Gå til innhold

Hva med 60-årsdag....

Anbefalte innlegg

Har dere forventninger for hvordan foreldre/svigerforeldre skal feire sine 60-årsdager?

Jeg er vant med at det i det minste blir arrangert et familiebesøk i forbindelse med runde dager. Mine foreldre spanderte helg på hotell for barn og barnebarn i forbindelse med sine bursdager i fjor. Hyggelig!

Svigers er derimot av typen som aldri feirer noe... Stikker til Syden på bursdagen uten å si et ord. Jeg syns de er rare og noe sosialt inkompetente.

Enig?

Anonym poster: d27c6b26adf34eeec1af48a1dc10c651

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024670-hva-med-60-%C3%A5rsdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ønsket og unnet de en god tur og glad jeg slapp unna det styret det kan være.

Her mener svigermor jeg skal kjøre 3 timer en vei med 5-6 uker gammel baby for å feire noen timer en lørdag for så å kjøre hjem søndag og feire med de på mandag på fotballkamp.... Hun fyller 70.

Mamma og pappa har gjort begge deler, både hatt små og store selskap og reist bort både med og uten oss, jeg syns alt er greit. Det er de som har bursdag og de som må gjøre som de vil. Da de reiste uten oss, var jeg høygravid og hadde ikke mulighet for å være med, hadde jeg ikke vært det, så er det mulig vi hadde blitt bedt med den gangen, men jeg respekterer uten problemer at de gjorde det valget de gjorde.

Anonym poster: cb0cb043923702be8a324eb12b074ebe

Annonse

Jeg er litt sosial inkompetent, for jeg føler det blir litt egoistisk å feire bursdagen min. Jeg kan gjerne samle storfamilien en sommer alle er på samme sted for å kose oss med grilling, kaker o.l. men hvis det er for å feire meg blir det jo å forvente gaver, større press på at de må komme når det passer meg, alt må skje på mine premisser osv. Jeg synes det er hyggelig å feire andre så jeg skjønner at jeg ikke burde tenke så mye slik, men jeg gjør bare det.

Anonym poster: 7f81db7b9af13ff1537e761dfd485479

Gjest Nerdens'mus

Ikke aLle trives som midtpunkt.

Det burde du akseptere.

Jeg er fra en familie som pleier å feire, men min gudmor lot være og feire en runddag da hun hadde blitt enke noen månder i forveien og ikke orket styr.

Andre menesker orker aldri styr en bursdag bør feires på bursdagsbarnet sine premisser.

Det viktige er ikke om du får kake. Og samvær, men at de får en goddag som de er fornøyd med

Jeg er ikke kravstor i forhold til at jeg ønsker overnatting noe sted. Men jeg syns virkelig det ikke er for mye forlangt å invitere nærmeste familie på et uformelt besøk... Har noe med sosiale antenner å gjøre. Mine barn reagerer selv på at farmor og farfar aldri inviterer oss....

Jeg misliker de faktisk ikke, men jeg er etter 14 år litt matt av måten de oppfører seg på. Er ikke det lov?

Spurte om flere ville reagert som meg, og har konkludert med at det ville dere ikke ;)

Helt ok.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...