Gå til innhold

Flere med heelt fersk baby som drikker MME?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er bare 4 dager gammel og fikk mme allerede på sykehuset der hun drakk fra "kopp". Fikk da 40-60 ml pr måltid.

Nå er vi hjemme og har gått over til flaske, men synst hun spiser så innmari mye! Sluker i seg 100 ml hver 3-4 time..

Har prøvd noen ganger å redusere litt i flaska, men da blir ho så innmari fort sulten igjen!

hvor mye drikker deres små?

Bakpå nan-pakken står det att normal mengde fra 2 uker er mellom 50-120 ml..

Er så redd hun blir overfôra :/

Skrevet

Luksusproblem!

Jeg hadde vært glad hvis det hadde vært slik hos oss.

Snuppa mi er 6uker og har også fått mme fra starten av.

Hun er nå først opp i mellom 90-110ml.

Nyt det. Det kommer en dag da en liten resverve kommer godt med. Hvis jenta sikke gulper, sover godt i mellom og ikke får vondt i magen, så la henne spise. Det som står bak på pakkene er veiledende.

Gratulerer med ny baby forresten. :-)

Skrevet

huff, nei jeg burde nok absolutt ikke klage. Jenta virker til å være fornøyd og uten mageproblem - så langt ihvertfall. Så burde kanskje bare senke skuldrene og nyte det istedet:)

Skrevet

Gutten vår drakk 90 ml hver 3-4 time da vi kom hjem fra sykehuset. Da var han 1 uke gammel. Tror ikke han var mer enn 3 uker da vi måtte øke til 120 ml. Nå er han 8 uker og har akkurat begynt på 150 ml 6-7 ganger dg. Så det roer seg. Men han er god og rund da ;)

Han har hele tiden krevd mye og virka sulten "før tia". Vi var også veldig opphengt i doseringsanbefalinger, så vi styrte både mengde og hyppighet. Nå den siste uka har jeg latt han regulere selv; han får så mye han vil ha og så ofte han vil. Og gjett hva som skjedde? Han drikker mindre totalt i døgnet! Og han lager sin egen døgnrytme! Drikker ofte på ettermiddagen og sjelden på kvelden/tidlig natt! Herregud jeg angrer at vi ikke har gjort det slik siden starten!

Skrevet

Hvor stor er jenta di da HI? :) Store barn = mer mat.

Spiser hun nattestid?

Hver 4 time er ikke så ofte da, og du må se på totalmengden per døgn - ikke hva som står på pakken :)

Mine har alltid spist annenhvertime på dagtid og mindre nattestid, men da ca. 50-60 ml til hvert måltid de første ukene.

Skrevet

Spiser hun nattestid?

Hver 4 time er ikke så ofte da, og du må se på totalmengden per døgn - ikke hva som står på pakken :)

Mine har alltid spist annenhvertime på dagtid og mindre nattestid, men da ca. 50-60 ml til hvert måltid de første ukene.

Hun var 4040g ved fødselen, og er vel 3.8kg nå..omtrent.. Og 48 cm.

Spiser om natta også ja. Hver 3 time, samme som på dagtid. Har begynt å skrive ned hver gang hun spiser og hvor mye, så får jeg se hva den totale døgnmengde blir:)

Men det ligger vel omtrent på 800 ml/døgnet..

Og en annen ting.. Kan jeg gi nan-pulveret når hun er så ny enda? Synst å kan huske å ha lest att det er anbefalt de ferdig kartongene første tiden, men finner ikke så mye info om det.

Så har til nå kun turt å gi kartong. Men synst det er så mye mer lettvint med pulver/termos-*risteriste*-ferdig! :P

Takk for svar! Godt det er andre flaskemammer der ute å dele bekymringer med ;)

Skrevet

Spiser hun nattestid?

Hun var 4040g ved fødselen, og er vel 3.8kg nå..omtrent.. Og 48 cm.

Spiser om natta også ja. Hver 3 time, samme som på dagtid. Har begynt å skrive ned hver gang hun spiser og hvor mye, så får jeg se hva den totale døgnmengde blir:)

Men det ligger vel omtrent på 800 ml/døgnet..

Og en annen ting.. Kan jeg gi nan-pulveret når hun er så ny enda? Synst å kan huske å ha lest att det er anbefalt de ferdig kartongene første tiden, men finner ikke så mye info om det.

Så har til nå kun turt å gi kartong. Men synst det er så mye mer lettvint med pulver/termos-*risteriste*-ferdig! :P

Takk for svar! Godt det er andre flaskemammer der ute å dele bekymringer med ;)

Og nå ser jeg du allerede har svart meg på det spm på flaskeforumet.. så takk igjen :P

Skrevet

sønnen min og fikk mme på sykehuset. og drikker det fremdeles. han fikk mageknipe av nan

• 3 uker senere...
Skrevet

frøkna vår fikk også nan på allerede på sykehuset, da hun ikke ble fornøyd bare av morsmelk, og jeg ikke klarte legge til ofte nok da jeg ble forferdelig sår. Vi forøkte og fortsette og amme da vi kom hjem, men ble værre for mor, noe som påvirket vesla. Etter en liten stund nektet hun ta imot pupp, bare spytta ut og brakk seg... Hun er nå 2 mnd og er storfornøyd med nan(med litt malt i).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...