mars :-) Skrevet 27. februar 2013 #1 Del Skrevet 27. februar 2013 Etter nok en nedtur(nr 5), lurer jeg på om det er noen som har hatt lange regimer og ikke lykkes, for så å lykkes på kort regime..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
monika70 Skrevet 27. februar 2013 #2 Del Skrevet 27. februar 2013 Hei! På mitt aller første forsøk med langt regime, ble jeg gravid og fikk en jente. Deretter fulgte 3 to lange forsøk til og et par fryseforsøk, og et mislykket kort regime forsøk. Så på dette siste forsøket som også var kort regime, fikk jeg så mange egg, 18stk og 4 på frys. Denne gangen har jeg fått positiv test! Så det er verdt et forsøk! -må også si at det var utrolig deilig å slippe nesesprayen, og så kortet det ned tiden på forsøket! Jeg ville ihvertfall luftet det for legen om ikke det var verdt å forsøke kort regime. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145103584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 27. februar 2013 Hei! På mitt aller første forsøk med langt regime, ble jeg gravid og fikk en jente. Deretter fulgte 3 to lange forsøk til og et par fryseforsøk, og et mislykket kort regime forsøk. Så på dette siste forsøket som også var kort regime, fikk jeg så mange egg, 18stk og 4 på frys. Denne gangen har jeg fått positiv test! Så det er verdt et forsøk! -må også si at det var utrolig deilig å slippe nesesprayen, og så kortet det ned tiden på forsøket! Jeg ville ihvertfall luftet det for legen om ikke det var verdt å forsøke kort regime. Lykke til! Takk for svar Skal lufte det i morgen, vi skal til samtale da... De er denne sprayen som gjør meg helt susete, blir sykmeldt hver gang. Fikk du mange egg på de foregående korte og lange regimene også.. Er redd for at jeg ikke får noen egg å befrukte, ved kort regime... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145103730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monika70 Skrevet 27. februar 2013 #4 Del Skrevet 27. februar 2013 Jeg har aldri fått så mange som den siste gangen nå! (men det er kanskje unntaket at det blir såå mange egg ved kort regime?) Ved tidligere uttak har det blitt omtrent 10-12 egg, hvor det har vært litt opp og ned med antall egg som ble befruktet. Fått 3-4 på frys kun en gang tidligere på langt regime. ellers satt inn to gode egg hver gang. For min del, har det i hvertfall vært best med kort:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145103995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 27. februar 2013 Jeg har aldri fått så mange som den siste gangen nå! (men det er kanskje unntaket at det blir såå mange egg ved kort regime?) Ved tidligere uttak har det blitt omtrent 10-12 egg, hvor det har vært litt opp og ned med antall egg som ble befruktet. Fått 3-4 på frys kun en gang tidligere på langt regime. ellers satt inn to gode egg hver gang. For min del, har det i hvertfall vært best med kort:-) ja, men så godt å høre.. da skal jeg forhøre meg om det i morgen.... Så gjelder det jo å få disse eggene befruktet også... Gratulerer med positiv test :)Hvor langt er du på vei? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145104644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monika70 Skrevet 27. februar 2013 #6 Del Skrevet 27. februar 2013 Takk for det! Skal ta bp i morgen, så det er helt nytt.. :-0 Men må jo være lov å være optimist;-) -vet jo at noen statistikker taler litt for forhøyete risikoer for sa, da jeg er over 40.. men krysser fingre likevel! Satte inn hele 3 egg, så jeg er spent på hcg imorgen. Ser du også har spurt om det med innsett av to egg.. I mitt første ivf fikk jeg satt inn to egg, men fikk bare ett barn for det. Så jeg regner heller ikke med at det nødvendigvis må bli flere nå heller. Men det med å sette inn to, øker sjansen littegrann for å lykkes - sier nå min lege! -ja, mener du bør ta en prat om det med kort regime med legen, evt hva med andre medikamenter?? Selv har jeg brukt Menopur alle gangene, kort eller langt.. lykke til imorgen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145104889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 28. februar 2013 Takk for det! Skal ta bp i morgen, så det er helt nytt.. :-0 Men må jo være lov å være optimist;-) -vet jo at noen statistikker taler litt for forhøyete risikoer for sa, da jeg er over 40.. men krysser fingre likevel! Satte inn hele 3 egg, så jeg er spent på hcg imorgen. Ser du også har spurt om det med innsett av to egg.. I mitt første ivf fikk jeg satt inn to egg, men fikk bare ett barn for det. Så jeg regner heller ikke med at det nødvendigvis må bli flere nå heller. Men det med å sette inn to, øker sjansen littegrann for å lykkes - sier nå min lege! -ja, mener du bør ta en prat om det med kort regime med legen, evt hva med andre medikamenter?? Selv har jeg brukt Menopur alle gangene, kort eller langt.. lykke til imorgen! Så spennende med blodprøve... Fått noe svar på hcg da?? 3 egg inn ja, det er jo bra.. Setter du inn i Norge? Jeg får kort regime neste gang, han var superhyggelig, han legen vi var hos.. Og fortsatt optimist, etter 5 forsøk. Men så har jeg blitt gravid ved to av de, men mistet Så da blir det vel kun sprøyter da??? Skal bli så digg!! Kanskje jeg klarer å holde meg i jobb også Vet du hva Amh står for? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145107305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dincene Skrevet 28. februar 2013 #8 Del Skrevet 28. februar 2013 amh står for eggreservene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145107326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 28. februar 2013 amh står for eggreservene å takk:) da er det positivt med en høy amh da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145107335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monika70 Skrevet 28. februar 2013 #10 Del Skrevet 28. februar 2013 Takk for det! Skal ta bp i morgen, så det er helt nytt.. :-0 Men må jo være lov å være optimist;-) -vet jo at noen statistikker taler litt for forhøyete risikoer for sa, da jeg er over 40.. men krysser fingre likevel! Satte inn hele 3 egg, så jeg er spent på hcg imorgen. Ser du også har spurt om det med innsett av to egg.. I mitt første ivf fikk jeg satt inn to egg, men fikk bare ett barn for det. Så jeg regner heller ikke med at det nødvendigvis må bli flere nå heller. Men det med å sette inn to, øker sjansen littegrann for å lykkes - sier nå min lege! -ja, mener du bør ta en prat om det med kort regime med legen, evt hva med andre medikamenter?? Selv har jeg brukt Menopur alle gangene, kort eller langt.. lykke til imorgen! Så spennende med blodprøve... Fått noe svar på hcg da?? 3 egg inn ja, det er jo bra.. Setter du inn i Norge? Jeg får kort regime neste gang, han var superhyggelig, han legen vi var hos.. Og fortsatt optimist, etter 5 forsøk. Men så har jeg blitt gravid ved to av de, men mistet Så da blir det vel kun sprøyter da??? Skal bli så digg!! Kanskje jeg klarer å holde meg i jobb også Vet du hva Amh står for? Klem Hei igjen! Ja, hcg var på 261, så da er det nok ikke tre ihvertfall, he-he!! Men gode tall til å være en, men i grenseland for to.. Ja satt inn tre her i norge! Jeg vet liksom ikke helt hvilken dag jeg skal regne ut at jeg er på ved slike målinger og tabeller.. Skal man regne ut fra eggløsningssprøyta ble satt, eggene ble tatt ut eller når de ble satt inn..? Uansett, som sagt - de på klinikken sa det var gode tall, og kunne godt være to som en! Tror det er en, så får det være en overraskelse om det skulle være flere;-) Skal på tidlig ul om 3 uker, så da får jeg sikkert vite det da! Spennende med kort regime, det vil du helt klart merke! Ja, da blir det rett på sprøyter straks mensen er på plass omtrent! Det er en ny verden uten sprayen, synes nå jeg da! Blir spennende tider for deg framover! Når tror du at du er igang? