Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begynte å tenke i går kveld at jeg hadde kjent lite bevegelse i løpet av kvelden. Normalt er hun ganske aktiv en periode om kvelden. Jeg la meg, men kjente så vidt at hun beveget seg et par ganger. Hun pleier som regel å sparke en del før jeg sovner. Jeg våknet og ble liggende våken en god stund i natt, men kjente lite bevgelse. Nå har jeg spist frokost og drukket masse kaldt vann, men fortsatt veldig lite. Har kjent et par ganger at hun beveger så vidt på seg, så det er liv, men det er urovekkende lite. Jeg var på kontroll hos legen i går, og da kommenterte hun at pulsen var ganske høy hos babyen, men at hun sikkert bare var stresset fordi hun dyttet og kjente på henne. Jeg er i dag 34+4.

Ville dere ha gjort noe på dette tidspunktet? Hvor lenge bør jeg vente? Det har jo ikke gått SÅ lang tid, og det er jo litt pinlig å lage masse styr også sparker hun vilt igjen når jeg kommer til legevakten... Er jo lørdag i dag, så jeg kan jo ikke ringe lege eller jordmor...

Fortsetter under...

Bedre med en skjekk for mye enn en skjekk for lite mener nå jeg. Og det er vel uansett føden du skal ringe, tror ikke en legetime er nok. Ring de meg en gang du, vet følelsen av å ikke ville rope ulvulv, men i værste fall er det faktisk noe, og babyen din trenger å komme ut nå. Lite sannsynlig, men ring føden og snakk med de, du. Skulle babyen bli født nå går det jo uansett kjempefint:)

Lykke til:)

Hvis man ikke kjenner liv, kjenner mindre liv eller annerledes med bevegelser enn det man er vant til, så er regelen ved mitt lokalsykehus at man kontakter føden for en sjekk.

Lykke til :-)

Annonse

Jeg fikk plutselig huset fult av folk, så jeg har ikke fått så mye anledning til verken å tenke over dette, eller kjenne etter. Men ja jeg har kjent liv, men føler fortsatt det er lite i forhold til vanlig. Men nå er hun mest aktiv på kvelden da, så jeg tenker jeg venter litt og ser i kveld. Hun har nok ikke noe umiddelbar fare uansett siden hun beveger seg, men storesøsteren var veldig lita når hun ble født (under 2,5kilo), da hun ikke vokste noe siste måneden. Jeg tenker jo at kanskje det er noe som er feil ift næringen hun får eller noe sånt denne gangen også... Jeg har time til jordmoren på mandag, så jeg venter sikkert til da, men tar nok kontakt med føden i morgen hvis det blir mindre liv enn nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...