Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp i løpet av svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Og hvordan har dere tenkt å komme i form igjen etter fødsel?

Jeg er 2 dager på overtid nå, og har gått opp 16 kg.

Hadde tenkt at 15 kg skulle falle av meg ved fødsel, og amme bort det siste kiloet ;) hoho!!

Spent på om det går fint å gå sakte men sikkert ned de kiloene ved å ha hurtige trilleturer og ved å amme ;)

Fortsetter under...

Er i uke 28+0 :-)

Jeg er fremdeles -3 kg fra utgangsvekt........

Bekymrer meg en del for dette. Jeg er normalvektig og hvis ikke jeg går opp noe mer snart nå så kommer jeg til å ende opp med å miste mange kg når babyen skal ut!! Er det ikke 6-7 kg man regner forsvinner den første uka eller noe slikt da?

Dette med ammingen er også noe jeg tenker på. Det krever jo en del av kroppen og går jeg ikke noe opp nå så er det nok stor fare for at jeg rett og slett ikke får dette til å fungere. Forrige gang mistet jeg melken etter 3 uker. Håper i det minste jeg kan amme like lenge denne gangen!

Mitt mål etter fødselen igjen er å få tilbake noen muskler å få strammet opp kroppen!!

Dette svangerskapet har jeg bare måttet være rolig. Først sengeliggende i 2 mnd pga kvalme, så rolig pga lavt blodtrykk og nå pga blødninger i snart 2 uker må jeg ta det heeelt rolig ut svangerskapet!

Har til nå gått opp 10 kg og er i uke 35+3... Jeg har lagt på meg mest nå på slutten og var minus i vekt i starten.

Har ikke planlagt hvordan jeg skal gå ned igjen etter fødsel, men tar det litt som det kommer. Og håper mye forsvinner ved amming og tur gåing. Satser på mye fint vår vær :)

Har gått opp 22 kg - hoho! Gjorde det med forrige også, og det renner bare av etter fødsel! Jeg gikk ned 24 kg på 3 mnd med første mann bare ved å amme og trille :)

Hadde lite matlyst, og måtte ha en alarm som gikk av hver 3. Time som minnet meg på at jeg måtte spise .

Jeg skal være litt bedre forberedt denne gangen for det så ikke veldig smart ut med 46 kg og DE svære mammapuppene ;)

Annonse

uke 37+1 gått opp 20 kg. Men er ikke så engstlig for ikke å klare å gå ned igjen. Jeg går turer og nå kommer våren som gjør det lettere, og jeg har ball/treningsmatte hjemme som jeg skal bruke. Har et program jeg fikk før jeg ble gravid som jeg likte veldig godt.

Er i uke 31+4 og har gått opp 8 kilo, fra 58 til 66 kilo. Har enorm matlyst og søtsug, det hadde jeg også i forrige svangerskap. Gikk ned 6 kilo ila de første 3 dagene etter første fødsel og resten forsvant gradvis ila de neste par månedene. Fint å få vårbaby denne gangen også, så det er mulig å gå masse turer med vogn eller bæresjal :)

Endret av Madolyn&Muffin

Annonse

Uke 31 + 3. Gått opp 6 kg. Gikk opp 12 sist, mesteparten forsvant innen noen uker. Har ekstremt dårlig matlyst som gravid, sånn har det vært i begge svangerskap. Kommer til å trille turer i starten, men planen er å begynne å trene igjen når bekken og rygg samarbeider igjen.

Endret av Pus med støvler venter # 2

Jeg er 13 kg mer enn vanlig, 38+4 idag. Det renner vel av som de andre tre gangene, kiloene ligger kun på mage/ pupper, og jeg produserer fløte istedet for melk.

Forøvrig har jeg en brudekjole som skal passe i høst, så noe styrke og magetrening må nok til, også har mannen anskaffet en spinningsykkel som jeg har tenkt å tyvlåne ;) Sånn i tillegg til at det går mot vår og trilleturer, det er jo så deilig! :D

Nektarina: hvis du gidder så sent i svangerskapet så har jeg tips for hoftene dine. Jeg slet med smerter pga det samme. Jeg har rett og slett bygd opp underlaget med en gammel dyne brettet i 2 (burde ideelt hatt 2 stykk for å dekke hele lengden min men har brukt to ekstra puter i steden. Det myke underlaget har gjort underverker for meg. Ikke vondt lenger. Spretter (så godt som) ut av senga igjen, og det gjorde jeg ikke for bare et par uker siden.

Jeg er offisielt prinsessen på erten....

Jeg er 29 uker på vei og har så langt gått fra 51 til 61 kg.Synes 10 kg er ganske mye ettersom jeg fortsatt har igjen11 uker,men håper det stagnerer litt da.

Gikk den ganske så fort med de to andre,men da gikk jeg inn for å trene på treningsstudia to ganger i uka fra babyene var ca 6-7 uker.Men å komme helt ned i 50-51 kg kommer nok til å ta litt tid, det er de siste to-tre kiloene som er verst...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...