Gå til innhold

Hjelp! Stor blødning :(

Anbefalte innlegg

Hei.

Igår da jeg var på jobb fikk jeg menslignende smerter, og gikk inn på do, da fikk jeg rosa lignende blod på papiret. Men utover dagen ble blødningene større og smertene ble verre - er slike smerter jeg har føste dagen når jeg har mensen. Jeg er 7 uker på vei i morgen og veldig bekymret. Det er første gang jeg er gravid, så har ikke noe å sammenligne med. Er det noen som vet hva dette er? Er selvfølgelig veldig redd for SA. Idag blør jeg mindre og smertene er nesten vekk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025124-hjelp-stor-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt blødninger i over en uke, men fikk likevel se ett bankende hjerte igjen i går, så må jo ikke være det værste selv om det er lett å tenke.

Jeg har vært veldig nervøs for SA, men legene har fortalt meg at så lenge blødningene jeg har ikke øker og jeg ikke får smerter er det ingenting å bekymre seg over.

Nå ser det ut som du har smerter og stor blødning så jeg ville ha kontaktet lege. Kan jeg spørre deg om du hadde noen klumper?

Jeg har 7 stk SA bak meg, en MA, en dødfødsel og en graviditet som gikk så fint, og har nå kommet til uke 8+6. Det er kun ved en SA som jeg har hatt vondt. Ellers har det vært som en vanlig mens eller med litt mere blødning alt ettersom hvor langt på vei. Så det er veldig individuelt på hvordan SAen er. Jeg ville nok ha ringt til legen for å få det undersøkt. Det er mange som blør som ikke har SA. Prøv å ta det litt med ro frem til du får undersøkt årsaken til blødningen.

Mine SAer har medisinske årsaker. Det var ikke for å skremme deg, bare ville påpeke at en SA kan oppleves veldig forskjellig.

Håper det står bra til med spiren :-)

Annonse

Jeg har 7 stk SA bak meg, en MA, en dødfødsel og en graviditet som gikk så fint, og har nå kommet til uke 8+6. Det er kun ved en SA som jeg har hatt vondt. Ellers har det vært som en vanlig mens eller med litt mere blødning alt ettersom hvor langt på vei. Så det er veldig individuelt på hvordan SAen er. Jeg ville nok ha ringt til legen for å få det undersøkt. Det er mange som blør som ikke har SA. Prøv å ta det litt med ro frem til du får undersøkt årsaken til blødningen.

Mine SAer har medisinske årsaker. Det var ikke for å skremme deg, bare ville påpeke at en SA kan oppleves veldig forskjellig.

Takk for svar! Huff, det var mye vondt du måtte gjennomgå! :(

Vi har vært prøvere i 2,5 år, så hadde vært så deilig om dette kunne gå bra.

Takk for svar! Huff, det var mye vondt du måtte gjennomgå! :(

Vi har vært prøvere i 2,5 år, så hadde vært så deilig om dette kunne gå bra.

Det har vært litt av en prøvelse ja, men jeg har heldigvis sønnen min. Det er en stor nok påkjenning å være prøvere også, så håper alt er i orden hos deg. Tvitvi :-)

Huff:( den situasjonen du er i er så vond:( det å ikke vite.. Jeg har selv vært igjennom en dødfødsel i uke 21 og hatt fem sa/Ma:( det er vondt! Men når man vet og slipper å lure og vente, så er det bedre.. Selv når utfallet blir det man frykter mest.. Håper alt er bra m din lille spire!

Jeg er så heldig at jeg har verdens beste Selma på 6 år❤

Lykke til i morgen!!! Klem

Jeg hadde en SA i uke 7-8 og da blødde det kraftig og med en god del klumper. Det blødde mye mer enn en vanlig mensen for meg. Måtte bytte bind mange ganger daglig, flere ganger enn vanlig. Jeg kunne også sitte på do og det rant ut av meg (beklager ekle detaljer). Tror ikke jeg hadde så mye smerter, om jeg husker riktig.

For meg var det iallefall ikke noe spørsmål om jeg hadde SA eller ikke, det var ganske tydelig. Men jeg dro til privat klinikk for en innvendig UL før jeg fikk konstatert at det var en SA, og senere på kvelden var det ordentlig i gang.

Lykke til, håper det går bra fremover.

