Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet noen om man får sykmelding under ivf behandling? evt for hvor mange dager? Jeg skal ha behandling på riksen. Får man det fra riksen eller fra fastlegen.Husker ikke fra sist gang. Jeg tenkte hovedsaklig etter egguttak og spesielt i ruge perioden.

Endret av sweety72
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024968-sykmelding-under-ivf-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har også hørt at noen får det. Ved St.Olavs ved dei 10 forsøka fikk jeg kun for dei dagene jeg var inne. Nå, ved Hausken spørte jeg og da var svaret at dem gir ikke under uttaket heller. Må bruke egenmeldinger. Så, det finnes jo noen som gir, men da har det vaert tøffe forhold som overstimulering osv. Er man i bra form og uten plager, så må man nok finne på noe anna diagnose.

Annonse

Tusen takk for svar. Men står det virkelig infertilitet eller assistert befruktning som diagnose for sykmelding for de dagene fra uttak til innsett ( Riksen)? Jeg har ikke sagt på jobben min, fordi det er ikke sikkert at det lykkes, vil ikke si om det. Og jeg synes at det er en belastning for meg å svare alle omsorgsfulle kollega om hvordan det gikk, hvis det ikke lykkes.

Diagnose ser jo dei ikke, men sjefen ser jo stempelet. Jeg tørr ikke å si hva som sto der, men vil tippe at det står kvinneavdelinga (st.olavs) eller noe i den durr... Få håpe at du får svar fra noen fra Riksen. Angåendes kolleger, jeg opplevde ikke som belastning når følk fra jobben spurte om det, men ei var veldig masete. Til slutt sa jeg at jeg vil fortelle selv når jeg skal føle for det og hun har akseptert det. Men ellers føler jeg at det er godt å få snakket med folk om det - istedenfor å gå med det inni meg selv. Det er annerledes jeg kan snakket med mannen om det. Det vil si han vil snakket bare konkrett og kort om det uten å gå dypere i følelsene angendes det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...