stearin Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Har fått lånt meg en gitar nå (langtidslån av mamma siden hun ikke spiller selv ) og et hefte. Det virker ganske himla vanskelig, og har i kveld kun øvd på grep og å stemme gitaren litt. Noe lengre strakk ikke tålmodigheten til. Noen som har gode råd å komme med? Gode nettsider å lære å spille gitar på? Filmer? Jeg er som sagt helt blank, og vil lære å spille gitar. Har bladd litt i heftet jeg fikk av min mor, men den forklarte ikke grundig nok og jeg forsto ikke stort for å være helt ærlig. Kan noen prøve å lære meg litt om gitarverden for nybegynnere? Noen som har lært seg å spille det som voksen, og tok det lang tid før det satt litt inne?
BikkjeBisk Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Dra til ei musikksjappe så spør du etter et hefte for nybegynnere Vanskelig i starten siden man må bruke venstrehånda på en måte som man aldri har gjort før. Men når du endelig begynner å få svongen på det er det kjempemorsomt!
Mikkemafian Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Jeg begynte med å lære meg enkle grep og sanger som jeg kunne synge med bare de grepene. Så når jeg hadde spilt de en million ganger, gikk jeg videre til litt vanskeligere ting. Jeg begynte å lære meg selv når jeg var 13 år. Nå, 20 år senere, kan jeg de fleste grepene og spiller lett etter besifring... Det er bare å bruke tid så kommer det:) Barnesanger er som oftes fine å starte med, for mange av dem inneholder bare 2 grep..
stearin Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2013 Takk for svar Sjekket også litt filmer på youtube, var visst masse kunnskap å hente der. Skal prøve å øve litt hver dag, da sitter det kanskje etterhvert
Fae Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Jeg begynte med 3-grepssanger som jeg likte og kunne synge med til. Type; Am D E Em C G akkorder. Ikke noe mer avansert enn det. Jo mer man spiller desto bedre blir man. For meg var det lettere å presse meg selv rett på sangene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå