Gå til innhold

Andre her med litt eldre barn i nabolaget som vil leke med 2/3- åringen din

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har det sånn. Gutten fyller tre år til våren og vi har tre jenter rett over gaten som er 3,4 og 5 år. Disse jentene vil gjerne leke med gutten vår på ettermiddagen. Nå i løpet av vinteren har det vært rolig, men så snart våren begynnte å gløtte frem her, var de klar for mer lek med gutten vår. Det som er litt slitsomt med det er at vi må følge etter de, hjelpe de og prate med de ettersom gutten vår er så liten. Jentene er ute alene. For å få tid til å leke med jentene på ettermiddagen ser jeg at en av oss voksne er nødt til å gå ut med batna mens den andre lager middag.

Hvordan er det med dere andre? Er dere mye ute i nabolaget med barna? Inviterer dere barn i nabolaget til å komme inn? Snakker nå om dere som har så små barn at dere må passe på de ute.

Må legge til at det er jo egentlug veldig koselig at det er barn i nabolaget som vil leke med gutten vår. Det er bare litt upraktisk så lenge gutten ikke kan g ut alene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Det er noen jenter på 4 og 5 år som innimellom er på døra og vil leke med dattere min (hun blir også 3 år til våren). Passer det så blir vi med ut, men hun er aldri ute alene og jeg setter ikke barn på 4 og 5 år til å se etter yngre barn.

Nå bor vi slik til at jeg trenger ikke "henge i ræva" på dem hele tiden, men jeg er ute og har oppsyn.

I helgene og på ettermiddagene, når det er lysere og vi ikke er så slitne, er vi ofte ute med de andre ungene og voksne i nabolaget. Trivelig det :)

Skrevet

har hatt noen jenter her i vinter, de er seks og åtte, søstre. flotte jenter som har vært inne her og lekt. kjempe synes jeg, da leker de nede mens jeg rydder og lager middag. tenker hun fint kan leke utenfor med de til våren da vi har lekeplassen rett utenfor og hun på åtte er veldig ansvarsfull! jeg vil selvfølgelig følge med i vinduet!

• 1 måned senere...
Skrevet

Har vært mye ute i nabolaget på ettermiddagene med vår gutt siden han var et år. Han er en veldig ernerhisk gutt som elsker å være ute da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...