Gå til innhold

Jeg har vært i en STOR krangel med bhg til sønnen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min var i en akeulykke i bhg på fredag.

Vi hentet sønnen vår uten at vi fikk annen besjed enn at han ikke var helt seg selv.

Jeg skriver på FB at stakars *** har knekt kragebeinet i bhg.

- Jeg får masse godbedringsønsker og ettervært en privat melding fra en gammel kolega. Hun sier hun har vært vitne til en stygg akeulykke. Mye av det hun sere stemmer med min sønn og vi tror begge det er han vi snakker om.

Hun forteller meg at sønnen min ble liggende i over 5 min før noen i bhg hjalp han. Og da ble det hele behandlet som en bagatell.

Jeg eksploderer og er så sint som jeg aldri hav vært før. Jeg skriver på FB igjen en kjemepe hissig mld om at jeg er skuffet over bhg. (Dumt? Ja helt klart, men jeg vet ikke om noen har prøvd å være så sint som jeg var da...)

Nå viser det seg i ettertid at det er ett annet barn på samme avd som min sønn som min gamle kolega har sett. Og at min sønn fikk hjelp med det samme, men at det ikke var noe som tilsa et han hadde skadet seg.

Nå er Styrer og avd. leder på meg konstant med at jeg må gjøre opp for meg. det har vært noen runder som ikke ligner noe. Jeg er helt følesmessig utladet. Bekymring for sønnen min, lege besøk, avklaringer med min arbeidsgiver......

Jeg har slettet innlegget på FB og jeg har sendt mail til alle de ansatte på avd om at jeg beklager. Alikevel er de på meg. Nå vil de ha en samtale i bhg, med de 4 menskene fra avd. styer og meg.

Det er jo regne lynsje stemningen. Jeg føler meg helt pumpa. Føler fokus er flyttet helt bort fra min sønn og over på deres føleser....

HVA GJØR JEG NÅ??

Anonym poster: 6102b892a8c846b5eca0349bd0217a41

Fortsetter under...

Skrevet

Forklar deg og beklag. Er ikke så mye annet du kan gjøre.

Anonym poster: eabe85b7f768049364b91549bae7d7fd

Skrevet

Men uansett har han knekt kragebeinet, og du fikk beskjed om at han ikkje var seg sjølv. I mine øyne tyder dette på at det er ingen som har fått med seg ka som har skjedd med gutten din.. Og at ingen ringte deg rett etter dette skjedde er hårreisende.. Gutten din har skada seg og dem legger skyld på deg??? Nei hold på ditt og sei dette burde vert fulgt opp bedre..

Skrevet

Hvis dere allerede har hatt møter må dere jo snart være ferdig med saken? Er vel ikke noe poeng i å grave og grave?

Si at du har lagt deg flat, nå anser du deg som ferdig med saken og ønsker å starte igjen med blanke ark og håper bhg gjør det samme.

Anonym poster: e8319bfa6745780b83f7428f6d9b0566

Skrevet

Det første jeg henger meg opp i her, er at en "tidligere kollega" av deg, har stått og sett påå "en stygg akeulykke", og sett på lenge nok til at hun har fått med seg at et barn ligger i 5 minutt uten at noen hjelper, uten å selv gripe inn. Det er sinnsykt og hun burde blitt konfrontert.

Det andre jeg reagerer på er at du ikke tok det opp med bhg istedefor å skrike om det på facebook. Hadde det vært tilfelle slik du trudde, hadde det vært ekstremt viktig at du tok det opp med de ansatte. Først SPØR man for å se om man kan trekke sammenhelg mellom rykte og virkelighet., Da ville du funnet ut at det ikke var ditt barn hun hadde stått å sett på som om hun var dum.

PS: Jeg forstår så inderlig godt at du ble sint og redd og ville kverke noen der og da. Men man må samarbeide med de andre "omsorgspersonene"i ditt barns liv, og det innebærer at man kanskje må vokse opp og lære seg hvordan man håndterer hvisse situasjoner, med hodet på rette plass.

