Gå til innhold

Jøss! Er det virkelig vanlig med 7-10 kurver å sortere skittentøyet i?? :O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to, og sorterer når det skal vaskes...

Hadde jeg hatt et stort, deilig vaskerom ville jeg hatt:

40

Hvit

Ull

60

Rød/rosa

Skrevet

Har 4. En til hvitt, en til mørke farger, en til lyse farger/barnetøy og en til ull:)

Gjest Skofantomet
Skrevet

Vi har 8, og det er helt genialt!!! Kjøpte sånt kurvsystem på ikea, så tar ikke så stor plass :)

Skrevet

Jeg har en kurv, en maskin, vasker hvitt med både rødt og blått, og alt på 40 grader.

Tar av og til en egen vask til de hvite småhåndklene på sterkere varme så de blir hvite igjen.

Ja, det hørtes jo kjempelurt ut.....

Ja hvorfor ikke ? Alle mine hvite klær er fortsatt hvite , så ser ikke helt hvorfor jeg skal bruke tid av livet mitt på noe som for meg er så unødvendig. Kan heller bruke de minuttene på å kose med babyen min! (og da mener jeg så klart bikkja!!)

Da har du muligens blitt lurt av de du kjøpte "nye" blå t- skjorter og håndduker av, eller så er du muligens fargeblind uten å være klar over det. Det som på magisk vis skjer om JEG blander er at hvite håndduker blir gusjegrå, eller lett rosa... Da er det kun klorin som funker... Men kanskje du har en magisk vaskemaskin? Eller blenda?

Nei har ingen magisk vaskemaskin tror jeg.. En av de rimligste fra ELkjøp , uten at jeg gidder å gå å sjekke merket.

Kan jo legge til at jeg ikke putter en knæsj rosa/blå/grønn etc klut eller sokk sammen med en pen hvit bluse. Såpass sorterer jeg.

Men putter vanlige hvite tskjorter, sokker, håndkler, sammen med tskjorter , bukser topper osv i alle farger.. Og alt det hvite, holder seg hvitt.. Bruker FirstPrice sitt vaskepulver. Kanskje det er det som er magisk?

Skrevet

Har en på badet.

På vaskerommet sorterer jeg: 1: hvitt 60-90 grader (truser, sengetøy og hådklær),2:farget/sort 60 grader(mannens undertøy, svarte sokker og treningstskjorter) 3: lyst tøy 40 grader, 4: mørke klær 40 grader (bla dongeri, svarte og røde klær. 5: ull, 6: hvite skjorter og annet hvitt pent tøy. 7: duker og div som ikke passer i en annen kurv:)

Jadda.... Ble 8 det.

Skrevet

Vi har 6 forskjellige på vaskerommet og jeg skulle gjerne hatt to til. Vi har lys og mørk 40 og 60, ull og treningstøy. Skulle gjerne hatt en til rødt og en til div i tillegg, men jeg har alt for mye på vaskerommet allerede og har på ingen måte plass til det.

Anonym poster: ad4bd0b65f4a742561d047fae4ea8fef

Skrevet

Det var da også noe å henge seg opp i ??

Jeg har 4 kurver og ville ikke vært foruten de. Hater å sortere før hver vask, for uansett hvor fort det går så går det MYE fortere å ikle sortere før hver vask. Dessuten takler jeg ikke tanken på å sortere skittent undertøy og sure arbeidssokker hver gang jeg skal vaske klær. Jeg tar en "neve" med klær fra en vilkårlig kurv, setter på maskina og tar livet med ro ;)

Anonym poster: 1d09a99fa6b7fe305404a6df47d8195b

Skrevet

Jeg har bare 3 nå, men ideelt sett hadde jeg hatt 8. Liker å sortere etterhvert som det legges i lurvene, da et det enkelt å se når jeg har en full maskin. Og så slipper jeg klær ut over gulvet når det må sortetes før vask.

Skrevet

Såklart har vi flere kurver. Er jo ikke slik at en skittenskurv når det er sortert er nok til å sette på vask i de ulike kategoriene. Kjører jo ikke 1/4 fulle maskiner. Sorterer i kurver i de ulike kategoriene og setter på maskiner når det er "nok" vask i hver enkelt kategori. Skulle en sortert rett ut av dunken hver gang må en jo sortere på nytt hver gang en skal sette på ei maskin da. Nei, greit å ha litt system, det sparer en for masse tid, og masse halvtomme maskiner.

Dessuten spares tøyet enormt ved å sortere litt mer enn mørkt og lyst liksom.

Anonym poster: e430df0f5b9f2bb9647a99f831305c4e

Gjest Julia1984
Skrevet

Vi har 7. To på vårt bad ( hvitt og kulørt), en på barnas bad, fire på vaskerommet.

Ull

Håndklær/sengetøy

Kulørt

Hvite skjorter/silke, annet

Stort hus, 350 kvm, fungerer fint

Skrevet

Vi har fire barn og sorterer i sånne stabledunker de har på ikea. Har 9 stykker, 3 i bredden og 3 i høyden. Tar forbausende lite plass. Sorterer jevnt og vaker ikke en maskin før dunken til den fargen er full.

Rød/rosa/lilla

Grønn/blå

Hvit

Ull

Sokker

Gul/grå/lys brun

Sengetøy

Håndklær

Svart

Liker at fargene på klærne holdes fin :)

Skrevet

Kommer jo an på hvilke "kurver" du mener da. For vi har en skittentøysdunk på badet. Men et elfa-stativ på vaskerommet. Likt som det vi har i klesskapet, er ca 60cm bredt og 180 høyt ca. Der får jeg sortert forskjellig vask fra 30-90graders og håndvask.

Utrolig praktisk, så slipper man å sette på halvfulle maskiner. Økonomisk blir det også!

Anonym poster: 24a9dec74e6a91936b5739987674e1fe

Skrevet

Jeg har 1. Har aldri falt meg inn at folk har mer enn det... Tror mine venner og familie bor i for små leiligheter:)

Sorterer før det går i vasken, aldri sett på dette som tidkrevende. Det som jeg derimot bruker tid på er den helsikes strykingen. Jeg er en "strykenazi" og takler ikke å gå i klær som ikke er nøye strøket.. Det hadde vært supert hvis det fantes en måte å gjøre stryking mer effektivt og mindre tidkrevende på.

Skrevet

Selvfølgelig! Min store ambisjon her i livet er jo at de hvite håndklærne holder seg hvite. Da kan man ikke blande dem i all slags mulig annet tøy!

Skrevet

Shit! folk må ha mye klær som kan ha de liggende i 8 kurver vaskerommet og fremdeles ha klær i skapet!

Vi har 1 (stor) skittentøysstamp på badet, sorterer før vask

farget for seg og lyst for seg. Det som ikke blir vasket der og da får ligge i en kurv til maskinen er ledig så vaskes det. Rødt har jeg i en liten kurv på vaskerommet og vaskes når den er full.

Har aldri skittne klær liggende på vaskerommet å stinke!

Men hadde hatt plass til ørti kurver eller hva det skulle være, men liker å ha klærene i skapet i steden for jeg da...

Forresten vasker for to bhg barn, jobber selv i bhg og mann med skittent yrke. Så en del klesvask har vi

Anonym poster: a5b396243efd84678f9637d539436932

Skrevet

1 på badet og 6 på vaskerommet. Har sånne dunker med lokk fra Ikea. Sånne med luke foran på lokket, og de kan stables i høyden.

Har sortert sånn:

Farget

Hvitt

Ull

Truser/sokker

Håndklær/sengetøy

Svart

Har forholdsvis stort vaskerom ;)

Anonym poster: 4107b6e4bc22c7a18de5501b0f890657

Skrevet

Vi har 3; 40, 60 og ull. Kunne vel hatt 2 til og delt opp i lys og mørk 40 og 60 hvis vi hadde hatt plass. Da hadde jeg bare trengt å kaste et blikk på dem for å se om det var nok til en maskin noe sted i stedet for å gå nøyere gjennom. Men det tar jo bare noen sekunder da. :P

Anonym poster: d25f1b0ac18f93aad6b75f4d18b5c98a

Skrevet

Det som SKREMMER meg med opplysningene dere som ikke opplyser om at dere kjører en 90graders vask i uka, er hvor mye bakterier dere må ha i vaskemaskinen! Det er anbefalt hvertfall en maskin i uka på 90grader bare for å bli kvitt bakterier.

Med kjøkkenkluter(som skal byttes med en ren klut hver dag), håndkler, truser, vaskekluter, osv fylles det fort opp til en hvit kokvask her i huset.

Skrevet

Det som SKREMMER meg med opplysningene dere som ikke opplyser om at dere kjører en 90graders vask i uka, er hvor mye bakterier dere må ha i vaskemaskinen! Det er anbefalt hvertfall en maskin i uka på 90grader bare for å bli kvitt bakterier.

Med kjøkkenkluter(som skal byttes med en ren klut hver dag), håndkler, truser, vaskekluter, osv fylles det fort opp til en hvit kokvask her i huset.

Hm mine truser er merket med 60 grader...

Skrevet

Lettskremt?

Nei, mest takknemmelig for at jeg vasker klærne mine selv og ikke dere. Tenk så grisete å bruke vaskekluter i ansiktet som har vasket rumper med bare en vask i mellomtiden på enten 40 eller 60 grader! Æsj!!

Skrevet

Hm mine truser er merket med 60 grader...

Alle våre truser/boksere er også merker med 60. Betyr ikke at de ikke tåler 90 fordi. Vasker alltid undertøy på 90 vi og det er vi begge opplært hjemmefra med å gjøre.

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvem har sagt at de vasker det på 40 grader og bruker det i ansiktet etterpå?

Slutt å bekymre deg eller tenk så mye på hva andre gjør. Det finnes laaangt verre ting folk gjør i hjemmene sine enn å vaske seg med klut

Skrevet

Har 1 skittentøyskurv og sorterer vasken når jeg setter den på. Jeg er nøye med å vaske klærene riktig for å bevare de pene så lenge som mulig.

Skrevet

Vi har bare en, og sorterer før vask. Ønsker meg 5 (hvit og kulørt 40 og 60, ull/annen finvask) men det har vi ikke plass til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...