Gå til innhold

Hvor opptatt er deres 3-åringer av rollelek?

Anbefalte innlegg

Min datter på 3 år og 3 mnd har de siste mnd vært intenst opptatt av rollelek... holder nesten på å bli sprø... hehe... hun skal leke at hun er en aller annen figur HELE tiden og vi må pent spille med (dvs være en figur som hun foreslår). Hun har stor glede av det... men jeg blir litt lei av og til... hehe. Lurer på om andre sine 3-åringer er likedan eller om hun er et særtilfelle.. hehe :)

Fortsetter under...

Puh, ja, det lyder kjent! Jeg har også vært brannmann Elvis, Wenche og diverse andre. Dessuten må jeg til tider gi stemme og sjel til 6 dinosaurer. Og nåde meg om jeg glemmer meg ;-) Akkurat nå har vi hatt litt pause fra det, og det er deilig, hehe. 4 år.

Her i huset har vi dyr nok til en hel zoo:

3-åringen er helst katt, men kan også opptre som krokodille, løve, tiger, mus, elefant, bjørn, hund, fugl m.fl. i løpet av dagen. Han elsker når en av oss orker å spille med.

Ellers leker han også familieleker sammen med storesøster men da er det nok mest henne som tar styringen og han må som regel være babyen eller mammaen. ;)

Veldig opptatt. Har i grunnen vært det siden hun var 2 år, men så har hun eldre søsken også da, så det hjelper nok på. Hun og broren på 5 år kan leke hund eller mor, far og barn i evigheter. Spesielt er de glad i å leke hund, enten mamma/pappa-hun og valp, eller hund-eier, og bygger seg da hundehus med sofaputer og kryper rundt på alle fire og bjeffer og svarer ikke på tiltale fra oss voksne med mindre vi kaller dem "hunden"

Å jada. Ofte leker hun meg. Hører hun sier ting som jeg har sagt når hun leker med lekene sine. "Du må holde hånda det er glatt!" osv. Vittig i grunn. Kjøkken leker hun ofte med og lager middag og kaker til meg og kakao osv. Heldigvis slipper jeg å være en figur i brannmann Sam ;)

Eller hun liker baby og skal ligge i fanget, eller er løve/pus/hund og lager de lyder.

Annonse

• 3 uker senere...

Hei, mitt navn er Kelly/Langemann og min sønn er Handy Manny/Kaptein Sabeltann. 3,5 år, og har har vært opptatt av rollelek lenge nå.

Han sitter gjerne med bestikket sitt og leker med de mens han venter på maten, og at de snakker sammen.

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nå begynner jeg egentlig å lure på om det er min som er litt sær :P Har en gutt på 3 1/2 år som ikke er noe interessert i rollelek :P

min sønn på 3 1/2 er heller ikke noe interessert i rollelek. Bil for alle penga. eneste som gjelder.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...