God bedring til sønnen din! Håper det går bra med han :)

Skrevet

Du legger deg langflat og sier du overreagerte og handlet uten å tenke først.

La du ut på veggen din at du var skuffet over barnehagen? Skjønner at du var skuffet, men ærlig talt, litt nettvett kanskje?

Men det er jo ikke så mye annet du får gjort enn å ta lærdom, og det får du si til de ansatte i barnehagen også. Du får si at du er lei deg, men at du ikke kan gjøre noe annet enn å love å ikke gjøre noe sånt igjen, neste gang tar du kontakt med barnehagen og ikke skriver dritt om dem på nett før du i det hele tatt er sikker på hva som har skjedd.

Anonym poster: db28f0a7b1c99d542b4de6e884ec7acc

Annonse

Gjest Julia1984
Skrevet

Litt vanskelig å ta side her da vi bare får din (korte) versjon her. Men ja, at du skriver på en offentlig nettsamfunn at du er skuffet over bhg er lavmål!! Skjønner at du var sint, men hva hadde du trodd du ville oppnå med det? Er du misfornøyd med bhg tar du det med dem. Du deler det hvertfall ikke ut på Facebook.

Men skjønner at dette er tungt

Skrevet

Håper det går bra med sønnen din! Stakkars gut!

For det første! HVOR GAMMEL ER DU? Facebook blir brukt til for mye "tull" ser jeg! godt jeg ikke har det!

Blir helt oppgitt!

Gå på møtet og forklar at du føler sønnen din ikke fikk den oppmerksomheten han skal ha og at du burde blitt ringt til og barnehagen burde sjekke opp i sine rutiner..

Anonym poster: ab154b2675faf17a07ed661c3f8ff873

Skrevet

Hva ønsket du å oppnå med å slenge dritt om barnehagen til barnet ditt?

Anonym poster: 26032d1372bee8d91a040c7822861b77

Skrevet

herrefred.. Saken er jo fortsatt den samme. Om du "outa" dem når det kom til at en gutt lå i 5 min uten hjelp er nå en sak (hvorfor hjalp ikke hun kollegaen din forresten) , og din gutt ER fortsatt skadd.

Han har knekt kragebeinet i barnehagetiden, og de har ikke kontaktet deg igjen. De har bagatellisert det, og for meg virker det heller som de prøver å slippe unna det faktiske problemet ved å snu situasjonen.

Nei, beklag handlingen din, ikke reaksjonen din.

Feilen deres er fortsatt den sammen, og det krever en endring i deres rutiner, ikke lynsje-samtaler med deg!

Skrevet

Det var jo et særdeles uheldig medium du valgte å bruke (facebook), du burde jo selvfølgelig ha ringt daglig leder i barnehagen. Bhg vet nok at de har gjort store feil, men velger å henge deg ut til lynsjing for at de selv skal føle seg bedre.

Men enhver institusjon/bedrift må takle å få kritikk i media, bare se på alt fra f eks A-Hus til Telenor. Barnehagen BØR VITE at du var DYPT fortvilet fordi du ble fortalt at gutten lå i 5 minutter med brukket kragebein uten å få hjelp. Da hadde enhver mor blitt dypt fortvilet og de bør virkelig ha forståelse for dette!

Hadde lagt meg flat i fht at du brukte facebook til å spre edder og galle, som til og med ikke viste seg å være sant. MEN - bhg MÅ ta kritikk på at de ikke fikk med seg at din gutt brakk kragebeinet, og at de ikke informerte deg om at han hadde vært i en akeulykke! Her har både du OG barnehagen gjort store feil!

Anonym poster: ead938e5ef08aa16391a585313c466bd

Skrevet

Jeg er klar over at jeg har driti meg ut.

Jeg har også skrevet en beklagelse samt en forklaring på min reaksjon til samtlige på avd på mail. Jeg har selvfølgelig også slette innleget på FB.

MEN det er jo fremdeles en annen gutt som ble liggende i 5 min uten å få hjelp...

HI

Og min gamle kolega har sendt meg mld hele helga over hvor dårlig samvittighet hun har for at hun ikke gjorde mer...

Skrevet

Hvorfor vet barnehageansatte hva du skriver på facebook?

Anonym poster: 973bde795d211b3f336d9fdd37de385c

Annonse

Skrevet

Hvorfor vet barnehageansatte hva du skriver på facebook?

Anonym poster: 973bde795d211b3f336d9fdd37de385c

Lett at andre tipser bhg eller at hi har felles venner med noen av de ansatte. Eller evt venn med ansatte på facebook

Anonym poster: 26032d1372bee8d91a040c7822861b77

Skrevet

Ja, hva kan du gjøre? Du dreit deg ut, du har sendt mail og beklaget. Nå vil menneskene det gjelder møte deg. Møt opp, beklag igjen ditt manglende nettvett og si at du håper der nå kan være ferdige med denne saken.

Anonym poster: d077cb72d4d7832d8e0be221259c30b4

Skrevet

Noen av de ansatter er venner med meg på FB. YES-da. Totalt skudd i tåka dette. Og jeg er jo så fornøyd med bhg EGENTLIG.

Men jeg var så sint. Jeg kjente adrenalinet pumpet i kroppen, jeg er sikker på at jeg kunne gått på veggene.....

OG når jeg skrev det ønsket jeg egentlig at de skulle se det.

Altså jeg haddde jo ingen ting å gå ut i fra. Ingen besjeder fikk jeg av bhg, også kommer et menneske jeg stoler på å sier hun har sett det hele....

Men fremdeles. JEG har driti meg ut her, det er jeg veldig klar over.

HI

Skrevet

Jeg er klar over at jeg har driti meg ut.

Jeg har også skrevet en beklagelse samt en forklaring på min reaksjon til samtlige på avd på mail. Jeg har selvfølgelig også slette innleget på FB.

MEN det er jo fremdeles en annen gutt som ble liggende i 5 min uten å få hjelp...

HI

Og min gamle kolega har sendt meg mld hele helga over hvor dårlig samvittighet hun har for at hun ikke gjorde mer...

Jeg synes du har gjort ditt for å rydde opp og vil tro barnehagen handler i panikk fordi de faktisk har gjort en grov feil i forholdet til den andre gutten.

Hvis du skal sitte alene i møte med en hel avdeling så ville jeg tatt med meg min mann, eller noen andre slik at jeg ikke var helt alene i ulvemøtet...

Det høres ut som om du handlet i panikk og derved gjorde en feil som ikke er grov, men barnslig og dum.

Du får bare fortsette med å legge deg flat for innlegget på facebook, men uansett har det vært svært dårlig komunikasjon fra barnehagen og hendelser som ikke burde ha skjedd (med det andre barne) som har ført til at du ble panisk.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg synes rett og slett det ikke er voksent å legge ut kommentarer på facebook angående situasjoner med barn i barnehagen.

Neste gang-vær saklig og ta det opp med personalet!

Ikke Facebook vennene dine!

Skrevet

Du kan jo skrive en e-post til styrer med de andre på kopi hvor du saklig legger frem dine argumenter - først vise til beklagelse som allerede er sent, at innlegg er fjernet osv og beklage på nytt.

Så kan du skrive om saken; at barn ble liggende uten tilsyn, at du ikke fikk beskjed om skade osv.

Avslutte med at du ikke ser et møte som hensiktigsmessig og at du anser saken som avsluttet. Si at du vil heretter ha all kommunikasjon skriftlig og at du forventer en redelig og profesjonell oppførsel fra bhg.

Og så kanskje fjerne alle ansatte fra bhg på din facebook. Greit nok at fb er et offentlig nettsamfunn, men om du har satt din konto som privat med de rette innstillingene, så går det fint an å skrive meningen sin der. Kan du stå inne for det ellers, så ser jeg null problem med å lufte en privat mening på en privat konto.

Greit nok at man skal ta opp ting med bhg, men noen ganger er det også fint å få andres tilbakemeldinger osv.

Anonym poster: c60ce3ea36bf7151ff1b9b9ab4a1b635

Skrevet

Hadde sønnen din knekt kragebeinet?

Anonym poster: 94ff4361df31958f3808bbe997f6ffb4

Skrevet

Hadde sønnen din knekt kragebeinet?

Anonym poster: 94ff4361df31958f3808bbe997f6ffb4

JA!

HI

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Hvis sønnen din knakk kragebeinet ditt og bhg ikke engang fortalte deg om akeulykken er du i din fulke rett til å bli sur.

Høres ut som du har beklaget deg for mye allerede selvfølgelig var det umodent av deg å bruke facebook, men høres ut som de utnytter denne glippen til å komme seg unna sine feil.

Men å ikke melde fra om en såpass stor ulykke, ikke oppdage et ben brudd og å la et barn ligge uten hjelp i 5 minuter er mye mye mer alvorlig enn å klage på facebook. Særlig når bhg faktisk hadde gjort det du sa bare ikke mot ditt barn

Skrevet

Dere som snakker om at barnehagen gjorde en grov feil som ikke oppdaget at han hadde brukket kragebeinet. Tror dere barnehagepersonalet har røntgensyn? Barn slår seg i barnehagen hver dag. Det er uhyre sjelden de blir noe mer enn blåmerker eller skrubbsår ut av det. Brudd hos små barn er sjelden, og jeg vet om leger som har vært brennsikre på at det ikke var brudd fram til røntgenbildene foreligger.

Sønnen min falt i en trapp, og lekte som før. Hadde det ikke vært for at han ikke ville holde i rekkverket på vei opp en trapp, så hadde vi ikke skjønt at det var noe galt med armen hans. Den var brukket. Nevøen min gikk med brukket finger i en uke, uten at noen skjønte at den var noe annet enn litt klemt. Selv gikk jeg med brist i armen i 4 uker før jeg, og legen tenkte at det måtte være noe mer enn "slått meg".

Når det kommer til den fb-meldngen, så skjønner jeg at barnehagen reagerer. Du har slengt ut noe som du fortsatt ikke vet om er sant, bortsett fra et rykte fra en venninne. Det at du fjerner meldingen etterpå gjør det ikke bra igjen. Barnehagen lever tildels av sitt omdømme, og de setter nok ikke pris på at du har startet et rykte. Om det andre barnet faktisk lå i fem minutter, om det virkelig var skadet som din gamle kollega sier, det vet hverken du eller vi. For alt vi vet lå det barnet og var furten i 5 minutter fordi hun datt av akebrettet, eller fordi han var sliten av å ake.

Ta det møtet. Beklag at du skrev meldingen (hvem bruker fb til å legge ut reaksjonene sine, forøvrig?), og om det er noe du mener de har gjort feil i forhold til det som skjedde med DITT barn, så tar du det der. De sa at han ikke var helt seg selv, noen nærmere diagnose kan du i grunne ikke kreve fra barnehagen.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Hvis du skal i møte ta med deg foreldre representanten i bhg så det blir snakket om helle saken ikke bare hva du gjorde feil.

Skrevet

Litt utenfor poenget. Men jeg synes det er veldig rart at du er venner med ansatte i barnehagen på FB. Jeg jobber på skole og er veldig klar på å skille mellom privatliv og jobb, så det kunne aldri falle meg inn å være venner med foreldre på FB.

Og i likhet med andre så høres det helt sjukt ut å stå å se på et barn som har slått seg i fem minutter? Tror muligens at din venninne har "hauset" opp situasjonen noe. Dette skjer lett hvis man er indignert og helt sikker på at det har blitt begått en "urett".

Det siste har jeg opplevd i jobbsituasjon flere ganger.

Anonym poster: 75302093db3920103164290a3449c77a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...