Gå til innhold

Jeg har vært i en STOR krangel med bhg til sønnen min.

Anbefalte innlegg

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet (endret)

Jada, tullete å legge det ut på facebook

De ansatte kan ikke være over alt til enhver tid

De ansatte kunne ikke vite at kragebeinet var knekt

MEN; det forandrer ikke det faktum at et lite barn har brukket kragebeinet "på deres vakt" og at et annet barn lå i 5 min uten å få hjelp (forresten enig i at ekskollegaen din burde hjulpet til og ikke bare stått og sett på), og på vegne av moren til dette barnet fikk du satt fokus på det ihvertfall.. Så LITT selvkritikk bør barnehagen ha, og det hjelper ihvertfall ikke med ansvarsfraskrivelse. Vi overlater jo tross alt barna våre til dem i troa om at de er trygge og blir "sett"..

Men jeg forstår ikke denne lynsjestemning, akkurat HVA skrev du egentlig? For hadde du bare uttrykt frustrasjonen din, så vil jeg tro barnehagen hadde forstått. Men om det er et brenn-i-helvete-innlegg så er det kanskje mer forståelig at de ihvertfall ønsker å snakke om det. Men men.. Lykke til og hold oss oppdaterte da?

Endret av Sommerfuggel i vinterland

Fortsetter under...

Skrevet

Vet dere hva, prøv å jobb i barnehage en stund før dere kritiserer.. Man klarer faktisk ikke å ha oppsyn med alle til enhver tid! - da hadde man ikke fått hatt en eneste samtale med noen av barna i løpet av dagen! I utetiden er man som regel også færre voksne på grunn av møter og oauseavvikling.

Når det er sagt er bhg en plass for lek, læring og utvikling - hvor mange av dere fotfølger barna deres 100% hjemme? Det blir de heller ikke i bhg..

Og ja, to ulykker kan skje på en og samme dag selv om akebakken er forsvarlig, og ja, det kan gå 5 min før man oppdager et barn hvis det ikke er høylytt skriking eller noen andre barn sier ifra.. Man kan ikke se alt og være overalt!

På den andre siden, hvis bhgen ikke så ulykken så må de si det til foreldrene! Det er faktisk viktig for foreldre/lege å vite at ingen vet hva som skjedde, da undersøker man sm regel barnet litt ekstra. Å oppdage et brudd kan være vanskelig hos barn, og de ansatte tok den beslutningen at det gikk bra med barnet selv ved litt ubehag, dette gjør de ansatte nesten hver dag, barn slår seg hele tiden, og at barnet ikke trengte lege ( da hadde de ringt med en gang og eventuelt selv kjørt barnet til lege), noen ganger vil den avgjørelsen være feil, men sånn er det!! Utifra sine opplysninger handlet de antageligvis riktig (hvis barnet ikke var helt seg selv bare, sånn blir de når de brygger på noe, furter, er lei seg osv osv osv.) man ringer ikke etter foreldrene på grunn av det, da ville de fleste fått gaaaanske hyppige oppringninger..

Men hvorfor bhg skal ha møte med deg? Den skjønner jeg ikke.

Det du må huske på er at du må snakke for ditt barn, ikke noen andres. Bhg har ikke lov å diskutere et annens barns akeulykke/situasjon med deg.

Anonym poster: 00ee35b077807b45357e993251fa2a5e

Skremmende at du ikke ville ringt om barnet ikke var seg selv. De kjenner barnet, og vet mest sannsynlig hvordan han reagerer når han er lei seg, sint og har vondt også. Når han ikke er seg selv, så betyr det også at han ikke er som han vanligvis er når han har slått seg.

Vi er sikker veldig mange her inne som på et eller annet tidspunkt har jobbet i barnehage. Men jeg snakker bare for meg selv når jeg sier at det er uholdbart å ikke si ifra. Men det SKJER!! De må ta ansvar for sine feil, slik som hi har gjort! Ikke gjøre det større enn det må være for å endre fokuset.

