Gå til innhold

Pugging av gloser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til hvordan best pugge gloser for en tredjeklassing...? Både han og jeg har add - så begge har litt konsentrasjonsproblemer...faren er mye borte i forbindelse med jobb så det blir mest at jeg må ta den biten....

Anonym poster: 5dc76f2b490216d59ff7539651c22a76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn knagger å henge det på. Slik som: What = hatt med w foran og en mindre t. Høres komplisert ut, men det var det eneste som funket for meg. Spill gjerne på bilder, husk på mannen med hatt. Da klarer ofte barn å huske at det var hatt med W minus en t. Prøv.

Anonym poster: 8bc2e38bc48310d9fc2abf6f35043107

Skrevet

Vi gjør det noen ganger med trappeløping.

Fasitten står oppe i 3. etasje. Jeg stiller spørsmålet i første. Galt svar medfører at jenta må løpe trappene opp for å se svaret og ned for å raportere. Feil svar og hun må opp igjen. Hvis hun derimot svarer riktig på første forsøk må jeg løpe.

Noen ganger blir det både slitsomt og morsomt.

Anonym poster: 247dc1641cec263c5f50b624749e2c67

Skrevet

Det finnes en app som heter Remember Me (hjerte-logo). Denne kan kanskje hjelpe?

Skrevet

For min del da jeg var liten hjalp det og konsentrere seg om en og en glose om gangen. Skrev de mange ganger etter hverandre og såg om jeg husket skrivemåte og betydning etterpå utenatt.

Etterpå hadde jeg små gloseprøver der jeg kontrollerte at jeg husket alle, husket jeg de ikke begynte jeg på nytt.

Anonym poster: 7c4d756d1def2c4407a0eb2669a6adc2

Skrevet

Vi har lastet ned appen pugge den har fungert for sønnen min.

Anonym poster: 777353b4d575111f8c9386a6cd51e1cf

Skrevet

Prøv glosetygger`n... husker ikke adr men vi bruker den på jobben (skolen 5. klasse) - søk på glosetyggern. Lykke til:)

Skrevet

Vi har stor suksess med ordkort. Skriver det norske ordet på en side og det engelske på den andre. Har en gutt på 10 år med dysleksi og mulig ADD (er under utredning) som har ca 12 gloser han må pugge hver eneste uke, og etter vi begynte med kortene får han som regel 19-23 av 24 poeng på gloseprøvene mot bare 5-7 tidligere.

Her leser gutten først gjennom kortene et par ganger, så legger vi de utover med det norske ordet opp og han sitter klar med blokk og blyant. Han velger selv hvilke ord han vil ta og skriver det så ned på engelsk før vi snur og ser om han har skrevet det riktig. Er det riktig legger vi det i "kan"-esken som nå er ganske full av kort og er det feil ser han nøye på det og legger det ned igjen fortsatt med det norske ordet opp.

Anonym poster: 45e0976237ab4cf76eb1313e3b7e87ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...