Tusen takk for at dere deler erfaringer. Er godt å vite at en ikke er alene. Jeg har vel en liten følelse på at det har gått galt, men lever et lite håp i meg enda. Gynekologen ville ikke ha meg inn før fredag- sa det var for tidlig å se noe. Så skal måle hcg idag og onsdag før jeg skal inn til han på fredag. Blir en laaang uke. Ble sykemeldt så får prøve å ta det med ro..

Annonse

Hei !

Føler med deg. Det er en påkjenning å gå å vente og lure.

Kan du ikke ringe sykehuset å få komme inn der i dag eller i morgen ?

Hvis det har gått galt så ser de ikke noe mer på fredag enn i dag. Jeg var på ultralyd hos gynekolog og så ett bankende hjerte i uke 6 og i forrige uke som var uke 9 ( ble innkalt til genetik veiledning pga alder)så var det desverre ikke liv. Jeg hadde ingen smerter eller forvarsel så det var en MA.

Jeg kan ikke noe m de hcg målingene, men magen min fortsette å vokse så kroppen trodde den var gravid fremdeles. Jeg har hatt en MA for noen år siden, men fikk en datter etterpå så om det gått galt denne gangen så hold motet oppe.

Håper du får komme inn på sykehus event privat gynokolg snarest.

Det har vært en lang og tung uke. Målte hcg mandag og onsdag, og UL på fredag. Ingen tegn til liv :( Så nå er vi langt nede begge to, men lysten på baby er ikke mindre. Så her blir det prøving igjen. Noen som har erfaring om hvor fort man blir gravid etter sa, og hvor lenge vi bør vente? Gynekologen sa det var lurt med en mens først?

Vi mistet helt i begynnelsen av november og fikk ikke beskjed om å vente en mens. Vi ble gravide igjen allerede i slutten av november og er nå 17 uker på vei. Håper det går bra med deg og mannen din! Er aldri lett å miste :(

Lykke til videre!

Det har vært en lang og tung uke. Målte hcg mandag og onsdag, og UL på fredag. Ingen tegn til liv :( Så nå er vi langt nede begge to, men lysten på baby er ikke mindre. Så her blir det prøving igjen. Noen som har erfaring om hvor fort man blir gravid etter sa, og hvor lenge vi bør vente? Gynekologen sa det var lurt med en mens først?

Jeg ble gravid november, men mistet 5 + 4.. Jeg fikk ikke mens igjen, så nå er jeg 8 + 5 :) Jordmor ba oss vente en mens, men sa d ikke var stress å bli gravid så kjapt. Blir bare tidlig UL for å sjekke termin :)

Endret av ♡♡Vimsus♡♡

Mange sier det er lurt å vente på en mens først, men jeg var på sykehuset for noen uker siden etter en MA og da sa legen som var spesialist på kvinnesykdommer at det ikke var nødvendig å vente en mens først, men at mange sa det fordi det da var lettere å vite termin. Du kan jo teste når eggløsningen er og da vil en jo vite termin ganske nøyaktig.

Fikk du beskjed om å vente en mens før prøvingen startet igjen?

Det fikk vi, men nå som blødningen nærmer seg slutten er det kjipt å hoppe over de fruktbare dagene en syklus lissom : ) Vil jo bare blir gravid så fort som mulig igjen : )

Hei! Jeg har jo mistet fem ganger, og alle gangene har de sagt det eller 3 mnd.. en av årsakene til det er at det vistnok er lettere å miste igjen dersom man blir gravid før neste mens. Det gir kroppen en sjangse til å rense skikkelig opp i redet, før man starter på igjen! Men noen blir jo gravide igjen før neste mens, og ofte går det jo bra.

Lurer på den ventetiden jeg også..Ser på nettet at de gir forskjellig råd utilfra om det er gjort en utskrapning der man får nedslitte slimhinner som må komme seg,og at kroppen kvitter seg med det selv/eller cytotek tabletter og da har noen leger sagt at det er ok å prøve hvis blødningen har sluttet..

Jeg fikk negativ test på graviditet i går 2,5 uke etter aborten(bo) og veldig positiv test i går på eggløsning..Blødde bare 5-6 dager etter aborten. så prøvde å ha sex i går..hadde gruer meg litt..Mén gikk greit.I dag var jeg litt kvalm midt på dagen og i ettermiddag kom det en dråpe blod og så var utfloden lys lys beige igjen..(vært det siden blødningen sluttet) Noen som har opplevd det samme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...