Skrevet

Ærlig talt. Du har levert skriftlig beklagelse til alle de ansatte. Hva mer kan de forlange? Du nevnte tydeligvis ingen navn i ditt raseriutbrudd på facebook, og i likhet med enhver bedrift/institusjon her i landet så må også barnehager finne seg i saklig og noen ganger usaklig kritikk av arbeidsplassen sin. Selv jobber jeg på Norges mest utskjelte sykehus (A-Hus), og dersom jeg skulle tatt meg personlig nær av enhver usaklig kritikk rettet mot min arbeidsplass så hadde jeg vært innlagt med psykiatrisk sammenbrudd for lenge siden.

Det er noe med at som profesjonell må man faktisk holde hodet kaldt og ikke bidra til å forlenge eller forverre en tilsynelatende uheldig situasjon. I dette tilfellet er du en bruker, og de som profesjonelle har hovedansvaret for å få tilbake et hyggelig samarbeid med deg. Hvertfall når du faktisk har lagt deg flat og beklaget deg skriftlig til alle, da har du virkelig strukket deg langt! Med tanke på at de ikke engang informerte deg om at sønnen din var i en akeulykke og ikke var seg selv igjen etter denne.

Ja, du har gjort noe veldig impulsivt og dumt. Du burde ha ringt daglig leder for å få rede på sannheten og ikke delt alvorlige, ubekreftede rykter på facebook. Men det har du da også virkelig lagt deg flat ovenfor og beklaget. Nå må bhg være profesjonelle og se sitt ansvar som er å gjenopprette et godt forhold til deg. Å be deg stille til lynsjemøte er uprofesjonelt, umodent og vitner om en bhg som ønsker å rette all fokus mot deg for å skjule sine egne feil. Kontakt SU-ledelsen for å ha med deg støtte og ta også med mannen din.

Skrevet (endret)

1. Gammel kollega som var vitne burde grepet inn.

2. Du skulle aldri gått ut på facebook med beskyldninger mot bhg.

Men, barnehagen må også ta på seg litt skyld her.

Jeg jobber selv i barnehage og kan ikke fatte og begripe hvordan de ikke legger merke til at et barn ligger skadd i akebakken (eller en annen plass for den saks skyld) i 5 min.

Der jeg jobber har alltid en av dem som er ute ansvar for å ha "full oversikt" til en hver tid. Uavhengig om vi er 5 eller 2 voksne ute.

Hvis et barn ramler og slår seg litt i bhg, eller har kommet opp i en situasjon der det har blitt lei seg, gir vi alltid beskjed om det til foreldrene ved henting. Uansett alvorlighetsgrad. "Per falt ned fra stolen i dag og slo seg i hodet, han gråt litt og fikk seg en kul, men det gikk fort over". "Lisa har kranglet med bestevenninnen sin i dag, og har derfor vært veldig lei seg. Nå har de ordnet opp og er venner igjen".

Trodde dette var standard prosedyre i alle bhg?

At bhg i dette tilfellet ikke oppdaget brudd i kragebeinet er helt greit, men de burde informert om uhellet i akebakken selv om det ikke så alvorlig ut.

Endret av Plutselig_gravid
Skrevet

Uansett om det ikkje var ditt barn som låg der uten hjelp, så bar det fortsatt et barn som trengte hjelp, og barnehagen bør tåle kritikk.

Gidda å ta kritikken så j..... alvorlog da. Herligheten kor latterlig av barnehagen

Skrevet

Fem minutter uten å oppdage at et barn ligger skadet i bakken? Det var leeeenge, og jeg jobber i en bhg med 90 barn, ingen ligger skadet i fem minutter uten at noen har sett det.

At du legger ut dette på FB er utrolig barnslig! Rett og slett pinlig! Kanskje bhg har kalt deg inn på møte for å virkelig oppklare hva som har skjedd, og beklage seg?

Anonym poster: e699ce20591cdd216dd1b14b4dc506bf

Annonse

Skrevet

Vi får ikke lov til å være venner med foreldre fra bhg. på FB, og dette er et godt eksempel for hvorfor man ikke bør.

Du er i din rett til å skrive at du er missfornøyd/fornøyd, er jo sånn man bruker fb!

Legg frem saken din og si at du føler fokusen er flyttet vekk fra sønnen din og det var hovedgrunnen til at du skrev det på fb i første omgang!

Mammahjertet blør og da kan følelser ta overhånd, det har skjedd oss alle!

Ped.leder i Oslo.

Anonym poster: 911b2e1fab0a5aafea6b5793c6aba92b

Skrevet

Vet dere hva, prøv å jobb i barnehage en stund før dere kritiserer.. Man klarer faktisk ikke å ha oppsyn med alle til enhver tid! - da hadde man ikke fått hatt en eneste samtale med noen av barna i løpet av dagen! I utetiden er man som regel også færre voksne på grunn av møter og oauseavvikling.

Når det er sagt er bhg en plass for lek, læring og utvikling - hvor mange av dere fotfølger barna deres 100% hjemme? Det blir de heller ikke i bhg..

Og ja, to ulykker kan skje på en og samme dag selv om akebakken er forsvarlig, og ja, det kan gå 5 min før man oppdager et barn hvis det ikke er høylytt skriking eller noen andre barn sier ifra.. Man kan ikke se alt og være overalt!

På den andre siden, hvis bhgen ikke så ulykken så må de si det til foreldrene! Det er faktisk viktig for foreldre/lege å vite at ingen vet hva som skjedde, da undersøker man sm regel barnet litt ekstra. Å oppdage et brudd kan være vanskelig hos barn, og de ansatte tok den beslutningen at det gikk bra med barnet selv ved litt ubehag, dette gjør de ansatte nesten hver dag, barn slår seg hele tiden, og at barnet ikke trengte lege ( da hadde de ringt med en gang og eventuelt selv kjørt barnet til lege), noen ganger vil den avgjørelsen være feil, men sånn er det!! Utifra sine opplysninger handlet de antageligvis riktig (hvis barnet ikke var helt seg selv bare, sånn blir de når de brygger på noe, furter, er lei seg osv osv osv.) man ringer ikke etter foreldrene på grunn av det, da ville de fleste fått gaaaanske hyppige oppringninger..

Men hvorfor bhg skal ha møte med deg? Den skjønner jeg ikke.

Det du må huske på er at du må snakke for ditt barn, ikke noen andres. Bhg har ikke lov å diskutere et annens barns akeulykke/situasjon med deg.

Anonym poster: 00ee35b077807b45357e993251fa2a5e

uannsett,dere skal følge med alle barna, hele tiden,er det vanskelig så får dere flaten meg kutte ut alle de pausene dere må ha da, barna er vel viktigere enn deres sårt trengene pauser??? eller møter, de skal dere vel ta på kvelden, for det er jo det dere har avspasering til,eller dere gjemmer dere bak avspaseringsdager/planleggingsdager med dere bruker de som egel til å ta fri...hvis barna ikke kommer først, så får dere finne en annen jobb å gjør.

gud, jeg er glad jeg ikke har barn i BHG lengre.

Anonym poster: 0dec527f58581fc9640f7333bca97a51

Skrevet

Jeg har egentlig mange andre grove hendelser som jeg kunne dratt opp fra tidligere. Men nå ønsker jeg egentlig bare at denne tråden skal dø ut.

Jeg orker ikke mere av dette. Psyken min er så tynnslitt etter fler e daager med ulike sterke emosjoner.

Takk for alle svar.

HI

Anonym poster: 6102b892a8c846b5eca0349bd0217a41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...