Gå til innhold

Noen med erfaring med kvikkjøkken ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fornøyd??, eventuelt andre rimelige kjøkkenleverandører?

Anonym poster: efda1d0cad02aa524722ddee03815902

Fortsetter under...

Skrevet

Fornøyd?

Tja, vet ikke helt.

Kjøkkenet er fint å se på, skap og skuffer fungerer greit. Prisen er midt på treet.

Vi valgte å montere selv. Jeg måtte reise tilbake til butikken 4 ganger og jeg ga klar beskjed om at hadde ikke jeg satt opp flere kjøkken og skap/kommoder fra IKEA, så hadde han fått hele kjøkkenet i retur.

Det manglet mange deler. Skruer følger ikke med. Monteringsbeskrivelsen er så mangelfull at de kunne like gjerne latt være å sende den med.

Du får med en "hovedbok" som beskriver monteringen. Et skap er skrevet på en A4 side uten tekst, med tegninger som er små og uleslige. Delene som følger med er ikke de samme som beskrives i boka. Det følger ofte med en egen monteringsbeskrivelse i esken for de enkelte skapene. Den forklaringen er forskjellig fra det som står i "hovedboka". I tillegg er det gjerne noen ekstra deler man trenger. De har egen beskrivelse (i beste fall, noen ganger er det ikke med), som er helt forskjellig fra de to andre monteringsbeskrivelsene.

Tror vi har montert og demontert alle skap minst 3 ganger. Og som sagt, jeg måtte dra tilbake til butikken hele 4 ganger for å få alle deler som manglet og beskrivelse på hvordan dette skulle henge sammen og se på kjøkken i butikken for å finne ut av ting. Vi har også måttet lage egne løsninger for å få det til.

Jeg er blitt fortalt at de har ansatt en person for å lage nye monteringsbeskrivelser. Dersom du skal montere selv, så anbefaler jeg at du venter til de er ferdig.

Hadde kjøkkenet vært fra IKEA hadde vi montert det hele på 2 dager. Vi har brukt 16 dager på KVIK kjøkkenet (og det er ikke med ventetiden på manglende deler).

Kjøper IKEA neste gang...

Anonym poster: d3ba775d3e3c69b06729f6c4388e1645

Skrevet

Kvik var et helvete for å si det mildt, ikke kjøp det!!!

http://www.forbruker.org/ikke-kj%C3%B8p-kvik-kj%C3%B8kken/

Aldri, aldri mer Kvik. Jeg hadde gledet meg som en unge til å kjøpe nytt kjøkken, men det ble en forferdelig opplevelse, og jeg sliter med å like kjøkkenet etter alle problemene.

Anonym poster: e348da0bd777e38509b8d487b79b29bc

Skrevet

så bra å lese for oss her som har 200 kolli i kjelleren, kjøkken fra IKEA.

vurderete kanskje kvik kjøkken......men valgte lidingø offhvite.fra ikea.

Anonym poster: dbe235c558837b5f449e7d6a534e93e3

Skrevet

Vi er veldig fornøyde, ikke hatt noe trøbbel.

Anonym poster: e3f60c8b5d765606dcc7f8e841597643

Skrevet

Kjempefornøyd! Mannen min monterte et stort kjøkken, 4 bad og et vaskerom på en helg, så all verdens komplisert er det nok ikke! Bedre enn IKEA mente han. Utrolig billig er det også, nesten som IKEA, men så slipper du å ha likt kjøkken som alle andre :)

Annonse

Skrevet

Nei nei nei!! IKKE kjøp fra dem! Har ikke en eneste positiv ting å si, hverken på service før under eller etter, ikke på produktet, ikke leveringstid og ikke pris. Styr unna er min oppfordring.

• 1 år senere...
Skrevet

STYR UNNA KVIK-BUTIKKEN PÅ SKØYEN!

Kvik driver franchise, dvs uavhengig av hverandre, så det spiller stor rolle hvilken butikk du velger.

