Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Pga alvorlig svangerskapskløe har jeg nå fått vite at jeg blir satt i gang senest ved 38 uker, kanskje før (er 36 + 6 nå).

Babyen ble estimert til 2860 gram i går, så han er litt under gjennomsnittet, men helt innenfor normalen i følge legen. (Men vi vet jo at disse estimatene ganske ofte bommer en del da). Babyen har da mest sannsynlig litt over 1 uke til i å vokse i magen :)

Vi har stort sett klær i str 56, bare en to-tre ting i str 50....

Ville dere handlet inn mer i 50?

Jeg kommer vel ikke til å trenge 44? :P

Fortsetter under...

Tror jeg ville handlet så jeg hadde nok klær i str 50 så det holdt i noen dager uten å måtte vaske... Vil jo tro at en baby på ca 3000g vil bruke str 50 en luten stund.

Det er stor forskjell på kroppsfasong på babyene også. Jeg og min venninne fikk babyer som veide ca like mye 3700g. Jenta mi brukte 50 i en uke så var det for lite. Gutten til venninna mi brukte str 50 i nærmere en måned :-)

Junior er født i uke 38, og lå under kurva på vekt, men var 52 cm. Lang:)

Vi brukte str.50 et par uker, hadde med noe i 56 på sykehuset, men det svømte han i:-p

Kjøp en 3 pk. Med omslagsbodyer og behagelig strømpebukse/bukse i str.50, så har du noe i tilfelle 56 blir for stort:)

Min ble født i uke 39 og var 49 lang og 3390 tung, og han brukte størrelse 50 i tre uker, ihvertfall... De estimerte han til 2700 i uke 38.

Dette er jo veldig individuelt, men jeg ville definitivt sørget for å ha mer i størrelse 50!! Gutten min svømte i størrelse 56, kunne ikke brukes.

En god pekepinn er oftest hvor lange dere foreldrene var ved fødsel og om dere er lange nå. Lange foreldre får oftest lange barn :-)

Jeg er satt igang 2 ganger i uke 38,første mann var 3300 gr og jenta vår var 3600 gr,de trodde de var mye mindre på UL når de estimerte,så ta det med en klype salt;-)

Jeg brukte str 52 tror jeg? Eller 50?

Men det er jobare å sende gubben på shopping når den har kommet ut å blitt målt,pluss at alle vil jo kjøpe klær når du har født og da kan du jo si str da,lykke til;-)

Annonse

Første snuppa kom da jeg var 38+2. Hu var litt under kurven hele veien og 2595/49 da hu kom. Vi hadde ikke kjøpt noe i str 50. Men mannen var på shopping mens vi var på sykehuset. Kjøpte ett sett i 50. Resten fikk vi faktisk i barselgaver. Mange venninner som spurte om det var noe vi trengte eller mangla før de kjøpte gaver. :) denne gangen er vi godt utstyrt. Hu brukte forresten 44 i tre uker og 50 til hu var rundt to mnd.

Søstra mi fødte sine i uke 37 og begge babyene brukte str 44 i en drøy måned. Jeg fødte min i uke 38+3 og måtte rett på str 56 pga lang torso (og korte bein) hos småen :P Han var 3410 g/52 cm og vokste 20 cm det første halvåret så vi bare "svingte innom" hver str i 3-4 uker før vi var over på neste.

Endret av Madolyn&Muffin

Ville hatt flere sett i str 50 ja, men du må jo ikke ta av lappene på alt med en gang. Deilig å ha det liggende HVIS du har bruk for det. Så kan du evt sende mannen i butikken med de hvis de blir for små, så kan han bytte det til samme plagg i en eller to str større :-)

Min første lille veide 3490 og var 50 cm lang og brukte str 50 i minst en mnd.

Min sønn ble født i uke 38, han veide 4100g og var 50cm lang. Han brukte str 50 i en mnd hvertfall. Så det er veldig individuelt hvilken str og hvor lenge de bruker det. Sier som de andre her jeg, kjøp inn noe uten å ta av lappene. Du ser fort hvor mye du trenger.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...