Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har dere andre med pco(s) smerter i eggstokkområdet før/under menstruasjon?

Hos meg stikker det i eggstokkområdet noen dager før og de første dagene under menstruasjonen....spesielt på høyre side.

Normalt? =/

Anonym poster: ac12616e2bdeb83c617c460883f353c3

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg er ikke sikker på om det er "normalt", men jeg kan forsikre deg om at du er ikke den eneste med de smertene :) Jeg har det også, på høyre side. Men jeg har slitt med det uavhengig om jeg har mens eller ikke, så jeg har vært på laparoskopi (des 2012) og de har fortsatt ikke funnet ut noe om hvorfor det er slik.. Men nå går jeg på sterke smertestillende som lindrer smertene nok til at jeg kan få gjort noe ut av dagen :)

Om du føler at det blir for store smerter før og under mens, anbefaler jeg deg å kontakte legen din om tips og evt få resept på noen smertestillende :)

Lykke til!

Og husk -du er ikke alene.. :)

Ja, men har vondt på begge sider. Går på tur =P Kjempemoro. Har konstant vondt fra eggløsning til mensen og hatt det de siste 3-4 mnd. Er også konstant kvalm disse to ukene. Skal sjekke det på mandag. Er kanskje cyster eller noe som gjør det? Er ikke farlig tror jeg.

Du er hvertfall ikke alene om det.

Tusen takk for svar, begge to!

Godt å høre at jeg ikke er alene, selvom jeg selvsagt ikke vil at noen skal ha smerter.

Det jeg synes er så rart for min egen del er at en mnd kan jeg ha mange stikninger mellom el og mens, mens andre mndr kjenner jeg knapt noenting?! Samme med utflod mellom el og mens, noen mndr mye, andre knapt noenting... med mens-smerter er det også likt.

-Varierer det mye for dere også??

Ifølge gyn har jeg få cyster, og det er aldri så vondt som jeg har forstått at noen har det når cyster sprekker, så det kan ikke være det heller =/

-HI

Anonym poster: ac12616e2bdeb83c617c460883f353c3

• 2 uker senere...

Eg har også smerter/kynnere i eggstokk området. Hadde aldri dette før, men begynte og få det etter at eg starta opp med primolut og klomifen for vel 1 år sidan. Var då kun i små mengder. Gjekk no nyleg på min første dose med letrozol og primolut. Ha no hatt i over 1 veke stikkninger i eggstokkende og smerter inn i livmora. Nokon sa til meg at du kanskje er gravid. Men eg har nesten heilt gitt opp den tanken på at eg vil bli gravid. Dei seier at letrozol er mindre bivrikninger. Men eg har aldri vore so sentimental som no. Griner for alt det er verdt!

Alt dette opplegget har no vore til det positive. Fått naturleg menstruasjon x 2, blodprøvene er heilt fine, cystene har minsket i størrelse og antall. Men som du har eg stikkninger i frå eggløysnings tidspunkt og mot menstruasjon. Berre at eg ikkje får menstruasjon naturleg. Ikkje har eg sjekket om eg har el heller. Mannen min bur i utlandet og det er vanskelig og sjekke om eg har hatt el eller ei. Gynekologen seier at so lenge eg ikkje får menstruasjon eller blir gravid etter klomifen eller letrozol kur = ingen el. So eg håpar no at det er menstruasjonen som er på veg eller...

• 3 uker senere...

Jeg har plagdes generelt med utfloden, men etter disse hormonforstyrrelsene har der vært ekstremt!

Men jeg legger merke til at etter jeg sluttet med all prevensjon så er smertene mine det samme, men hyppigere utflod ved mens-tiden, selv om jeg ikke har hatt mens siden mars..

Disse smertene har for meg vært umulig å finne ut hvorfor de er der, for jeg var hos gyn. i går (torsdag), og hun fant ingen cyster.. Men jeg var på laparascopi i november i fjor, og da fant de noen rare celler i kroppen min, så nå skal jeg opereres igjen neste onsdag.. Jeg håper ingen lider så mye med smertene som jeg gjør.. Jeg har vært sykmeldt siden januar i år pga disse forbanna smertene.. :(

Om du trenger noen å snakke med, som ikke er en fagperson, så er det bare å ta kontakt med meg :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...