Gå til innhold

Regner en DPO fra en fikk eggløsningssprøyten, eller fra dagen etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner en DPO fra en fikk eggløsningssprøyten, eller fra dagen etter? Fikk EL sprøyten forrige tirsdag,- er jeg da 9dpo i dag (torsdag) eller 8 dpo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentilg aldri tenkt på dpo når jeg har inseminert, men jeg vil tro eggløsningsdagen er den dagen du ble inseminert, og så blir dpo 1 dagen etter.

Hvis du satte sprøyten en tirsdag, vil jeg tro den ikke vil gi utslag på graviditetstest i morgen. Egentlig tror jeg ikke den vil gi utslag i dag heller, tror det er de færreste den sitter i i ti dager. Jeg testet ihvertfall og fikk blendahvite tester dag ni og ti etter at jeg satt den.

Skrevet (endret)

Så jeg er da 8 DPO i dag (el sprøyte forrige tirsdag og insem. forrige onsdag)? Testet positivt på graviditetstesten fram til dag 5 etter insem, deretter negativ, så EL sprøyten er helt ute nå. Er det for tidlig å begynne den ordentlige testingen i morgen kanskje da hvis jeg bare er 9 dop?

Endret av Stella&My(snart 4?)
Skrevet

Spennende (og slitsomme) dager denne testeperioden!

Selv har jeg alltid begynt å teste tidlig (7-8 dpo), jeg pleier å svi av en del billigtester. Det er noen som får positiv test så tidlig når de er gravide, mens hos de fleste slår den ikke ut før litt senere.

Lykke til, håper det lykkes for deg denne gang :-)

Skrevet (endret)

Spennende (og slitsomme) dager denne testeperioden!

Selv har jeg alltid begynt å teste tidlig (7-8 dpo), jeg pleier å svi av en del billigtester. Det er noen som får positiv test så tidlig når de er gravide, mens hos de fleste slår den ikke ut før litt senere.

Lykke til, håper det lykkes for deg denne gang :-)

Tusen takk:) Ja de 14 dagene etter insem. er seige! Har du vært gravid og når testet du evt positivt mtp at du begynte å teste tildig? Venter med å begynne testingen til i morgen:)

Endret av Stella&My(snart 4?)
Skrevet

Hei!

Jeg hører ikke til her, men snikleser litt;-)

Jeg fikk svaaaakt pos test på rugedag 8 etter forrige IVF, ble sterkere for hver dag.

Kommer til å teste fra dag 8 nå også, som er på onsdag.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg hører ikke til her, men snikleser litt;-)

Jeg fikk svaaaakt pos test på rugedag 8 etter forrige IVF, ble sterkere for hver dag.

Kommer til å teste fra dag 8 nå også, som er på onsdag.

Lykke til!

Å så spennende:) Lykke til! Ved IVF er vel befruktningen alt skjedd vil jeg tro, så rugedag 8 for deg tilsvarer ca dag 9 dpo for meg som bare har satt vanlig insem? Veldig fristet til å svi av en test nå altså;-)

Skrevet

Ja, den har jo det, så du har nok rett.

Dag 8 og 9 er jo uansett veldig tidlig. Jeg tenker at om jeg tester negativt på dag 8 så er det kanskje for tidlig. Man klamrer seg fast til håpet.....hehe.

Svi av en test, svi av en test:-))))

Skrevet

Jeg testet positivt på RD10 (IVF), men det er jo 12 dpo, for befruktningen skjer på samme dag som egguttaket.

Lykke til med testing i helga :)

Skrevet

Har du ikke testet enda??

Skrevet

Har du ikke testet enda??

Tok en test i dag som var negativ:( IKM på tordag, så det klaffet nok ikke denne mnd:(

Skrevet

Det kan jo være for tidlig. Satser på det.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...