Gå til innhold

Brev fra nav i dag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Jeg fødte en uke for tidlig denne gang og fikk brev om 5 dager tapt.

Jeg har født før termin hver eneste gang, så jeg safer den og tar ut permisjon hvertfall 4 uker før. Nå tok jeg ut permisjon 6 uker før termin. Dermed skjønte eg ikke hvorfor de hadde trukket 5 dager...

Ringte de. Etter 10 min med iherdig forsøk på å forklare igjen og igjen at jeg tok ut permisjon før tia for å unngå det der. Så skjønte han hva jeg hadde gjort.

Og endret hele greia tilbake :)

Han sendte et bra til dem som hadde med det å gjøre, ba dem helst om å ringe meg omgående for at jeg skulle få det bekreftet.

Hørte aldri fra dem annet enn et brev par uker etter om at det var feil å ta vekk 5 dager :) Krype klarte de ikke...

Kjedelig å miste en uke og dårlig at de bruker så lang tid før de gir beskjed om det :( Forstår ikke helt hvorfor man skal miste en uke man alt er gått ut i permisjon og alt er ordnet og avtalt med jobben. Når man mister tiden når en føder før termin burde man også fått forlenget permisjonen om barnet blir født etter permisjon.. Får vel snart brev fra de jeg også :/

Siden jeg fødte 2 uker før termin så mister jeg 15 dager med penger fra nav. Det er jo helt høl i hue.......

Mister du 15 dager altså? Jeg trodde det ville bli 10 dager, altså to uker x fem arbeidsdager?

nei jeg mister ikke 15 dager med penger. Bare jeg som ordlegger meg feil. Jeg mister penger for en 15-dagers periode. Det er 10 dager med penger. For meg er ikke pengene så viktig, men vil ikke tilbake på jobb før ;)

Siden jeg fødte 2 uker før termin så mister jeg 15 dager med penger fra nav. Det er jo helt høl i hue.......

Mister du 15 dager altså? Jeg trodde det ville bli 10 dager, altså to uker x fem arbeidsdager?

nei jeg mister ikke 15 dager med penger. Bare jeg som ordlegger meg feil. Jeg mister penger for en 15-dagers periode. Det er 10 dager med penger. For meg er ikke pengene så viktig, men vil ikke tilbake på jobb før ;)

Forstår godt at du ikke vil tilbake på jobb før du hadde tenkt :) Håper det ordner seg, selv om det blir litt mer styr ;)

Jeg hadde gitt mye for å være i dine "sko". Jeg fødte 2 uker etter termin og mistet derfor 2 uker med baby og de to ukene brukte jeg på vondter og søvnmangel.

Men når det er sagt. Har ei venninne som bor i USA. Så jeg setter VELDIG pris på det permisjonssystemet vi har i Norge:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...