksempel. Jeg bruker romtemperert tine smør.
Monajenten Skrevet 4. mars 2013 #18 Skrevet 4. mars 2013 (endret) Ingen over - ingen ved siden av: Ostekrem med hvit sjokolade 1/4 ts salt 200 g melis 2 ts vaniljesukker 1 plate hvit sjokolade 200 g romtemperert philadelphia Rør sammen philadelphiaost, melis og vaniljesukker til du får en smidig krem. Jeg brukte vanlig miksmaster. Smelt sjokoladen og rør den inn i kremen. Tilsett saltet til slutt. La den hvile litt, helst i kjøleskap, før du har den på kaken. Ifølge den originale oppskriften, smaker den bedre jo lengre den står. Den kan derfor gjerne lages noen dager før du skal bruke den. Endret 4. mars 2013 av Monajenten
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #19 Skrevet 4. mars 2013 Ingen over - ingen ved siden av: Ostekrem med hvit sjokolade 1/4 ts salt 200 g melis 2 ts vaniljesukker 1 plate hvit sjokolade 200 g romtemperert philadelphia Rør sammen philadelphiaost, melis og vaniljesukker til du får en smidig krem. Jeg brukte vanlig miksmaster. Smelt sjokoladen og rør den inn i kremen. Tilsett saltet til slutt. La den hvile litt, helst i kjøleskap, før du har den på kaken. Ifølge den originale oppskriften, smaker den bedre jo lengre den står. Den kan derfor gjerne lages noen dager før du skal bruke den. Har du ikke glemt smør i oppskriften? Alle oppskrifter hvor man bruker hvit sjokolade og smøreost som jeg har kommet over har inneholdt smør også... hmmm...... Anonym poster: d2dfcead7934d3da54cd041a14612f5e
Monajenten Skrevet 4. mars 2013 #20 Skrevet 4. mars 2013 Ingen over - ingen ved siden av: Ostekrem med hvit sjokolade 1/4 ts salt 200 g melis 2 ts vaniljesukker 1 plate hvit sjokolade 200 g romtemperert philadelphia Rør sammen philadelphiaost, melis og vaniljesukker til du får en smidig krem. Jeg brukte vanlig miksmaster. Smelt sjokoladen og rør den inn i kremen. Tilsett saltet til slutt. La den hvile litt, helst i kjøleskap, før du har den på kaken. Ifølge den originale oppskriften, smaker den bedre jo lengre den står. Den kan derfor gjerne lages noen dager før du skal bruke den. Har du ikke glemt smør i oppskriften? Alle oppskrifter hvor man bruker hvit sjokolade og smøreost som jeg har kommet over har inneholdt smør også... hmmm...... Anonym poster: d2dfcead7934d3da54cd041a14612f5e Nei, ingen smør i denne:-) Den er nyyyyyydelig:-)
Queenmee Skrevet 4. mars 2013 #21 Skrevet 4. mars 2013 Hva bruker du? Er det vanligst med no smørkremgreier eller kremost type? Min "opskrift" er enkel. En pakke philladelphia orginal, en pakke med tine smøreost med mandarin og melis. Vet ikke helt nøyaktig hvor mye, men smak litt etterhvert. Synes kremen blir så kjedelig med bare philladelphia
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #22 Skrevet 4. mars 2013 Ingen over - ingen ved siden av: Ostekrem med hvit sjokolade 1/4 ts salt 200 g melis 2 ts vaniljesukker 1 plate hvit sjokolade 200 g romtemperert philadelphia Rør sammen philadelphiaost, melis og vaniljesukker til du får en smidig krem. Jeg brukte vanlig miksmaster. Smelt sjokoladen og rør den inn i kremen. Tilsett saltet til slutt. La den hvile litt, helst i kjøleskap, før du har den på kaken. Ifølge den originale oppskriften, smaker den bedre jo lengre den står. Den kan derfor gjerne lages noen dager før du skal bruke den. Har du ikke glemt smør i oppskriften? Alle oppskrifter hvor man bruker hvit sjokolade og smøreost som jeg har kommet over har inneholdt smør også... hmmm...... Anonym poster: d2dfcead7934d3da54cd041a14612f5e Nei, ingen smør i denne:-) Den er nyyyyyydelig:-) Da prøver jeg å lage den uten smør neste gang det blir gulrotkake... Vet hvem jeg skal ta hvis det går galt Anonym poster: d2dfcead7934d3da54cd041a14612f5e
Monajenten Skrevet 4. mars 2013 #23 Skrevet 4. mars 2013 Ingen over - ingen ved siden av: Ostekrem med hvit sjokolade 1/4 ts salt 200 g melis 2 ts vaniljesukker 1 plate hvit sjokolade 200 g romtemperert philadelphia Rør sammen philadelphiaost, melis og vaniljesukker til du får en smidig krem. Jeg brukte vanlig miksmaster. Smelt sjokoladen og rør den inn i kremen. Tilsett saltet til slutt. La den hvile litt, helst i kjøleskap, før du har den på kaken. Ifølge den originale oppskriften, smaker den bedre jo lengre den står. Den kan derfor gjerne lages noen dager før du skal bruke den. Har du ikke glemt smør i oppskriften? Alle oppskrifter hvor man bruker hvit sjokolade og smøreost som jeg har kommet over har inneholdt smør også... hmmm...... Anonym poster: d2dfcead7934d3da54cd041a14612f5e Nei, ingen smør i denne:-) Den er nyyyyyydelig:-) Da prøver jeg å lage den uten smør neste gang det blir gulrotkake... Vet hvem jeg skal ta hvis det går galt Anonym poster: d2dfcead7934d3da54cd041a14612f5e Haha, den sjansen er jeg villig til å ta, for den er bare helt fantastisk:-)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 4. mars 2013 #24 Skrevet 4. mars 2013 Hohoho tror jeg må bake i morgen! Takk Hever den mye? Tror du jeg kan prøve å ha den i en rundform? Den hever ikke så veldig mye, så prøv deg fram Forresten...mykt smør...romtemperert Bremykt? For eksempel. Jeg bruker romtemperert tine smør. Thænk ju! Da blir det kake i morgen!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. mars 2013 #25 Skrevet 5. mars 2013 For eksempel. Jeg bruker romtemperert tine smør. Den ble kjempegod! var redd den ble stekt for lenge, men den var veldig saftig og god, helt perfekt. Gikk godt i en stor rundform, neste gang tar jeg til og med størrelsen mindre, så den blir høyere mums!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå