Optatium Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Vi skal ha vårt første ivf forsøk i mai, og damen fra Riksen sa noe om at jeg måtte begynne på hormoner etter påske. Vil dette si at det blir et langt regime (4-5 uker?)? Kan noen forklare forskjellen på kort og langt? Veldig spent på hva jeg skal gå på, hvor lenge, og ikke minst hvordan jeg reagerer Hun sa noe om at jeg hadde fine folliker, og at de skulle passe på så jeg ikke ble overstimulert.. Noen erfaringer rundt dette?
Fiemamma Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Hmm.. Høres ut som du skal på kort, men veldig uklar beskjed du fikk synes jeg.. Med langt regime menes en nedreguleringsfase med spray først i alf fra et par uker til 5-6 om ikke mer. Dette er ikke hormoner, men et preparat som undertrykker hormoner. Ofte brukt i forbindelse med endometriose. Synarela spray er faktisk medisin mot endo. Noen begynner rett på hormoner. Regime bestemmes ut fra din historie og om du har sykdom eller andre faktorer som kan være til ulempe for det ene eller andre regimet. Vi er egentlig prøvekaniner. Noen har hatt både kort og langt. Er selv igang med spray på mitt første forsøk og skal spraye i 5 uker ca. Har endo, ellers alt perfekt Overstimulering er noe som ikke skjer så ofte og er enda sjeldnere så alvorlig at det krever innleggelse. Ønsker deg masse lykke til!
Optatium Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2013 Takk for svar! Får vel bare vente å se med andre ord Lykke til for deg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå