Gå til innhold

Hjertebank og følelse av å bli kvalt :(

Anbefalte innlegg

Hatt 3 episoder i dag hvor jeg ligger på sida i senga og hjertet plutselig slår ujevnt og jeg føler jeg skal bli kvalt eller drukner. Reiser meg opp og da gir det seg. Ekkelt... Noen som har opplevt lignende eller vet hva dette kan være? Fått time til lege i morgen....

Fortsetter under...

Er det når du ligger på ryggen at det skjer? Hvor langt er du på vei? Jeg pleier å få det sånn etter hvert når jeg er gravid, det heter vena cava- syndrom, og kommer av at det blir trykk på hovedpulsåren. Jeg må alltid ligge på siden eller sitte helt oppreist for å unngå det.

Ja ligger helt på siden... Er 27 uker på vei og egentlig liten (kun opp 1 kg sålangt). Så skjønner ikke at det kan være noe som presser på når jeg i tillegg ligger på venstre side som skal være bra for både meg og babyen...

Annonse

Gjest Trulte med to små

Huff det høres skikkelig ekkelt ut og jeg føler med deg!

Jeg har ikke opplevd akkurat dette, men hadde et angstanfall for en tid tilbake siden da jeg våknet om natten og plutselig ble så redd for å ikke få puste. Har astma, men det var ikke astmaanfall men heller tanken på å ikke få puste som skremte meg. :(

Jeg er også gravid og har hatt hjertebank av og til, men dette hadde jeg også før jeg ble gravid.

Uansett så er det godt du får sjekket dette for det er vondt å ha det slik.

Lykke til!

Hei. Jeg er ikke lenger enn uke 15, men jeg har hatt den kvelningsformemmelsen lenge.

Nevnte det for legen, og han mente det kunne være jernmangel, så jeg skal gå noen uker på jern og vitamintilskudd.

Har ikke kjent noe til hjertebank da.

Jeg har hatt det sånn siden begynnelsen av graviditeten. Hvilepulsen min ligger på godt over 100. Helt forferdelig følelse! Må ta pauser i trappen på 13 trinn for å gispe i meg litt luft. Håper det går over snart!

Titter innom fra 3. trimester. Har hatt ujevn hjerterytme i 3 mnd nå. Utrolig ubehagelig... Er som hjertet stopper opp helt og vibrerer og så må ta igjen slagene rett etterpå med ekstra kraftige slag. Er såpass at jeg hoster av det iblant. Har slitt med sånn 'hoppehjerte' i kortere perioder før og, men nå virker det som det har satt seg kronisk, mens jeg er gravid. Har vært hos hjertelege og blitt sjekka, men de fant ikke noe feil på hjertet. Har generelt høy hvilepuls også. Ligger på rundt 90. Men blodtrykket er lavt iallefall..

Da har jeg vært hos legen. Normalt blodtrykk og puls. Ul viser at babyen har det bra og han har normal hjerterytme.

Jordmor sa at det var svært vanlig med episoder med hjerterytmeforstyrrelser under graviditet, særlig når livmoren presser seg oppover ettersom babyen vokser. Det er veldig ubehagelig men ufarlig :)

Jeg har hatt det sånn siden begynnelsen av graviditeten. Hvilepulsen min ligger på godt over 100. Helt forferdelig følelse! Må ta pauser i trappen på 13 trinn for å gispe i meg litt luft. Håper det går over snart!

Sliter med nøyaktig samme problem!Utrolig kjipt!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...