Gå til innhold

Tannlege og amming HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal til tannlegen i morgen og jeg har tannlegeskrekk så jeg skal ta en tablett. Men det medikamentet han tenkte å bruke går over i melka ved amming.

Så jeg kan ikke amme det døgnet. Hva kan jeg gjør før, når jeg ikke har pumpe. Blir vel litt dumt å kjøpe bare pumpe av den grunn. Og man blir vel sliten av bruke hendene. Og hvordan skal oppbevare melka da feks eller må den kastes eller hva. HJELP!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144024121-tannlege-og-amming-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør på tryggmammamedisin.no om du kan amme når du tar medisinen! Du kan også be apotek/lege om å sjekke det samme på relis.no (eller du kan sjekke selv om du tror du klarer tolke det som står der, relis.no er skrevet for helsepersonell).

De aller fleste medisiner er forenlige med amming, og man bør IKKE stole på pakningsvedlegget da det er skrevet av produsenten. Som regel er advarslene skrevet uten forskningsbasert kunnskap om medisinen og amming (dvs at standardfrasen er at medisinen går over i melka og ikke kan kombineres med amming), i tillegg til at produsenten er redd for søksmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...