Gå til innhold

Noen som har fått innvilget ks pga fødselsangst i Fredrikstad?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ks med førstemann pga seteleie. Var på samtale med lege i fredrikstad og fikk innvilget ks pga angst,og skulle vente på dato for ks i posten.Det jeg fikk i posten var heller et avslag fra en nemnd om ks.Heldigvis for min del la han seg i seteleie.Men tanken på et nytt svangerskap med angst og krangling er ikke så hyggelig.Noen erfaringer fra Østfold her??

Fortsetter under...

Jeg fikk ks med førstemann pga seteleie. Var på samtale med lege i fredrikstad og fikk innvilget ks pga angst,og skulle vente på dato for ks i posten.Det jeg fikk i posten var heller et avslag fra en nemnd om ks.Heldigvis for min del la han seg i seteleie.Men tanken på et nytt svangerskap med angst og krangling er ikke så hyggelig.Noen erfaringer fra Østfold her??

Hei. Jeg hadde snitt for 5 år siden pga fødselsangst og morkaka i kronglete men ikke umulig posisjon. Men for meg ble angsten fo komplikasjoner og styr da så stor at jeg søkte om ks uansett. Og fikk dette. Nå har jeg fått invilget snitt igjen, etter en 10 min samtale på søf. Skal sies at jeg var alvorlig syk for 6 år siden, noe som er hoved bakgrunnen for min angst. Men det gikk gjennom denne gangen også så nå gleder jeg meg endelig til slutten. Gruet meg grusomt til samtalen men overlegen var super! Lykke til

Anonym poster: c5c4cb76a971c6d39c6a49b0f6f019b0

• 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Jeg kommer mest sannsynlig til å be om ks. Forrige fødsel gikk ikke bra, guttungen satt fast, masse komplikasjoner og leger som ikke visste hva de skulle gjøre så de spurte likesågodt bestemor om hva ho syns... Guttungen har fått epilepsi og kiss kidd som følge av fødselen. Pga dette er jeg veldig redd for å føde på SØF igjen... Tror dere forrige fødsel kan være grunn nok til å få ks?

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

jeg har snakket med jordmor, ho har sendt inn melding om at jeg vil ha samtale på sykehuset ang. ks. Aller helst vil jeg jo føde vanlig, og at fødselen starter av seg selv, men veldig redd for å bli satt i gang igjen, så det blir som sist...

• 1 måned senere...

Annonse

Ved tidlig UL nå nylig, sa jeg til legen at jeg ikke orket tanken på fødsel. Han sa at jeg ville få innvilget KS dersom jeg ønsket dette. Jeg kranglet litt frem og tilbake, da jeg har for meg at det ikke er så lett å få. Jeg fikk barn i 08 med planlagt KS pga fødselsangst. Da krevde det en samtaletime, der jeg fikk det godkjent samme dag, fikk brev to uker senere i posten. Jeg skal straks tilbake på ny UL og er fortsatt skeptisk til om jeg får KS denne gangen også, skal iallefall ha det skriftlig ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...