Gå til innhold

Tror jeg kjenner liv OG livmora! Er LIKSOM i 8 uke. Iflg legen er det usannsynlig at jeg er:

Anbefalte innlegg

lenger på vei enn 7-8 uker. Hva tenker dere om dette??? Blir så innmari usikker!!!

Er prøvere siden desember 12. Hadde en kort og rar mens på 3 dager fom 11-13 januar. Tok test 9 jan. for å se om nyttårskosen hadde gitt resultat. TROOOR jeg hadde el rundt 30.12.12. Negativ test 9. Forventa mens var 12.1. Skulle ta ny test 11.1 men akkurat da begynte jeg å blø! Tenkte selvfølgelig da at jeg ikke var gravid likevel... Blødde mindre enn vanlig og bare 3 mot 5 dager normalt. Gikk og var dårlig resten av januar... Trodde jeg innbilte meg alt. Tok ny test 6 feb. Fortsatt negativ! Skjønte ingenting! Følte meg gravid. Dårlig. Halsbrann. Men ikke kvalm eller ømme bryster. Først 8.2 fikk jeg positiv test. Så er iflg legen min 7-8 u på vei.

Det er så rart! Har i 3 uker hatt kynnere! Har ALDRI fått kynnere før i uke 10-12 og nå får jeg det i uke 5?? Har flere barn fra før. Tror jeg har kjent liv i uka som har gått! Veldig vagt! Et kakk nå og da. Men i kveld; lå og kjente etter livmora/kanten. Kjente helt nede ved symfysebeinet da det jo er forventet å kjenne den rett over symfysebeinet ca u 12. Ingenting, annet enn at jeg ville på do! :P Så kjente jeg et kakk i magen. Men det var lenger opp. Ca 3 fingerbredder under navlen! Er 90 % sikker på at det var babyen! Der, ca 4 cm under navlen kjenner jeg en kant/kul! Holdt på å besvime nesten! Trodde først det var en tarm eller noe. Men ble etterhvert ganske sikker på at det er livmora jeg kjente! Og etter det har jeg kjent mange små kakk i magen. Blir mer og mer sikker på at min bastante lege tar feil. Kan det ha vært sk. festeblødning jeg hadde den 11.1? Kan en test gi positivt utslag først 4 u etter egget har festet seg?? Så mange spørsmål!!! :s

Blei langt og rotete dette... Håper dere skjønner noe.. Og ja! Har planer om priv tidlig ul da legen min ikke tror på meg at jeg kan være lengre. Syns han burde undersøkt meg hvertfall. Eller sendt meg på tidlig ul! Passer "sf-målet" mitt med uke 11-12? Noen som vet? Kjenner kanten ca midt mellom skambenet og navelen, ca 10 cm opp av beinet. Livmora er ikke så bred da. Kanskje som en appelsin øverst på det bredeste? Er så spent nå at jeg nesten ikke klarer å sove! :D Tror dere jeg kan være lenger enn 8 uker??

Fortsetter under...

Guud så spennende!! Du må oppdatere.. Er selv 10+5, men lurer litt på om jeg kan ha hatt en falsk mens i desember.. Føler meg mer som 14uker og skvatt til igår da jeg følte jeg kjente en bevegelse helt nederst i magen, tviler på det var luft.. Kjenner toppen av livmora i arret etter keisersnittet;p

Lykke til!!

Jeg skal ikke si noe om du kjenner eller ikke kjenner noe liv, men det høres ganske usannsynlig ut at en skal kunne kjenne spark fra den lille som bare er noen få mm lang og veier knapt noe gram. Tror nok heller det er luft og tarmer som spiller deg et puss.

Guud så spennende!! Du må oppdatere.. Er selv 10+5, men lurer litt på om jeg kan ha hatt en falsk mens i desember.. Føler meg mer som 14uker og skvatt til igår da jeg følte jeg kjente en bevegelse helt nederst i magen, tviler på det var luft.. Kjenner toppen av livmora i arret etter keisersnittet;p

Lykke til!!

Jm ringte meg rett etter jeg hadde snakka med henne. Hun sa jeg trengte ikke komme inn. Hun skulle henvise meg på tidlig ul. Hun håpet jeg kunne få det i neste uke. Hun spurte meg ut om de andre sv.skapene mine, alder på ungene, mitt og fars navn og f.nr. :) Men jeg blir mer og met sikker for hver dag som går. Det er babybevegelser jeg kjenner, og livmoren midt mellom navelen og sym.beinet. Jm sa og at høyde på livmor kunne stemme godt med 10+4. Er mitt 6 sv.skap så livmoren er litt større.. :)

Jeg skal ikke si noe om du kjenner eller ikke kjenner noe liv, men det høres ganske usannsynlig ut at en skal kunne kjenne spark fra den lille som bare er noen få mm lang og veier knapt noe gram. Tror nok heller det er luft og tarmer som spiller deg et puss.

Ja men jeg mistenker at jeg er lenger på vei. Tror kanskje jeg er 11 uker ca! Ul vil hvertfall vise det. Skal prøve å huske på å oppdatere underveis :) Er så spennende dette!!! :D

Annonse

Ja det er det! Hadde vært litt kult å kunne komme til legen å si "du tok feil, kanskje du burde lytte litt til en kommende 6barnsmors erfaringer"? ;) Vi gravide kjenner kroppen VÅR bedre enn legen gjør.

Jordmor sa forresten og at vi som har fått flere barn GODT kan kjenne liv i uke 10-11 fordi vi kjenner igjen folelsen fra før. Men man må være litt heldig med plassering av morkaka. Sitter den foran er det vanligvis mye vanskeligere å kjenne bevegelser tidlig. Så end of discussion, dere som ikke tror at det går an! ;)

Ja venter mitt 6 barn :) En gang mellom 20.09-20.10. De lærde strides om terminen. Mener jeg har kjent liv 3-4 dager allerede så jeg tror jeg er lenger enn 7-8 uker. Legetermin er 18.10.13. Men jordmor har søkt meg på tidlig ul. Så vi får nå se. Håper det blir snart. :)

Annonse

Spent på oppdatering :)

Hei.

Ja nå må jeg nok innrømme for alle at legen hadde rett og jeg tok feil! :) Var på innv ul i går og der så vi et 11 mm lite frø ♥ Et hjerte som banket som bare det. :) Tilsvarer nøyaktig min siste mens som var 11.01.13. Er da 7+5 :) Så alt jeg har kjent har nok bare vært innbilning hehe. Ul legen sa at det var helt normalt å tro man kjente noe hvis man antar man er lengre på vei enn irl. Men det var godt å få det avklart, så man slipper å gå rundt å lure! Er

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...