Gå til innhold

Når ta kontakt med jordmor/føden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sist tok jeg kontakt når riene startet. Hun i andre enden var kjempehyggelig og forklarte hva vi skulle gjøre videre. Siden vi bor så nært sykehuset så sa hun at jeg bare skulle prøve å slappe av så godt som mulig å samle opp krefter. Så var det bare å ringe igjen hvis vannet skulle gå eller hvis riene begynte å komme veldig tett. :) Så det er bare å ringe med en gang, så forteller de deg hva som skjer videre.

Har fått beskjed om å ta kontakt ved blødning, hvis vannet går, eller hvis jeg har rier med 5 min mellomrom.

Men bor du langt unna og frykter at du ikke vil rekke det så ringer du jo bare og snakker med de :) Hvor langt unna bor du?

Kanskje du får komme inn til en sjekk og får bli der hvis du er moden, hvos det er nærme termin eller lignende dersom du har veldig lang reisevei...

Hadde tatt en telefon dit om jeg var bekymra :)

Såpass ja. Da hadde jeg vel ringt føden før noe starter, bare for å høre med dem. Kjedelig å føde i bil eller båt bare fordi man ikke rekker fram.

Hadde ikke gjort det selv, men har du mulighet for hjemmefødsel evt ? Regner med du har jordmor nærmere enn 2 timer unna ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...