Bor du i Oslo-området ville jeg valgt Alnabru- eller Slependen- butikken. Skøyen-butikken er bare kundeinnstilt så lenge alt er greit. Hvis det er problemer med leveransen, så er det deg det går ut over. Du må sloss med dem. Alnabru-butikken, derimot, er bare såååå mye greiere. Jeg har sluttet å bruke Skøyen-butikken, og "konvertert" til Alnabru. (Stol på meg - det kan spare deg for mye trøbbel hvis uhellet skulle være ute.)

Vel, egentlig kjøper jeg mest på IKEA da, for Ikea har tross alt bedre kvalitet enn Kvik. Men enkelte ganger må man ha noe som ikke Ikea leverer (f.eks. andre mål), så da er man nødt til å velge noe annet, f.eks. Kvik.

Men, det er vel ingen hemmelighet at Kvik ikke er god kvalitet. Det er ikke tilfeldig at så mange mennesker på forumet er misfornøyde - ganske stor andel av de jeg kjenner som har valgt Kvik kjøkken eller Kvik bad er misfornøyde.

Skrevet

Fornøyd?

Tja, vet ikke helt.

Kjøkkenet er fint å se på, skap og skuffer fungerer greit. Prisen er midt på treet.

Vi valgte å montere selv. Jeg måtte reise tilbake til butikken 4 ganger og jeg ga klar beskjed om at hadde ikke jeg satt opp flere kjøkken og skap/kommoder fra IKEA, så hadde han fått hele kjøkkenet i retur.

Det manglet mange deler. Skruer følger ikke med. Monteringsbeskrivelsen er så mangelfull at de kunne like gjerne latt være å sende den med.

Du får med en "hovedbok" som beskriver monteringen. Et skap er skrevet på en A4 side uten tekst, med tegninger som er små og uleslige. Delene som følger med er ikke de samme som beskrives i boka. Det følger ofte med en egen monteringsbeskrivelse i esken for de enkelte skapene. Den forklaringen er forskjellig fra det som står i "hovedboka". I tillegg er det gjerne noen ekstra deler man trenger. De har egen beskrivelse (i beste fall, noen ganger er det ikke med), som er helt forskjellig fra de to andre monteringsbeskrivelsene.

Tror vi har montert og demontert alle skap minst 3 ganger. Og som sagt, jeg måtte dra tilbake til butikken hele 4 ganger for å få alle deler som manglet og beskrivelse på hvordan dette skulle henge sammen og se på kjøkken i butikken for å finne ut av ting. Vi har også måttet lage egne løsninger for å få det til.

Jeg er blitt fortalt at de har ansatt en person for å lage nye monteringsbeskrivelser. Dersom du skal montere selv, så anbefaler jeg at du venter til de er ferdig.

Hadde kjøkkenet vært fra IKEA hadde vi montert det hele på 2 dager. Vi har brukt 16 dager på KVIK kjøkkenet (og det er ikke med ventetiden på manglende deler).

Kjøper IKEA neste gang...

Anonym poster: d3ba775d3e3c69b06729f6c4388e1645

Kvik har useriøse montører. Du må ikke finne på å få Kvik til å montere kjøkkenet for deg. Da kan du være sikker på at det blir adskillige mange tusen kroner dyrere enn monterings-kontrakten. (Hadde en slask som het Marius, og han skrev timer for ting han ikke gjorde, og som heller ikke var avtalt, og timer for feil-leveranser som Kvik selv hadde ansvaret for.)

Det blir mye bedre - og trolig også billigere - å bruke seriøse håndverkere, som snekkere og annet.

Med en gang det er snakk om noen spesialtilpasninger, er disse montørene helt hjelpesløse. De gjør elendig kvalitet på arbeidet (fordi de ikke kan tilpasninger - de er kun spesialisert på å skru sammen ferdige byggesett), de bruker veldig lang tid, og resultatet ser ikke så pent ut. En snekker, derimot, vet hvordan slikt skal gjøres. Så, hvis du ikke velger å montere selv, ville jeg valgt en ordentlig snekker. En snekker kan lett montere et slikt byggesett - og i tillegg få det til å passe resten av huset ditt.

Anonymous poster hash: 4e6b7...6aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...