Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han får nå div babygrøt to ganger om dagen. Er det OK å gi ham vanlig havregrøt sammen med 2-åringen til kvelds? Da med bittelitt smør, sukker og kanel på. Eller frukt/bær, alt etter hva vi har.

Er det ikke nok at han får babygrøt til frokost?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit med havregrøt. Vi brukte blenderen slik at havregrøten ble tynn og blandet 50/50 med vanlig babygrøt i begynnelsen.

Jeg ville ha unngått sukker til en baby på 8 mnd. Bruk heller fruktmos. Vi lagde hjemmelaget mos som vi lagde en gang i måneden og frøs ned i porsjonspakninger. Den inneholdt svisker, aprikos (begge deler ble kokt i 20 min), eple, pærer (kokt i noen minutter) og/eller annet vi hadde som mango, blåbær, plomme osv. Mos alt i blenderen med litt av væsken og frys ned :-)

Anonym poster: 17da573ccd9029ca72ad88d465979471

Skrevet

Her har vi brukt en blanding av hirse og havre, kombinert med forskjellig frukt (gjerne banan og/eller avokado) og bær alt ettersom hva vi har hatt i huset.

Har også malt opp valnøtter i morter og tilsatt grøten (sunne fettsyrer bla omega3). Bruker også linfrø i grøten (samme grunn som valnøtter), og innimellom litt kokos for å variere smaken noe.

Ser ikke poenget i å kjøpe babygrøt når det enkelt kan lages selv dersom en kan litt om ernæring.

Skrevet

Jepp, det gjør jeg. Jeg kjører havregryn i blenderen slik at det blir til havremel, så lager jeg grøten på vann og blander med MME, fruktmos, banan og alt ettersom hva vi har. Gir ikke sukker, men smør og kanel går ned på høykant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...