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145107501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 28. februar 2013 Takk for det! Skal ta bp i morgen, så det er helt nytt.. :-0 Men må jo være lov å være optimist;-) -vet jo at noen statistikker taler litt for forhøyete risikoer for sa, da jeg er over 40.. men krysser fingre likevel! Satte inn hele 3 egg, så jeg er spent på hcg imorgen. Ser du også har spurt om det med innsett av to egg.. I mitt første ivf fikk jeg satt inn to egg, men fikk bare ett barn for det. Så jeg regner heller ikke med at det nødvendigvis må bli flere nå heller. Men det med å sette inn to, øker sjansen littegrann for å lykkes - sier nå min lege! -ja, mener du bør ta en prat om det med kort regime med legen, evt hva med andre medikamenter?? Selv har jeg brukt Menopur alle gangene, kort eller langt.. lykke til imorgen! Så spennende med blodprøve... Fått noe svar på hcg da?? 3 egg inn ja, det er jo bra.. Setter du inn i Norge? Jeg får kort regime neste gang, han var superhyggelig, han legen vi var hos.. Og fortsatt optimist, etter 5 forsøk. Men så har jeg blitt gravid ved to av de, men mistet Så da blir det vel kun sprøyter da??? Skal bli så digg!! Kanskje jeg klarer å holde meg i jobb også Vet du hva Amh står for? Klem Hei igjen! Ja, hcg var på 261, så da er det nok ikke tre ihvertfall, he-he!! Men gode tall til å være en, men i grenseland for to.. Ja satt inn tre her i norge! Jeg vet liksom ikke helt hvilken dag jeg skal regne ut at jeg er på ved slike målinger og tabeller.. Skal man regne ut fra eggløsningssprøyta ble satt, eggene ble tatt ut eller når de ble satt inn..? Uansett, som sagt - de på klinikken sa det var gode tall, og kunne godt være to som en! Tror det er en, så får det være en overraskelse om det skulle være flere;-) Skal på tidlig ul om 3 uker, så da får jeg sikkert vite det da! Spennende med kort regime, det vil du helt klart merke! Ja, da blir det rett på sprøyter straks mensen er på plass omtrent! Det er en ny verden uten sprayen, synes nå jeg da! Blir spennende tider for deg framover! Når tror du at du er igang? ÅÅÅ gratulerer!!! Så gøy Det er fine tall ja Jeg hadde hcg på 351 den gangen jeg ble gravid på frys forsøk, det var bare en.. Men uansett, en er bedre enn ingen Og to er også det hihi... Jeg regner fra befruktning jeg. Altså dagen etter uttak. Er jo da eggene blir befruktet.. Hært at dette er riktig, og lettere i fht siste mens... Skal egentlig ringe inn når mens kommer, men det kan jo være når som helst, og jeg har så uregelmessig syklus... Mulig den kommer til riktig tid, vet jo når jeg har hatt eggl... men pga hormoner kan det jo ta litt tid... Så jeg ringer inn i morgen jeg Får nok et forsøk i mai/juni.. sikkert greit meg juni, siden mai har så mange helligdager.. vet ikke om de har "oppe" da jeg?? er på riksen... Du da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145107532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monika70 Skrevet 28. februar 2013 #12 Del Skrevet 28. februar 2013 Takk for det! Skal ta bp i morgen, så det er helt nytt.. :-0 Men må jo være lov å være optimist;-) -vet jo at noen statistikker taler litt for forhøyete risikoer for sa, da jeg er over 40.. men krysser fingre likevel! Satte inn hele 3 egg, så jeg er spent på hcg imorgen. Ser du også har spurt om det med innsett av to egg.. I mitt første ivf fikk jeg satt inn to egg, men fikk bare ett barn for det. Så jeg regner heller ikke med at det nødvendigvis må bli flere nå heller. Men det med å sette inn to, øker sjansen littegrann for å lykkes - sier nå min lege! -ja, mener du bør ta en prat om det med kort regime med legen, evt hva med andre medikamenter?? Selv har jeg brukt Menopur alle gangene, kort eller langt.. lykke til imorgen! Så spennende med blodprøve... Fått noe svar på hcg da?? 3 egg inn ja, det er jo bra.. Setter du inn i Norge? Jeg får kort regime neste gang, han var superhyggelig, han legen vi var hos.. Og fortsatt optimist, etter 5 forsøk. Men så har jeg blitt gravid ved to av de, men mistet Så da blir det vel kun sprøyter da??? Skal bli så digg!! Kanskje jeg klarer å holde meg i jobb også Vet du hva Amh står for? Klem Hei igjen! Ja, hcg