Gå til innhold

Baby 6 mnd har begynt å våkne mange ganger på natten...

Anbefalte innlegg

Sov ganske godt fra 3-6 mnd, men siste uka har han sovet dårlig.. Våkner i perioder hver time om natta, og da blir det som oftest mat. Dette har begynt etter vi innførte grøtmåltid nummer to, før fikk han grøt tidligere på dagen. Har tenkt på om han er tørst og prøvde i natt med vann, men det var ingen suksess.. Men det må kanskje bare gå seg til? Noen som har tanker om hvorfor de kan begynne å våkne igjen?

Fortsetter under...

Høres ut som om det blir for mye for tarmene hans å prosessere så tung mat som grøt på natten, så jeg hadde sløyfet det sene grøtmåltidet. Hadde heller gitt grøt på morgen + f eks moste grønnsaker eller frukt (som er lettere å fordøye) til ettermiddagsmåltid. Tarmene er i stadig utvikling så det er bare å avvente i noen uker og prøve igjen :) Ellers kan det jo selvfølgelig være tannfrembrudd eller utviklingssprang, men mitt kort er på at han har ubehag i magen siden natteurolighetene kom samtidig med innføring av kveldsgrøt.

Høres ut som om det blir for mye for tarmene hans å prosessere så tung mat som grøt på natten, så jeg hadde sløyfet det sene grøtmåltidet. Hadde heller gitt grøt på morgen + f eks moste grønnsaker eller frukt (som er lettere å fordøye) til ettermiddagsmåltid. Tarmene er i stadig utvikling så det er bare å avvente i noen uker og prøve igjen :) Ellers kan det jo selvfølgelig være tannfrembrudd eller utviklingssprang, men mitt kort er på at han har ubehag i magen siden natteurolighetene kom samtidig med innføring av kveldsgrøt.

Takk for klokt svar :) Det var det vi hadde tenkt, å heller bare gi litt grønnsaksmos på ettermiddagen og kutte ut kveldsgrøten, så da gjør vi det :) Grunnen til at jeg ville ha to grøtmåltider er at han har lagt på seg litt lite (men akkurat nok), og jeg hører "alle" andre gir så mange måltider med fast føde.. Men vi må jo bare gjøre det som passer for han så nå prøver vi uten grøt igjen, og satser på at det var det som var problemet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...