Gå til innhold

Legger dere klær i skittentøyskurven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Men har ikke dunk, men en veldig fin slik en "skittentøyveske" som jeg kjøpte på Skeidar. Den er med håndtak og lett bære ned på vaskerommet. Der sorterer jeg i 10 skuffer, slik at det er oversiktlig og lett å se hva en skal vaske først. Vil helst ha full maskin før jeg setter på.

Anonym poster: bbc89d9b6fb8af3de884e83340c1ace1

Slik ser den ut

http://www.skeidar.no/produkter/lisboa-skittentoy-bag

Anonym poster: bbc89d9b6fb8af3de884e83340c1ace1

Skrevet

Jeg har fire kurver, en mørkt, en lyst, en til kokvask og 60-grader og en til ull til ungene.

Blir ikke det fem? ;-)

Anonym poster: 2b08a8e305a9ffdfd93305fec26da6fd

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Nei, jeg legger de på taket. Praktisk....

Skrevet

Vi har kurver på badene, de tømmes og sorteres på vaskerommet.

Skrevet

Her legges alt på vaskerommet ja. Utenom en kurv med skittentøy så mannen og jeg har på rommet. Denne bæres ned når den er full. Ingenting blir liggende på gulv etc.

Har slike ikea hyller så man drar ut, her prøver jeg å sortere sånn halveis. En kurs med ull, en stor med 60grader osv osv

Anonym poster: cfc258c8a594cdcecebca56063f3b6a7

Skrevet

Ja, selvfølgelig:)

Da får jeg jo god oversikt over hva som må vaskes også:)

..men har en mann som til tider tror at klesvasken tryller seg fra soveromsgulvet til skittentøyskurven av seg selv, det er irriterende!:) har nok annet å gjøre i huset om jeg ikke skal lete etter klesvask:)

Skrevet

Har små barn som ikkje sorterar kleda sine sjølv enno. På badet har me ein dunk til handukar, sengetøy og undertøy, og ein annan dunk til det andre. Undertøydunken tek begge seg av å vaske, medan eg må ta den andre dunken ned på vaskerommet og sortere i lyst, mørkt og ull. Mannen evnar verkeleg ikkje å skilje ull frå bomull ol, så då må det bli slik. Når tøyet er ferdig sortert er det fritt fram å setje på vaskemaskina ;)

(i eit hjørne mellom senga vår og veggen, innerst under skråtaket, er det ein egen oppsamlingsplass for mannen sine sokkar. Dei få gangane eg nærmar meg i dagslys er det for å skubbe haugen til side så eg får vaska under den, men ellers prøver eg å late som den ikkje eksisterar)

Skrevet

Jeg har en tøykurv oppe, en i kjelleren, og en herlig mann som både sorterer og vasker alt tøyet. ;)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ja, men enn så lenge har vi kun en kurv, så jeg føler den er noe bortkastet, hadde gjort samme nytta å legge det i en haug på badet :-p Drømmer om stort bad eller eget vaskerom hvor jeg kan ha god sortering ja......

Skrevet (endret)

Ja, har 4 stykker for meg og min datter. En er på soverommet, veldig praktisk fant jeg ut. Tre er på badet. Har en papirpose jeg legger alt skittent ulltøy for å gjøre ting enda enklere.

Edit: Glemte at vi har en kurv oppå maskinen for sokker. Det er også superpraktisk, da kan vi vaske alle sokkene samlet eller sammen med annet tøy. Likevel blir sokkene altfor ofte single, men men..

Helt ubevisst har jeg også begynt å sortere rosa klær i en kurv, mørke klær i en annen og hvitt tøy i en. Sengetøy vaskes som regel med en gang de blir skitten, de tar opp så mye plass og vi har ikke så mange sett.

Men har faktisk også bodd i hus med vaskekjeller. Der brukte vi bare å kaste klær ned trappa. Veldig praktisk det også, jeg brukte å sortere klærne i forskjellige hauger på gulvet. Hadde jeg hatt vaskekjeller her, så ville jeg neppe sortert slik jeg gjør nå.

Endret av stearin
Skrevet

Vi har en skittentøysdunk på badet.

I vaskekjelleren har vi seks "sortera" fra ikea stablet i høyden ved siden av vaskemaskinen og tørketrommelen. Vi sorterer alt fra skittentøysdunken over dit, og en full dunk er en full maskin. Veldig greit!

Anonym poster: a0f20088031cc4f42d15f12161f6afea

Skrevet

Jeg har fire kurver, en mørkt, en lyst, en til kokvask og 60-grader og en til ull til ungene.

Blir ikke det fem? ;-)

Anonym poster: 2b08a8e305a9ffdfd93305fec26da6fd

Nei, kok- og 60 er i samme kurv.

Skrevet

Ja. Har badet i 2 etg og vaskerom i kjelleren.

Anonym poster: 17b4f72e7f348d0298e95183369fd013

Skrevet

Vi har 1 felles kurv på badet som bæres ned og sorteres i kjelleren når den er full. I kjelleren har vi 2 Ikea-hyller med tilsammen 9 forskjellige dunker i.

Lys 40

Mørk 40

Lys 60

Mørk 60

Hvit 40

Hvit 60

Kokvask

Ull

Håndvask/spesial

1 slik dunk fyller akkurat 1 maskin, så er enkelt å holde styr på.

Vi har imildertid klarlagt for en sjakt som går fra badet og ned til et rom utenfor vaskerommet. Da blir vi kvitt dunken på badet :)

Nesten samme system som oss. Det er så praktisk og tidsbesparende :)

Skrevet

Vi har vaskerom i underetasjen og 2 etasje er hovedetasjen så her har vi en stor kurv på badet i 2 etasje som vi har skittentøy i.. Vasker 2 maskiner om dagen her så den er sjelden full siden jeg er nedenom vaskerommet noen ganger daglig, men hadde ikke orket å ha skittentøy flytende rundt 2 etasje og ihvertfall ikke nederst i trappa, selv om det kanskje hadde vært enkelt å bare hive alt ned trappen..

Skrevet

Jeg synes det er praktisk og tidbesparende å slenge klærne ned trappa jeg da. Slipper å gå ned i vaskekjelleren mange ganger om dagen for å sortere klærne i bokser. Like greit å sortere mens man faktisk vasker synes jeg :) Bare kjipt om gjester åpner døra til kjelleren og titter ned :P

Anonym poster: 130f994c5355728515a762a6b98cdbf7

Skrevet

Har vaskerom, men klærne legges i kurv før de kommer dit. Sorterer på vaskerommet.

Anonym poster: b2b29bcb507e44a88b896b5912b82d86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...