var på 261, så da er det nok ikke tre ihvertfall, he-he!! Men gode tall til å være en, men i grenseland for to.. Ja satt inn tre her i norge! Jeg vet liksom ikke helt hvilken dag jeg skal regne ut at jeg er på ved slike målinger og tabeller.. Skal man regne ut fra eggløsningssprøyta ble satt, eggene ble tatt ut eller når de ble satt inn..? Uansett, som sagt - de på klinikken sa det var gode tall, og kunne godt være to som en! Tror det er en, så får det være en overraskelse om det skulle være flere;-) Skal på tidlig ul om 3 uker, så da får jeg sikkert vite det da! Spennende med kort regime, det vil du helt klart merke! Ja, da blir det rett på sprøyter straks mensen er på plass omtrent! Det er en ny verden uten sprayen, synes nå jeg da! Blir spennende tider for deg framover! Når tror du at du er igang? ÅÅÅ gratulerer!!! Så gøy Det er fine tall ja Jeg hadde hcg på 351 den gangen jeg ble gravid på frys forsøk, det var bare en.. Men uansett, en er bedre enn ingen Og to er også det hihi... Jeg regner fra befruktning jeg. Altså dagen etter uttak. Er jo da eggene blir befruktet.. Hært at dette er riktig, og lettere i fht siste mens... Skal egentlig ringe inn når mens kommer, men det kan jo være når som helst, og jeg har så uregelmessig syklus... Mulig den kommer til riktig tid, vet jo når jeg har hatt eggl... men pga hormoner kan det jo ta litt tid... Så jeg ringer inn i morgen jeg Får nok et forsøk i mai/juni.. sikkert greit meg juni, siden mai har så mange helligdager.. vet ikke om de har "oppe" da jeg?? er på riksen... Du da? Jeg vet ikke helt der med helligdager og slikt.. Men tror de ofte har "vakt" på disse dagene, for det er ikke lett å styre unna helt vil jeg tro. Men så kommer det jo også litt an på når de tar sommerferien også..? så det må sikkert ikke bli for sent i juni heller.. Ikke lett dette der.. -Jeg ville gått for første mulighet:-) Jeg holder til å Aleris, og har gode erfaringer derifra;-)), uansett faller jeg utenfor off når man er gammel.. Ja det blir spennende for deg å prøve noe nytt!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145107647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #13 Del Skrevet 28. februar 2013 Tror de har sommerstengt i juli og at man da må ta en test selv bare. er det som står i papirene. jepp, tar første mulighet Hvor mye koster det med medisiner og forsøk i privat? Jepp, det blir spennende, og kan ikke vente på å ikke ta spray.... hihi Ja det er vel noe med alder ja... har du hatt noen forsøk i det off??.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145107714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monika70 Skrevet 28. februar 2013 #14 Del Skrevet 28. februar 2013 Medisiner koster det samme som offentlig, får også dekket det over 15.000. Men selve forsøket koster 22-24 tusen. Første var dyrest. Så vi har lagt igjen noen kroner i vårt "barneprosjekt"! Men når det lykkes, er det verdt hver krone;-)) Har bare prøvd der.. ikke off. Vi fikk en datter på vårt aller første ivf forsøk for fire år siden- vil kanskje nesten kalle henne "nybegynnerflaks" -he,he!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145107790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #15 Del Skrevet 28. februar 2013 Medisiner koster det samme som offentlig, får også dekket det over 15.000. Men selve forsøket koster 22-24 tusen. Første var dyrest. Så vi har lagt igjen noen kroner i vårt "barneprosjekt"! Men når det lykkes, er det verdt hver krone;-)) Har bare prøvd der.. ikke off. Vi fikk en datter på vårt aller første ivf forsøk for fire år siden- vil kanskje nesten kalle henne "nybegynnerflaks" -he,he!! Hihi, det var jo også noe å kalle henne ja da koster det mye.. vi sparer og sparer for å ev kunne dra til danmark, hvis neste forsøk ikke går... Men, det skal det jo gjøre:) Og helt enig med deg, det er verdt hver krone!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024128-kort-vs-langt-regime/#findComment-145108320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå