Gå til innhold

Jeg er 170 cm og 77 kg, men bruker 29-30 tommer i jeans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til sammenligning brukte jeg 31 tommer da jeg var 68 kg.

I merkene Levis og Diesel.

Så noe med virkelig ha skjedd med størrelsene?

Er det for å få oss til å føle oss slankere?

Anonym poster: e3aac85d9844babdda56efad79b8deb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he den tanken har slått meg også, men så kom jeg på at jeg har mista rumpa mi etter to graviditeter ( akkurat som sprettrumpen skulle brukes til å fange mannen og nå trengs den ikke lenger...) desverre...

Anonym poster: 86bf07bd71865095c0e998a2a37c6cca

Skrevet

Det kan jo være rumpa som har forsvunnet ja :)

Skrevet

Helt klart. Jeg får fint på meg to str mindre nå en for ti kg siden. Ta fram målbåndet o få en aha opplevelse:)

Skrevet

Helt klart. Jeg får fint på meg to str mindre nå en for ti kg siden. Ta fram målbåndet o få en aha opplevelse:)

Men hvor er kiloene da? I hodet?

Skrevet

Hehe. Kiloene er der, men å fikse en str slik at folk føler seg bedre når plagget blir kjøpt, er en enkel sak. Jeg tror mange føler seg vel med å kjøpe str 36 i stedet for 42. Så vel at de lar seg lure. Derfor. Fram med målbånd og en strtabell:)

Skrevet

Jeg har gått ned i str 26" (og fra s til xs), noe jeg aldri har brukt, ikke da jeg var mye tynnere heller. Så ja, størrelsene blir større og større for at tykke mennesker ikke skal bli lei seg.

Anonym poster: 25afb7d1ee194ad18f6001b0f0cd3dd4

Skrevet

Det er MYE mer stretch i buksene nå enn før, prøv et par ordentlige jeans og du får deg sikkert en liten åpenbaring ;)

Skrevet

Hm, i tillegg så endrer jo figuren seg. Jeg er heeeelt annerledes proposjonert nå enn hva jeg var både for noen kilo mer og for noen kilo mindre siden, og ikke minst, enn hva jeg har vært tidligere også på samme vekt. Avhenger av treningsmengde, treningstype og en del andre faktorer for min del...

Skrevet

Jeg har gått ned i str 26" (og fra s til xs), noe jeg aldri har brukt, ikke da jeg var mye tynnere heller. Så ja, størrelsene blir større og større for at tykke mennesker ikke skal bli lei seg.

Anonym poster: 25afb7d1ee194ad18f6001b0f0cd3dd4

Hvorfor ikke bare lage flere størrelser? Hehe, blir ikke lei meg for at L ikke passer når jeg vet hvor stor jeg faktisk er? Noen merker er rare, kommer inn i og nesten drukner i L men 42 kan jeg bare glemme å få over leggen....

Skrevet

Det har vært en endring i størrelser, men det skjer ikke hele tiden.

Men så har du noen butikker som kjører sine egne størrelser...På godt og vondt. Noen lager bare små str som Slanke mennesker kommer inn i, andre lager en romslig 42 og kaller den small(stor størrelse butikk).

Det er mye som spiller inn på hvordan ei bukse passer. Hvor høy buksen er i livet, hvor mye strech, hvor mye muskler du har...Det er mange ting som spiller inn.

En tomme 2,54 cm.

X antall tommer for 10 år siden er fortsatt x antall tommer idag.

At str 40 ikke alltid er str 40, er en annen sak...

Anonym poster: 839507becee4d4adf251ced901a23aa3

Skrevet

Ander ikke med jeans men jeg synes det er rart at svigermor som er større enn meg bruker str 40 mens jeg bruker 44 på HM. Hun handler på Vivekes osv. 28-29 tommer skal sammenfalle med str. 38.

Anonym poster: 6fd09e612baae2e8440c0dfd4273122f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...