blå+? Skrevet 2. mars 2013 #1 Del Skrevet 2. mars 2013 Sitter i dag med en nydelig jente dagen etter hjemkomst fra barsel:) Det hele startet søndagsmorgen for snart en uke siden-5 dager på overtid. Våkna da kl 0430 av rier. De var ganske regelmessig med 10 minutters intervaller. Jeg er andregangsfødende, så tenkte da att nå er det ikke lenge til! Men etter 5 timer hjemme med disse riene, stoppa alt opp. Nedtur! Dagen gikk og kvelden kom. Riene tok seg opp igjen ca kl 19.. Hurra! Da også med regelmessige rier, med ca 10 minutters intervaller- og noe sterkere i intensitet som jeg måtte puste meg gjennom. Trodde da att INATT må det vel skje! Kl 2130 - ny nedtur, og alt stoppa opp igjen. Dritsur og nedfor gikk jeg og la meg. Våkna 3 ganger den natta av hele 3 rier.. hva er det her da liksom?? Mandagen kom og dagen gikk.. ingen tegn til fødsel.. Kvelden kl 19 tok det seg opp igjen. Men veldig uregelmessig. Alt fra 8-20 minutters intervaller, og ikke så alt for vonde. Det tok seg sakte men sikkert opp, og innen kl 23 hadde jeg ganske vonde rier med 1 til 1 minutt og 20 sek. varighet, men fortsatt noe uregelmessig, med alt fra 6 til 12 minutter imellom, og innimellom hele 30 minutters pause. Valgte å ringe føden siden jeg nå hadde gått å telt rier i 1.5 døgn. Jordmor sa jeg kunne bare komme når jeg følte for det siden jeg hadde gått så lenge. Sa ifra til mannen att vi drar om 30 minutter. Med det samme jeg hadde lagt på telefonen med føden, så skjedde det saker! Bare 2 minutter mellom riene som varte over 1 minutt- ganske heftige som jeg virkelig måtte jobbe meg igjennom! Mannen LITT stressa kan en si.. heiv bagen i bilen, ringte barnevakt og var klar til å dra, når `SPLÆSJ' - alt vannet bare fossa ut av meg. Og etter det skjedde bare hagla riene på! Ingen pause imellom i det hele tatt! Aldri sett den stakkar mannen så redd før.. var nok bekymra for å måtte stille opp som jordmor:P Han heiv seg på telefonen til føden, og jordmor satte seg i ambulanse som vi måtte møte på halvveien til sykehuset. Var framme der ca kl 0030 (tror jeg)- Hadde da full åpning og pressrier. Var en lettelse å kunne presse, selv om det var helt forjævlig vondt! Jordmor tøyde og strekte i meg der nede så jeg ikke skulle revne, for det her skulle gå fort! Men så viste det seg att babyen i siste liten hadde bestemt seg for å bli stjernekikker- og da tar det lenger tid å få pressa baby ned i bekken og ut. Så låg da og pressa i 1,5 time før ho endelig kom kl 01 58. Å gud for en lettelse! Var ekstra spennende siden vi ikke visste på forhånd hvilket kjønn det var:) Jeg revna litt (grad 2) og måtte sy noen sting bak mot endetarmen. Var ikke vondt å sy, og stinga har ikke plaga meg i ettertid. Jeg ga vel ordre til jordmor om å bare sy meg helt igjen, for dette skulle jeg ikke flere ganger likevel! Men alt ialt gikk det veldig fint, og smertene er glemt allerede..nesten.. Selvfølgelig verdens nydeligste jente på 4040gr og 48cm født en uke på overtid! Lykke til dere andre i 3. trimester!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025005-min-f%C3%B8dselshistorie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilli med småtrolla Skrevet 2. mars 2013 #2 Del Skrevet 2. mars 2013 Gratulerer så mye med lille vennen!! Så heldig du er som endelig har barnet ditt i armene =) Jeg bestiller en noget kortere fødsel enn den du hadde =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025005-min-f%C3%B8dselshistorie/#findComment-145112753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fomle84 Skrevet 2. mars 2013 #3 Del Skrevet 2. mars 2013 Gratulerer så mye : ) Har selv født en stjerne kikker så føler med deg.. Men greit når premien kommer ; p Nyt barseltiden : ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025005-min-f%C3%B8dselshistorie/#findComment-145113144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foccacia Skrevet 2. mars 2013 #4 Del Skrevet 2. mars 2013 Så flott historie, gratulerer så mye Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144025005-min-f%C3%B8dselshistorie/#findComment-145113595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå